Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe eos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe eos

aan allen , blijkbaar iets verkeerd gedaan maar mijn item komt er niet op mocht het wel negeer dan dit bericht.Ik bezit een eos 350D met 2 zoomlenzen (28/70 en 70/300)
    ik zoek over te stappen naar een 5Dmk2 of een 7D dit met liefst één zoomlens een (28/300) mat zou ik best kunnen nemen van beide toestellen en eventueel terug twee zoomlenzen en telkens op een uitstap van lens wisselen . zijn er misschien andere merken van lenzen met een groter bereik die ook heel goed zijn?
    françois

Re: nieuwe eos

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    aan allen , blijkbaar iets verkeerd gedaan maar mijn item komt er niet op mocht het wel negeer dan dit bericht.Ik bezit een eos 350D met 2 zoomlenzen (28/70 en 70/300)
    ik zoek over te stappen naar een 5Dmk2 of een 7D dit met liefst één zoomlens een (28/300) mat zou ik best kunnen nemen van beide toestellen en eventueel terug twee zoomlenzen en telkens op een uitstap van lens wisselen . zijn er misschien andere merken van lenzen met een groter bereik die ook heel goed zijn?
    françois
    een van de betere grootbereik zomen is momenteel de sigma 18-250mm, deze met OS en HSM, de allernieuwste dus.

Comment

een superzoom op een 5dmkII zal je waarschijnlijk wat teleurstelling opleveren.. dit is een FF camera , die zeer hoge eisen stelt aan het glaswerk.. zo zal het ook zijn met bv de 7d..

waarom geen lichtsterke standaardzoom, aangevuld met een 70-200 f/2.8 of f/4 bv? je hebt dan toch zeer veel bereik, waar je zowat alles mee af kan..eventueel nog een 1.4x convertertje erbij, en schieten maar! je gaat er zoveel plezier van hebben!

dslr-fotografie betekent toch af en toe een lenske wisselen, wat geen overkomelijk probleem is lijkt me..

Comment

Bedankt alvast ,dat een lens wisselen wel nodig kan zijn weet ik , mijn 70/300 op mijn eos 350 geeft een max van 480mm en daar trek ik regelmatig mee als ik op stap ga. Een X 1,4 of een X 2 geeft dit nog een goede autofocus?(nog niet mee gewerkt). Canon zoom-lenzen groter dan 400mm zijn er niet ,moet ik dan naar een ander merk van lenzen overgaan , en zo ja welke grote zooms hebben een goede kwaliteit ? Of moet ik voor kwaliteit bij canon blijven.
        françois

Comment

2x converter heeft alleen nut op een lichtsterke telezoom of prime.. ik ken lui, die met een 300mm 2.8 canon-l prime inclusief 2x converter de prachtigste vogelplaatjes trekken.. 2x converter betekent 2 volle stops lichtverlies, dus dat werkt eigenlijk alleen goed als je een lichtsterke lens hebt.. en dan is het het beste als je met origineel of dedicated converters werkt.. een 1.4x converter heeft niet zo heel veel invloed, zeker niet op de lichtsterkte of de AF..alleen hier ook geldt weer, koop geen rommel, want dan kom je van een kouwe kermis thuis..(heb ooit es een 2x converter van kenko gekocht en ik was blij dat ik van dat ding af was..)

lichtsterke objectieven met een vaste diafragmawaarde over het gehele bereik werken beter icm een converter dan een lenske dat op volledig zoombereik veel aan lichtsterkte inboet, en ja, dan kun je inderdaad problemen krijgen met je AF of de hoeveelheid licht die door die tele-pijp moeten heen vallen..

wellicht zijn er nog telezooms met groter bereik dan 300mm, en dan zul je algauw uitkomen bij sigma of tamron..

of diep in de buidel tasten en een l-prime-objectief in de langere brandpuntsafstanden kopen.. kost een hele lieve duit, maar ze zijn enorm goed! superscherp, bokeh-tje is prachtig en gemaakt om tegen een FIKS stootje te kunnenen beschermd tegen stof en nattigheid! ik heb zelf geen canon, maar wel af en toe eea uit mogen proberen, en het is erg fijn materiaal..

misschien is ene bigma een optie? niet superlichtsterk, maar wel een enorm bereik tot 500mm.. zwaar kanon, maar heb er toch al heel vele goeds over gehoord..al is en teleprime altijd beter (maar ook veel duurder) heb hem es mogen uittesten, toen vond ik hem redelijk zwaar, maar uit de hand ging het nog best, al waren de weersomstandigheden ook ideaal toendertijd.. voor de rest denk ik dat een redelijk stevig statief en draadontspanner voor zo'n ding toch het beste is..

met de 2x sigma converter heb je dan wel weer geen AF, maar alleen MF, en verlies je behoorlijk wat stops aan licht..

ik zelf ga nooit meer verder dan een 1.4x of maximaal een 1.7 converter..ik heb mijn lesje wel geleerd..

tot slot, mocht je gaan voor een 5dmkII dan zou ik persoonlijk alleen gaan voor origineel canon-L-glaswerk.. dit is toch een camera, van dergelijk formaat en prestaties, dat alleen ori l-glaswerk het beste zal zijn..

