Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebrek aan specificaties bij aanschaf camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gebrek aan specificaties bij aanschaf camera

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Kwats!!! Serieus.
    Ik heb 6 maanden geleden mijn 10D inclusief 28-80mm lens voor 150 euro gekocht.
    Probeer daar maar eens een fatsoenlijk compactje voor te kopen.
    TS geeft aan dat hij geen genoegen neemt met een simpele camera, maar zelf de knoppen wil bedienen. Dan zijn er best wel leuke tweedehands DSLR's voor weinig, alleen niet voor 100 Eurie. Glas!!daar kun je ook voor sparen. Waarom moet een mens meteen een kant en klaar pakket hebben?
    "Nu aan de andere kant een smak geld uitgeven zelfs aan een dSLR met kitlens is in de praktijk belachelijk gebleken omdat vrijwel niemand tevreden is van de prestaties van die uitgave met die kitlens dus koopt iedereen binnen de paar maandne een andere, betere "standaard" lens .."
    ---------------
    Jarenlang heb ik analoog gefotografeerd. Ik ben zélf een jaar of 5 geleden "digitaal begonnen" met een Nikon D70 en ik heb uitsluitend de kitlens gebruikt en dit gedurende zo'n 4 jaar. Ik - en anderen, maar dat is naast de kwestie, natuurlijk - waren "heel tevreden" over mijn foto's. Het is pas toen ik vorig jaar een nieuw toestel aankocht (FF) dat ik een àndere, duurdere lens heb gekocht. Voornamelijk omdat de body "los" werd verkocht en mijn oorspronkelijke kitlens niet paste. En nu, enkele maanden geleden, een 2e groothoekzoom.
    ---------------
    Als ik jouw redenering volg heb ik eigenlijk 4 jaar aangemodderd met slecht materiaal ? (Toch nog bijvertellen dat ik (ongeveer ?) samen met die D70 een goeie flits van Nikon heb gekocht).
    Aanmodderen met slecht materiaal ? Euh, dat gevoel heb ik nooit gehad. Zodra ik de mogelijkheden van die kitlens zag : vele malen beter dan de 3 vaste objectieven die ik vroeger gebruikte (klassiek 24mm, 50mm en 135mm). Nu had ik zowat "alles inéén" en over de kwaliteit van de foto's heb ik nooit te klagen gehad.
    Sterker nog : één van mijn vrienden heeft een paar jaar geleden een boek uitgegeven. Het soort "koffietafelboek" met véél foto's. Wel, àlle foto's van die jongen zijn met een D70 én de kitlens gemaakt. Er zijn écht nog gebieden op de wereldbol waar iemand die een D70 mét die kitlens bezit als een "serieus fotograaf" wordt aanzien hoor. Je hoeft alleen je materiaal te leren GEBRUIKEN !
    ---------------
    Als jij (of anderen) méér nodig hebben om zich voor "serieus" te laten aanvaarden : so be it. Man toch, élke auto is vele malen beter dan de gemiddelde bestuurder ; elk fototoestel is véle malen beter dan de gemiddelde "fotograaf".
    ---------------
    Ik herhaal nog eens dat élke super-fotograaf uit het verleden, mensen die enkelen van ons ZO graag als rolmodel opvoeren, een arm, een been en misschien zelfs hun KOP zouden gegeven hebben voor de mogelijkheden van een "simpele" instap digitale spiegelreflex.
    --------------
    We zijn niet alleen rot-verwend, we worden voortdurend de kop zot gemaakt (via de reclame maar ook via dit soort fora) om "nieuwe & betere" dingen te kopen. Als je in die val wil trappen : ga je gang.
    Last edited by 35a; 25 november 2009, 22:10.

Comment

je zou voor rond de 100 EUR vb een Nikon D50 met kitlens, of tweedehands 50mm prime, moeten kunnen kopen. Specificaties: google of dpreview.

Laat je niet gekmaken met accessoires (flitser, tas, statief...). Ik heb mijn D50 met veel plezier jarenlang "kaal" gebruikt (enkel met 18-55mm kitlens).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        je zou voor rond de 100 EUR vb een Nikon D50 met kitlens, of tweedehands 50mm prime, moeten kunnen kopen. Specificaties: google of dpreview.

Laat je niet gekmaken met accessoires (flitser, tas, statief...). Ik heb mijn D50 met veel plezier jarenlang "kaal" gebruikt (enkel met 18-55mm kitlens).
        Ik sta dan toch niet helemaal alleen in deze ! Merci perelaar ! Ik had een 18-70mm objectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht

Dat wordt tegen de 200 euro vrees ik...

