Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon L2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon L2

Sinds vorige week gaat het flitslicht van mijn compacte nikon L2 niet meer af bij het nemen van foto's. Nochtans staat het toestel op automatisch flitslicht. HEt rode lampje, naast de display werkt normaal. Kan de flitser defect zijn? En is het zinvol om dit te laten herstellen (toestel is natuurlijk net buiten garantie!).

Re: nikon L2

iemand een idee?

Comment

Er zijn meer mogelijkheden waarom de flash niet zou kunnen afgaan, zoals bijvoorbeeld, omdat het beeld niet scherpgesteld wordt, of in één van de programmastanden of "scenes". Het hoeft altijd geen defect te zijn.
      Als het een defect is... nieuw toestel kost... €100 ??? Ik denk dat je achterover gaat vallen wat die herstelling gaat kosten. Wat houdt je tegen om even in de winkel een richtprijs te vragen ?

Mvg

Chris

Comment

ik ben langsgeweest bij de winkel en er werd mij gemeld dat het toestel buiten garantie was en de verkoper heeft eerlijk gezegd ook niet gekeken wat de oorzaak bijvoorbeeld zou kunnen zijn. Ik weet dat 100 eur op zich niet veel is, maar ik denk dan ik liever ga opteren voor een duurder toestel (het vorige 'zakformaat' toestel was ook op vrij korte tijd stuk, de fout lag toen wel bij mezelf moet ik er eerlijksheidshalve aan toevoegen) Soms een idee op welke instellingen in zou moeten letten. Het knopje gaat achteraan wel (niet altijd branden) en het toetsel wil precies wel flitsen, maar het gaat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvonh Bekijk bericht
          Soms een idee op welke instellingen ik zou moeten letten. Het knopje gaat achteraan wel (niet altijd branden) en het toetsel wil precies wel flitsen, maar het gaat niet.
          ik heb het toestelletje niet, dus ook de handleiding niet. Ik ben er echter zeker van dat in de handleiding aangegeven wordt wanneer de flash wel of niet afgaat. Bij mijn compact doet ze het bij heel wat "scene-standen" niet.
          Hou ook rekening met batterijen... Als je oplaadbare batterijen gebruikt, zorg dat ze goed opgeladen zijn, want een flash vraagt nu éénmaal energie. Batterijen en lader kunnen ook de oorzaak zijn...

Mvg

Chris

Comment

ik werk met oplaadbare batterijen en heb er even andere in gestokken. Bij de batterij indicatie staan ze als vol opgeladen, maar nog steeds het zelfde probleem. Indicatielampje van flits aan, maar krijg geen flitslicht te zien!

Comment

Working...
            X