Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D90 met Tamron 18-270

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon D90 met Tamron 18-270

Ik zou graag een nikon D90 aanschaffen met de Tamron 18-270 lens erop. Is dit een goeie combinatie. ik prefereer tele boven breedbeeld of zijn er betere alternatieven op de markt.
    en nog een bijkomende vraag ik heb een klein nikon digitaal toestel (L2) en de flits werk maar af en toe meer, het lichtje naast de display werkt, maar ik krijg geen flitslicht. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Re: nikon D90 met Tamron 18-270

Hoi,

ik heb dezelfde combinatie en heb er al prachtige foto's meegemaakt.
    Maar ik kan niet zeggen waauw.

Als ik ze vergelijk met de Tamron 17-50/2.8 dan blijft de kwaliteit toch ver achter.
    Voor portret vind ik ze minder geschikt.

hier twee voorbeelden

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Ik heb ook een D90 met Tamron 18-270 en ben er heel tevreden over. Dit soort zoomlenzen heten kwalitatief iets minder te zijn maar het gebruiksgemak van niet te hoeven wisselen van lenzen gaf voor mij de doorslag.
      Kijk op mijn blog voor foto's.

An
      Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
      Voorheen Fuji Finepix S9500.
      Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

Hoe zit het met de foto kwaliteit bij val avond of voor fotografie binnen? Is het flitslicht voldoende en kun je nog een oude exteren flitser van een analoge nikon er op plaatsen? (+ statief?)

Comment

Maakte deze uit de hand in toch redelijk donker omstandigheden

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

MET FLITS : http://www.flickr.com/photos/1575674...78446/sizes/o/
          Voldoet voor mij zeker als vakantielens zogoed als alle foto's op mijn flickerstream
          zijn met de Tamron gemaakt
          Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
          Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Persoonlijk zou ik opteren voor een combinatie van twee lenzen, met name de Nikon 18-55VR of 18-105VR in combinatie met de Nikon 70-300VR. Ongeveer hetzelfde bereik, maar toch net iets betere kwaliteit (scherper - minder chromatische aberatie). Ik ben zelf tevreden van mijn Nikon 18-200VR.

De oude flitser ga je waarschijnlijk niet meer kunnen gebruiken op het toestel, maar afhankelijk van het type, kan je hem misschien wel apart aansturen vanaf het toestel, als slave. De interne flitser heeft richtgetal 17, en is vrij krachtig, en binnenskamers voldoende om bij te lichten, maar 't blijft natuurlijk een frontale puntlichtbron.

Bij valavond, binnen... als je weet dat sluitertijd en brandpuntsafstand samenhangen om tot scherpe beelden te komen, en dat diafragma en ISO's een invloed hebben op de sluitertijd, dan moet je beseffen dat het op een bepaald moment stopt.

De voornoemde combinaties hebben een diafragma variërend van 3,5 tot 5,6. De Tamron 18-270VC variëert tussen de 3,5 en 6,3, dus 1/3de stop minder lichtsterk.

Wil je meer lichtsterkte, en moet het vooral voor binnen dienen, dan wordt het allemaal iets duurder, omdat je dan naar lenzen met groter diafragma moet gaan, die nu éénmaal duurder zijn.

Op statief, en bij diafragma vanaf 8, denk ik dat je met de 18-270VC ook wel behoorlijke resultaten kan halen.

Mvg

Chris

Comment

En volgende combinatie: nikon D90 + Tamron 70-300mm F4-5,6 1:2 LD DI Nikon/F + nikon 18-105 VR (de combinaite met 2 nikon lenzen ligt rond de 1200 EUR, met één tamron 18-270 rond de 1100 dacht ik) maar met bovenstaande combinatie ligt het een stuk lager!

Comment

ja zoiets
                Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

En volgende combinatie: nikon D90 + Tamron 70-300mm F4-5,6 1:2 LD DI Nikon/F + nikon 18-105 VR (ipv 2 nikon lenzen) zou dat een stom idee zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvonh Bekijk bericht
                    En volgende combinatie: nikon D90 + Tamron 70-300mm F4-5,6 1:2 LD DI Nikon/F + nikon 18-105 VR (ipv 2 nikon lenzen) zou dat een stom idee zijn?
                    Ik ken de combinatie niet, dus ga er me niet over uitlaten. VR is een luxe, en ééns je die hebt... ik vermoed dat je Tamron vaak in de tas zal blijven zitten.
                    De combinatie 18-55VR en 70-300VR zou ook rond de € 1100 moeten uitkomen.
                    En waarom niet gewoon de D90 met de 18-105VR om te beginnen, en dan eens kijken of je die extra mm wel echt nodig hebt. Volgend jaar komt de Sint weer langs, en verjaar je weer, en is 't weer Pasen en Kerstmis...

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Ik ken de combinatie niet, dus ga er me niet over uitlaten. VR is een luxe, en ééns je die hebt... ik vermoed dat je Tamron vaak in de tas zal blijven zitten.
                      De combinatie 18-55VR en 70-300VR zou ook rond de € 1100 moeten uitkomen.
                      En waarom niet gewoon de D90 met de 18-105VR om te beginnen, en dan eens kijken of je die extra mm wel echt nodig hebt. Volgend jaar komt de Sint weer langs, en verjaar je weer, en is 't weer Pasen en Kerstmis...

Mvg

Chris
                      Ik heb me vorige week die Nikon D90 gekocht met VR2 (18-200mm) lens.
                      Ben ervan overtuigt dat ik hiermee kan starten op elk type foto.
                      Uiteindelijk zijn het ook dure aankopen en zal ik later (na enige opleiding) wel beter kunnen beslissen welke lenzen er volgen.
                      Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxofonske Bekijk bericht
                        Ik heb me vorige week die Nikon D90 gekocht met VR2 (18-200mm) lens.
                        Ben ervan overtuigt dat ik hiermee kan starten op elk type foto.
                        Uiteindelijk zijn het ook dure aankopen en zal ik later (na enige opleiding) wel beter kunnen beslissen welke lenzen er volgen.
                        Weet dat ik ook begonnen ben met de D80 + 18-200VR. Inderdaad, je kan er veel mee aan, maar elke lens, heeft toch zo zijn beperkingen. Ik heb er feestjes mee gefotografeerd, en modelfotografie mee gedaan. Leer de lens kennen, en je zal zien dat je er een prachtdingetje aan hebt. Het is voor mij niet voor niets dat ze bijna € 200 duurder is dan de 18-270VC van Tamron.

Mvg

Chris

Comment

Een 70-300 van Tamron lijkt in prijs mee te vallen. Ik weet met een 18-105 kun je ook al iets doen, maar ik hou nu eenmaal om te fotograferen van op afstand!

Comment

Working...
                          X