Voor 20-30 euro koop je al een uitstekende slr met lens, waar je alles zelf op kan instellen. De sensor is alleen vervangen door een filmrolletje.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Ik sta dan toch niet helemaal alleen in deze ! Merci perelaar ! Ik had een 18-70mm objectief !
            helemaal mee eens. Ik heb vijf jaar een D70s gebruikt tot volle tevredenheid, met een sigmalens 18-200 waarover ik ook heel tevreden ben. Voordien gebruikte ik de Coolpix 5000 van Nikon en op deze hybride kon ik ook alles zelf instellen.
            'k Ben nog maar een beginner in alles manueel afstellen en gebruikte op beide toestellen voornamelijk de creatieve programma's, voornamelijk de sportstand om wielrennen te fotograferen. Nu wil ik iets meer en stap ik over op een D700 en ben er nog niet uit of ik mijn D70s hou als backup. Maar ik vermoed dat tweedehands zo'n toestel moet te vinden zijn die in jouw budget past en laat je niet tureluurs worden van alle accessoires die je zogenaamd nodig hebt. Daarvoor kan je nadien wel sparen. Succes

Comment

Eerste opmerking: Als je toestel na een paar weken niet meer werkt, dan ga je toch naar de winkel waar je dat gekocht hebt en laat je het gratis vervangen. Er geld nog altijd een garantie van 2 jaar.

En aan Monica. Klopt je kan een 2de hands DSLR voor een redelijke prijs kopen. Maar zelf zit je nu toch te overwegen om een 7D aan te schaffen, niet. Dus eens de microbe bijt dan wordt het een duurdere hobby. En geloof me dat blijft zo. Ik was ook met een bridge toestel begonnen want ik wou er niet te veel geld aan uitgeven. Ondertussen geef ik toch snel 2000 Euro per jaar uit aan materiaal. En mijn wens-lijstje is nog groot genoeg. Ik kan nog even verder.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb mijn D70 ook in reserve gehouden. Het is nog altijd een heel leuk toestel en voor mij lijkt het tegenwoordig bijna een soort "pocketje" omdat ik nu met een loodzware (ruim 2,5 kg (!) met objectief) D3 fotografeer. De D70 is veel kleiner, handzamer, lichter.
                ---------------
                Natuurlijk is de verleiding er altijd om "méér" te "hebben". We worden dag & nacht met reclame bestookt en iedereen heeft een mening. Als ik hier soms zie welke indrukwekkende serie body's en objectieven bepaalde mensen in hun handtekening hebben.... liever GIJ dan ik hoor.
                ---------------
                Maar dan moet je ook toegeven : dat is een "luxe" en een keuze. Waarom met een peperdure auto rijden als een andere die maar een kwart van die prijs kost je ook van a naar b brengt ? Snobisme ?
                De éne wielertoerist rijdt met een (semi-)racefiets van 1000 Euro, de andere gebruikt er ene waarvan het kader alléén al 5000 Euro kost. Maar is fietsen daarom "duur" ??

Comment

Iemand die een mening heeft over deze: http://www.letsgodigital.org/nl/came...48/page_3.html ?
                  Lijkt mij intussen vrij goedkoop en heeft best wel wat instellingen in vergelijking met de gemiddelde camera uit zijn prijsklasse. Hij stamt uit 2005 maar ik vermoed dat men 4 jaar geleden ook al mooie foto's kon trekken . Ik denk echter niet dat dit is wat jullie bedoelen met een deftige starterscamera, maar prijs-kwaliteitverhouding (iemand biedt het mij aan voor 90euro incl. kaartje en hoes) lijkt mij dit moeilijk te kloppen voor wat ik zoek, nee?
                  Sorry overigens als ik jullie goeie raad daarmee in de wind lijk te slaan, maar geloof mij, dat is niet het geval en ik besef wel dat ik op termijn zal moeten sparen voor een duurdere camera.
                  Groeten

Comment

Ik heb een Canon A520 en dat is best een leuk ding .. mijn vrouw gebruikt die op haar reisjes en mijn vrouw en digitaal dat is ongeveer zoals water en vuur ... tot voor kort gebruikte ze nog film niks mis mee, noch met het ene noch met het andere maar in de praktijk valt het nog best mee ...

deze reeks heeft ze verleden winter gemaakt op een korte vakantie .. ik heb d camera op P mode ingesteld om hoger aangegeven reden ... ik heb een paar fotos wat gecorrigeerd

http://users.skynet.be/parodias/pictures/Nerja/

Comment

trekt idd goede foto's, zus van mij heeft deze camera en ze is er tevreden mee, idd een makelijke camera, gewoon op de knop drukken zeker

batterijen rap plat..
                      Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

Comment

ik vind 90 euro wel een tikje duur voor zo'n camera, van 4 à 5 jaar oud... of niet?
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

kijk zeker en vast eens naar de fujifilm compact en bridge toestelen
                          die zijn vind ik beter dan de compactjes van canon

Comment

Working...
                          X