Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000

    Ik sta voor de keuze:

    Canon EOS 450D
    Nikon D3000, Nikon D5000

    In welk opzicht is de Canon minder goed dan de Nikon modellen en in welk opzicht beter?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000

    Bij Nikon zou ik kiezen voor de D5000 vanwege de betere hoge iso eigenschappen en het klapscherm.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 450D OF Nikon D5000 OF Nikon d3000

      Broer heeft een Canon 450 - is er tevreden over en stond ook op vervanglijstje daar reeds 3 Canon lenzen en flits doch gekozen voor een Nikon D-5000
      Reden
      - live view en kantelbaar scherm (handig om soms ongemerkt foto's te nemen, wel trage schermstelling)
      - heeeel weiniggg ruissss
      - mogelijkheid om minimum snelheid en max gevoeilgheid in te stellen daardoor altijd geslaagde foto's (misschien kan dit bij Canon ook ?) - je hoeft nooit te checken of je snelheid niet te laag wordt (onlangs 1300 foto's in Egypte, niet 1 slecht kwestie belichting (en door ervaring weet je aut. wanneer je correcties moet maken)).
      Enige wat me deed twijfelen was lage resolutie LCD sherm maar het is het eindresultaat dat telt en een hoge of lage resolutie zal niets aan de opname veranderen.
      m.a.w - 'k ben tevreden maar elk toestel maakt tegenwoordig mooie foto's, maak een lijstje wat belangrijk is voor U.
      greetz
      daVinci
      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

      Comment

      Working...
      X