Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuil op de sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuil op de sensor

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Door een troebel brein kun je ook onnozele vragen stellen.
    Dacht je nu werkelijk dat ik de gebruikte lenzen , voorafgaande aan de test niet goed schoon had gemaakt. Over een troebel brein gesproken !
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
      Dacht je nu werkelijk dat ik de gebruikte lenzen , voorafgaande aan de test niet goed schoon had gemaakt. Over een troebel brein gesproken !
      Ik houd het graag beleefd. Ik maakte alleen een vergelijking die net zo stom is als je vraag. Voila!
      Hoe zou het nou mogelijk zijn om door je spiegel verontreinigingen op de sensor te zien? En dan ook na 3x H I N T (en diverse ERG duidelijke reacties van andere forum leden) reageren alsof ik degene ben met een gaatje in het hoofd, komop zeg!
      Last edited by Spanjaart; 27 november 2009, 00:10.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Je camera heeft duidelijk een productiefout en moet terug naar de fabriek.
        Men heeft de sensor van de live view verkeerd aangesloten. Hij wordt tegelijk gebruikt voor live view en wegschrijven van het beeld. Vermits deze sensor nu vuil is zie je het stof zowel op de foto als door je zoeker en op je lcd display. Zoek maar eens op Google.
        Massa's artikels over dat probleem.

Wat komt er na een Agfa Klick ? ....een Agfa Clack

Comment

Als de vlek zowel in de zoeker zichtbaar is als op de foto, dan heb je een vuiltje op je lens!
          Een vlek op de spiegel of het matglas zie je in de zoeker.
          Een vlek op je sensor zie je enkel op het eindresultaat.

Comment

Threesa dat zal het niet zijn want TS schreef

Flickr één
            Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              Threesa dat zal het niet zijn want TS schreef
              Het kan wel zijn dat de coating door een reiniging 'beschadigd' is, waardoor je last krijgt van een kleurzweem. Dat ziet er niet uit als een vlek op je lens, maar beïnvloedt dus wel je foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                als je een foto maakt op f16 bv wel
                moet maar eens proberen: een foto van de lucht (liefst egale lucht) en dan op f16
                Hieruit blijkt weer dat Canons weer heel andere camera's zijn dan Nikons.....om een vuikltje op de sensor in de zoeker te zien moet je eerst een foto maken.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X