FF is prachtig, en geeft zeer veel mogelijkheden, maar zo'n sensortje vereist toch degelijk en goed glaswerk, want ieder foutje of mishap zie je gegarandeerd terug in je pics..

dit toestel staat mss wel bekend als zijnde een semi-pro FF-camera, maar ik ken genoeg beroepsfotografen, die dit toestel naast hun mkIII's gebruiken voor bv huwelijken, landschappies of voor folders en brochures van menig bedrijf..

de 7d met zijn toch wat hoog aantal mp's voor een crop-camera, zal ook het beste tot uiting komen met goed L-glaswerk..

beide zijn m.i. zeer goede camera's, zij het dat ze veeleisend zijn naar zowel de fotograaf als het glaswerk toe..

maar, je krijgt er ook weer heeel veeel voor terug, nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Bedankt alvast ,dat een lens wisselen wel nodig kan zijn weet ik , mijn 70/300 op mijn eos 350 geeft een max van 480mm en daar trek ik regelmatig mee als ik op stap ga.
            Ik zou nog heel goed nadenken over een FF, want dan kun je er nog een 1,6 converter extra bijzetten voor de zelfde brandpunten....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

allen reeds bedankt voor de reacties , hier ook een uiteenzetting gelezen over het aantal pixels per mm² en dan zou de 7D beter scoren dan is als het ware de D7 beterkoop dan de 5DII of heeft deze misschien andere voordelen die ik nog niet weet.
              françois

Comment

Ben je tevreden met je bereik tot 300mm op een 350D, en zoek je over te stappen naar full-frame, met de bedoeling dan een converter te gebruiken om het televerlies te compenseren. Zo begrijp ik jouw vraag enigszinds.

Een converter werkt maar bij een aantal objectieven van canon. Er zijn hiervan tabellen te vinden. Dit zijn de primes, beh alve de macro's en werkt ook op de 70-200 reeks van canon.

Dus geen oplossing een converter te gebruiken bij de objectieven die je nu hebt.

Als je het telebereik echt nodig hebt, zou ik upgraden naar een ander cropcamera. Liefts van canon zodat je de objectieven niet moet veranderen.

Een tweede hands 40D is een mogelijkheid. Als je veel megapixels een must vind, kan een 7D jouw oplossing zijn. Dit geeft ook meer mogelijkheid bij uitsnijden van je beelden. Hou bij een veel megapixel camera ook rekening dat je lensfouten bij deze beelden sneller opmerkt, waardoor je bij de raw-conversie hier rekening moet mee houden.

Edit : Het probleem om een lens te gebruiken kan door de 28_300 L zoom te kopen, maar is wat prijzig

http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._l_is_usm.html
                Last edited by powerkiller; 22 november 2009, 10:42.

Comment

Hoi.
                  als je zeer veel het tele-eind van je lens gebruikt, is de 7D een betere keuze.
                  Een Full Frame kan ook altijd, maar dan zul je de rest van je ribben moeten investeren in hele dure tele lenzen.
                  Kwaliteit van beide is natuurlijk uitstekend, buiten kijf.
                  Groet
                  Adrie

Comment

Die 24-300 is een prachtige lens, maar kost wel wat.
                    Verder is deze lens ook redelijk zwaar, dat moet je ook even afwegen of dat geen nadeel voor je is. Deze lens weegt waarschijnlijk ongeveer net zoveel als je huidige 2 lenzen samen.
                    Voor mij is de range vooral geschikt voor FF want dan heb je een 28-300mm lens.
                    Op de 7D gedraagt deze zich als een 45-480mm.
                    Maar goed dat is wel net de range die je vandaag ook hebt.
                    Gebruik eens een programma zoals explosure-plot dan kan je snel van een hele bibliotheek aan foto's zien welke mm je het meeste gebruikt vandaag.
                    Dus als je eerder aan de 300mm werkt vandaag dan aan de 24mm kant. Dan is 5Dii niet de beste keuze, want je zal die tele hard missen. Alhoewel de 5D meer dan voldoende pixels heeft om achteraf nog wat bij te croppen.
                    Zit je eerder aan de 24mm te werken vandaag, dan is de 5D net wel een goede keuze. Je zal nu nog een pak breder kunnen werken. Voor mij zou 45mm toch niet voldoende breed zijn vandaag.

De 28-300 zal iets minder presteren dan je huidige 24-70 lens die ook lichtsterker is. Maar is wel beter dan de 70-300mm. Dus globaal gezien op het bereik zit je met een gelijkwaardige lens.
                    De schuifzoom is ook wel iets waar je mee moeten leren werken.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

je wilt graag 1 lens...met een zeer groot bereik. Het is natuurlijk enorm gemakkelijk, maar...elke lens heeft zijn eigen specifieke kenmerken (groothoek, prime, tele) die ik echt niet zou willen missen door met 1 lens te schieten.
                      Bv...als jij een portret van iemand wilt schieten met een mooie DOF en bokeh met je allround-lens, zul je eerst 20 stappen naar achteren moeten doen en dan flink moeten inzoomen. Gebruik je een korte brandpuntsafstand en sta je dus dichtbij je te fotograferen onderwerp, dan zal je achtergrond nooit zo mooi worden.
                      Dit is een van de redenen waarom ik het juist prettig vind om met verschillende lenzen te werken en hoef ik ook niet altijd die grote toeter van me mee te nemen als ik kinderen of landschappen wil fotograferen, maar gewoon mijn groothoek of 50mm lensje

Comment

Working...
                      X