Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L lenzen van canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• L lenzen van canon

Allen die gereageerd hebben op mijn vraag zijn al bedankt om dit te doen.Nu een ander vraagje daar ik geen ondervinding heb tot nog toe met de L lenzen van canon.Als ik mij een 7D aanschaf zijn L lenzen dan een goede optie of zijn deze te goed voor deze camera , en kan men niet genoeg uit de lenzen halen?
    alvast bedankt
    François

Re: L lenzen van canon

De 7D is een topcamera en vraagt om toplenzen, met de L reeks ben je zeer goed af.
    Sommige niet L lenzen (ik denk an de 10-22 en de 17-55IS beide EF-S-) zullen echter ook goed presteren op je 7D.

Comment

Het is juist andersom; de 7D zal alleen maar op zijn best presteren met L lenzen, al is de
      beroemde 17-55 2.8 een uitstekend alternatief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Het is juist andersom; de 7D zal alleen maar op zijn best presteren met L lenzen, al is de
        In dat bereik is er zelfs bij de "L" lenzen geen beter alternatief voor een EF-S compatibele camera, de EF-S 17-55 f2,8 is volledig open scherper dan de 24-70 f2,8 L, de 16-35 f2,8 L II is in het center iets scherper op f2,8 maar die gaat ook maar tot 35mm in plaats van 55 (en die 16-35 is nog duurder).
        En beide "L" lenzen missen ook de beeldstabilisatie.

Lenzen met een vaste brandpuntsafstand zijn over het algemeen nog scherper, maar ook minder handig in gebruik.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Zelfs goedkope lenzen zoals de 18-55 IS kitlens scoren goed op een 15 mps zoals de 50D, het zou al erg moeten zijn als ze helemaal onderuit gaan met 10% meer pixels
          (maar daar ga je geen 7D voor kopen)

Zeer scherp en betaalbaar is bv ook de 100mm 2.8 macro USM, de 200L 2.8 en andere primes

Je moet ook aan eigenschappen zoals AF snelheid denken, het heeft geen zin om een camera met performante AF (wat voor mij DE reden is) te kopen en daar dan een consumerzoom met tandwieltjesmotor op te zetten
          Een L-lens met snelle USM AF draagt minstens zoveel bij tot het eindresultaat als de body

Maak je geen illusies, je zal nog VEEL geld geven aan lenzen, Canon is niet dom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Ik kan mij vergissen, maar is de 17-55mm 2.8 wel compatibel met de 7D? met de 5D alleszins niet...
            Ik heb er net eentje met spijt in het hart verkocht wegens de aanschaf van een 5d.
            Myra fotografie

Comment

De 17-55mm 2.8 kan perfect gebruikt worden met de 7D en niet met de 5D (omdat de 5D een full frame camera is en de 7D niet).
              Jean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
                Ik kan mij vergissen, maar is de 17-55mm 2.8 wel compatibel met de 7D? met de 5D alleszins niet...
                Ik heb er net eentje met spijt in het hart verkocht wegens de aanschaf van een 5d.
                Uiteraard is de 17-55 2.8 compatibel met de 7D. Het is zelfs waarschijnlijk een van de beste lenzen die je kan kopen op die 7D.
                (Ze is inderdaad niet compatibel met de FF 5D.)

Comment

Als je de lichtsterkte niet nodig hebt is de nieuwe 15-85 'kitlens' ook wel een aanrader zo te zien:
                  Is the Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                  X