Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik twijfel tussen een olymups e620 of sony a350..help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik twijfel tussen een olymups e620 of sony a350..help!

Goedemiddag,

Ik twijfel tussen 2 camera's .

IK heb mij uitgebreid laten adviseren bij een fotozaak en twijfel nu nog tussen 2 modellen.

De sony a380/350 en de olympus e620. Ik wil graag de stabilisatie in de body aangezien dit behoorlijk in de aanschaf van lenzen met stabilisatie .

Bij de olympus krijg ik kennelijk een betere startlens dan bij de a380/350. Ook krijg ik er een zoomlens bij. Dit zijn glazen lenzen en de van sony niet.

Alleen de olympus schijnt last te hebben van ruis?

Kan iemand mij helpen (beargumenteerd graag) ?

wat zijn de voors en tegens?

Bij voorbaat dank!

Re: Ik twijfel tussen een olymups e620 of sony a350..help!

Ik raad je aan om eens de testen te lezen op http://www.dpreview.com.

Ze worden er beide uitgebreid in beschreven (van Sony kan het ook de E-380 zijn) : normaal zal je niet meer twijfelen.

Ik ben zelf wel lichtjes bevooroordeeld, want ik heb zelf een E-30...
    Vandaar dat ik je liever een andere test laat lezen

Veel leute met je E-620 !

PS : de reden dat ik een E-30 heb genomen, was omdat de E-620 voor mij veel te klein is, voor de rest zijn er een aantal verschillen, maar die zijn redelijk beperkt. Prijs/kwaliteit verhouding is de E-620 het betere toestel (want de E-30 is toch wel redelijk wat duurder), maar mijn "handen" wilden niet mee.
    Last edited by polleke_cgc; 22 november 2009, 11:07.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik ken de Olympus niet, maar deze prijslijst geeft in elk geval aan dat een a350 toch een stuk minder kost.

In elk geval, na veel lezen en raad vragen moet je ze zeker ook eens zelf proberen.

Succes met je keuze !
      Last edited by K-2; 22 november 2009, 14:03.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Enkele bemerking:

De kitlens van de Sony A350 en de A380 zijn verschillend...De A350 heeft nog de "oude" 18-70, de A380 de nieuwe (en uitstekende) 18-55

Dat de zoomlens bij Sony niet van glas is, is vrij ridicuul

Als je live-view (dus fotograferen via schermpje) belangrijk vindt, dan nog je sowieso bij Sony zitten, ze zijn voorlopig de enige met een autofocus systeem dat SNEL is!

Als je Sony gaat (niets tegen olympus), dan zou ik gaan voor ofwel de A350, ofwel voor de A500/A550, de A500 is maar beetje duurder dan de A380, maar wel veel beter...VEEL beter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Inderdaad. Wie vertelt nu zo'n onzin ?

Als je Sony gaat (niets tegen olympus), dan zou ik gaan voor ofwel de A350, ofwel voor de A500/A550, de A500 is maar beetje duurder dan de A380, maar wel veel beter...VEEL beter!
          En een a500 met die goeie 18-55 lens is blijkbaar ook maar een €40 duurder dan een E-620.
          Last edited by K-2; 22 november 2009, 14:06.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

zou voor de a500 of pentax k-x gaan alhowel de e-620 is ook een zeer goed toestel.
            de a500 heeft wel een veel beter live-view systeem.
            beeldkwaliteit is super, ook op hoge ISO.
            Je krijgt er een zeer goede kitlens bij.
            zoeker van a500 en pentax zal waarschijnlijk beter zijn dan bij E620
            pentax en sony gebruiken waarschijnlijk zelfde sensor.
            hetgeen geen voor of nadeel is, iets wat je voor jezelf moet uitmaken is het 4/3 formaat van oly toz 3/2 van andere merken.

spreken de micro 4/3 systemen van oly en panasonic je niet aan ?

Comment

OKay, hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. IK ben voor de olympus gegaan.
              Ik heb voor 729 euro de E620, de 14-42 en de 40-150 lenzen, een tas, 4 gb flash en een extra accu gekregen. goede koop geweest leek me zo?

Wel een hoop geld maar het is een investering!~

niks tegen de sony, maar dit leek me gewoon een betere deal. Binnenkort wat foto's in de beginners hoek

Allemaal dank voor de extra argumenten

Comment

Enkele bemerking:

De kitlens van de Sony A350 en de A380 zijn verschillend...De A350 heeft nog de "oude" 18-70, de A380 de nieuwe (en uitstekende) 18-55

Als je live-view (dus fotograferen via schermpje) belangrijk vindt, dan nog je sowieso bij Sony zitten, ze zijn voorlopig de enige met een autofocus systeem dat SNEL is!
                Ik heb ze uitgeprobeerd en de olympus is ongeveer net zo snel....
                Overigens had een verkoper bij de dixons mij dat verhaal verteld over die lenzen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nahsiekia Bekijk bericht
                  OKay, hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. IK ben voor de olympus gegaan.
                  Ik heb voor 729 euro de E620, de 14-42 en de 40-150 lenzen, een tas, 4 gb flash en een extra accu gekregen. goede koop geweest leek me zo?

Wel een hoop geld maar het is een investering!~

niks tegen de sony, maar dit leek me gewoon een betere deal. Binnenkort wat foto's in de beginners hoek

Allemaal dank voor de extra argumenten
                  Allé : veel leute ermee, daar zal je veel plezier aan beleven.

Een hoop geld : klopt, maar het kan nog veel erger. Als je door de "microbe" gebeten bent koop je ooit wel eens een 12-60 lensje van Olympus, en dan ben je dat nog eens kwijt, enkel voor wat glas . Maar om te beginnen zal je al meer dan je handen vol hebben met je huidige aankoop.
                  De Sony's kon ik echt niet aanraden. Vanaf de A500 zijn ze dan wel weer goed, maar alles daaronder laat je best in de winkel. Ik geef je dus 100% gelijk met je aankoop.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Proficiat met je aankoop. Mooi machientje! Veel plezier ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      De Sony's kon ik echt niet aanraden. Vanaf de A500 zijn ze dan wel weer goed, maar alles daaronder laat je best in de winkel. Ik geef je dus 100% gelijk met je aankoop.
                      Vind ik toch zever. Ik heb een a300 en ben daar zeer tevreden mee. Zou niet weten waarom ik zou veranderen.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Proficiat met de aanschaf: de prijs lijkt me heel ok (het toestel ook. ) Heb zelf de E-30 en de redenen waarvoor ik koos voor het model hoger zijn nogal triviaal. In elk geval: veel plezier ermee, je zal het je niet beklagen...
                        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Vind ik toch zever. Ik heb een a300 en ben daar zeer tevreden mee. Zou niet weten waarom ik zou veranderen.
                          Ik denk dat hij de A230-A330-A380 bedoelt...Die zijn nu niet zo super tov de A200-A300-A350, maar voor de steeds zakkende prijs wordt de A230-A330 wel terug zeer interessant...

Comment

Ik denk dat hij de A230-A330-A380 bedoelt...Die zijn nu niet zo super tov de A200-A300-A350, maar voor de steeds zakkende prijs wordt de A230-A330 wel terug zeer interessant...
                            Ok dan zwijg ik
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

Working...
                            X