Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

komt er binnenkort een vervanger voor de D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• komt er binnenkort een vervanger voor de D90?

Nikon lanceerde niet al te lang geleden een D3000 en D5000. De D5000 zou er vervanger zijn voor de D60. Is er ook een "nieuwe" D90 op komst? Is het de moeite om te wachten? Of kan je volgens die redenering eeuwig wachten voor een "beter" model en kan ik even goed gewon de D90 bestellen?

Re: komt er binnenkort een vervanger voor de D90?

Gezien de logica van Nikon's vorige releases wordt het nog even wachten, tenzij een mineure update (à la D90s) gepland is.

Normaal gezien zullen eerst de D3(s) en D300(s) een majeure update krijgen (D4 - D400). De opvolger van de D90 zal dan een afgeslankte D400 zijn. Wat ze met de naamgeving gaan doen is een raadsel
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kc1976 Bekijk bericht
      Nikon lanceerde niet al te lang geleden een D3000 en D5000. De D5000 zou er vervanger zijn voor de D60. Is er ook een "nieuwe" D90 op komst? Is het de moeite om te wachten? Of kan je volgens die redenering eeuwig wachten voor een "beter" model en kan ik even goed gewon de D90 bestellen?
      Thom Hogan heeft een paar dagen geleden zijn voorspellingen gedaan, en volgens hem komt die volgend jaar augustus.

Markant detail is dat hij denkt dat Nikon gaat afstappen van Sony sensoren en verder gaat met eigen ontwerpen geproduceerd door een andere firma. Geen goed nieuws voor Sony dus, omdat hierdoor een belangrijke bron van inkomsten voor hen wegvalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Markant detail is dat hij denkt dat Nikon gaat afstappen van Sony sensoren en verder gaat met eigen ontwerpen geproduceerd door een andere firma. Geen goed nieuws voor Sony dus, omdat hierdoor een belangrijke bron van inkomsten voor hen wegvalt.

Een aantal machine's die de sensors maken van sony, worden wel eerst gemaakt door nikon
        D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
        http://1year104photos.wordpress.com/

Comment

misschien stappen ze over op fuji sensors
          kan ik een goede sensor in een goede body kopen
          ruis die niet stoort als je aan 3200 iso zit (hoger gaat de S5, 2007 nog niet) en hem in lightroom nog eens een stop optrekt. Het lijkt wel alsof je een kleurenfilm gescand hebt
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Gewoon Kopen Die D90....is een dijk van een toestel...heb hem van als hij op de markt kwam en heb er nog geen seconde ^spijt van gehad.

Als er dan een opvolger moest komen zullen ze mischien de video-modus beter maken en mischien nog hogere iso-waarden door andere sensor???

Maar ik zou niet wachten

grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Gewoon Kopen Die D90....is een dijk van een toestel...heb hem van als hij op de markt kwam en heb er nog geen seconde ^spijt van gehad.

Als er dan een opvolger moest komen zullen ze mischien de video-modus beter maken en mischien nog hogere iso-waarden door andere sensor???

Maar ik zou niet wachten

grtz Templar
              Ik heb hem een jaar nu en ik kan alleen maar bevestigen wat Templar zegt ... ik ben nu wel al benieuwd naar de opvolger

Comment

eerst denk ik dat de opvolger van de d300(s) er zal komen, waarschijnlijk ongeveer in het zelfde timeframe als de opvolger van de sony a700, veronderstel eind of begin volgend jaar, om er mee uit te kunnen pakken op PMA (amerikaans grootste fotobeurs eind feb-begin mrt.) waar canon dit jaar niet aanwezig zal zijn.

Weet niet of opvolger D90 onder huidige vorm voldoende zwaargewicht is voor photokina , (grootste beurs ter wereld in sept Keulen), het zou ook kunnen dat men hier pas met de d400 op de proppen komt en op PMA met de d700x of d800.
                Niemand weet dat, en degen die dat weten mogen het niet zeggen.

Het zou ook kunnen dat men geen opvolger meer maakt van de d90, (d100 heeft men trouwens al gehad ) De markt ligt open voor de nieuwe toestellen met elektronische zoeker en met volwaardige filmfunctie. Zullen op mid korte termijn een aantals DSLR modellen weg vallen.

Samsung NX10 is zulk model dat waarschijnlijk dit jaar nog op de markt komt, Sony en ook Nikon werken aan zulk model. Die toestellen gaan een andere lens-mount krijgen, maar met adapter zul je huidige lenzen nog kunnen gebruiken. veel zal afhangen van de achterstand (voorsprong?) die Nikon heeft of zal hebben met deze nieuwe toestellen.

Maar wachten op nieuwe D90 lijkt me wat zinloos.

Comment

Even googelen en zoeken naar de D95
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Maar wachten op nieuwe D90 lijkt me wat zinloos.
                    Vandaag op een nikon demo (D3s/D700 wat 'n toestellen !! ) gevraagd of er een goede mid-range zoom (had gehoopt op een 24-105 VR of zoiets à la Canon 24-105L4 IS) ging komen in het gamma van nikon... het enige dat op stapel stond (waar hij van gehoord had) was een opvolger voor de D90...
                    Fuji X - Less became more

Comment

Eerst de opvolger van de D700 graag ...

Of hier kijken en hopen dat ze juist zitten: http://nikonrumors.com/
                      www.fotofolio.be

Comment

Volgens mij worden op de Photokina '10 (sept 2010) volgende toestellen aangekondigd:

Nikon D8000 en Nikon D800

YMMV

Nerdi
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                          Vandaag op een nikon demo (D3s/D700 wat 'n toestellen !! ) gevraagd of er een goede mid-range zoom (had gehoopt op een 24-105 VR of zoiets à la Canon 24-105L4 IS) ging komen in het gamma van nikon... het enige dat op stapel stond (waar hij van gehoord had) was een opvolger voor de D90...
                          kan zijn dat dit klopt, maar evenzeer dat dit niet klopt, verkopers reviewers kunnen dit meestal pas te weten komen als ze uitgenodigd worden op de persconferentie, maar dan weet heel de (nikon)wereld het meestal ook.

Volgens mij moet men vandaag in dit segment de volgende vraag stellen
                          -gaan de EVIL toestellen ( toestellen met elektronische viewfinder en verwisselbare lenzen), die er waarschijnlijk gaan aankomen, voldoen aan mijn behoeften. (men mag verwachten dat de beeldkwaliteit in lijn ligt met huidige instap DSLR's)
                          Zo ja, is het dan nog zinvol een klassieke DSLR te kopen.
                          Die toestellen gaan compactere lenzen gebruiken met andere lensvatting, wat binnen een paar jaar met de klassieke lenzen die ik vandaag nog zou kopen.

Comment

Die toestellen gaan compactere lenzen gebruiken met andere lensvatting, wat binnen een paar jaar met de klassieke lenzen die ik vandaag nog zou kopen.[/QUOTE]

Die blijven gewoon bruikbaar met een adaptor.
                            Kijk maar naar het 4/3 en micro4/3 bij Olympus/ panasonic.
                            Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

idd een d95

leuke gevonden op dpreview!!
                              hou u vast: klik

gooi daarvoor direct mijne d90 buiten (echt een super toestel dat super prestaties levert, A very happy user)

LOL

david
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X