Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste zoeker instap-dslr?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste zoeker instap-dslr?

Mijn vader zijn Canon D300 heeft het begeven. Ik wil hem een nieuwe cadeau doen.
    Eén vraag: welke instap dslr heeft de beste zoeker? Merk speelt geen rol, budget 600€ incl. kitlens.

Re: beste zoeker instap-dslr?

Bijna alle instap-reflexcamera's staan op een hoog, en bijna gelijk niveau.
    Normaal kun je toch nog de lens gebruiken van het vorig toestel ?
    Dan lijkt me de canon 500D of 1000D een logische oplossing als je naar de budget kijkt.
    Last edited by sopor; 21 november 2009, 10:44.
    Nikon 5000D + kitlens 18-55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
      Mijn vader zijn Canon D300 heeft het begeven. Ik wil hem een nieuwe cadeau doen.
      Eén vraag: welke instap dslr heeft de beste zoeker? Merk speelt geen rol, budget 600€ incl. kitlens.
      Hij kan zijn lens toch nog gebruiken? Dat beperkt dan wel de keuze.
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Hij heeft inderdaad nog de 2 kit lenzen en aangezien ik binnenkort wss de overstap ga maken van Canon naar Nikon nog enkele kwaliteits lenzen en een flash die ik anders zou verkopen. Maar de brave man is 75 (heel lang geleden een meer dan behoorlijke amateur fotograaf). Daarom dacht ik dat 'als' er een groot verschil in zoeker zou zijn het de meerkost wel waard is. Maar als de verschillen minimaal zijn is de keuze uiteraard snel gemaakt.
        Na de dood van onze beminde moeder loopt hij er wat verloren bij (da's een understatement) en daarom heb we hem zijn oude hobby terug aangepraat, net toen de microbe hem te pakken had begaf de D300 het...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
          Hij heeft inderdaad nog de 2 kit lenzen en aangezien ik binnenkort wss de overstap ga maken van Canon naar Nikon nog enkele kwaliteits lenzen en een flash die ik anders zou verkopen. Maar de brave man is 75 (heel lang geleden een meer dan behoorlijke amateur fotograaf). Daarom dacht ik dat 'als' er een groot verschil in zoeker zou zijn het de meerkost wel waard is. Maar als de verschillen minimaal zijn is de keuze uiteraard snel gemaakt.
          Na de dood van onze beminde moeder loopt hij er wat verloren bij (da's een understatement) en daarom heb we hem zijn oude hobby terug aangepraat, net toen de microbe hem te pakken had begaf de D300 het...
          Koop een man van 75 gewoon terug een 300D..... is een goede cam, en hij kent die toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Koop een man van 75 gewoon terug een 300D..... is een goede cam, en hij kent die toch?
            Onderschat deze 75 jarige kunstliefhebber niet .
            De 300D heeft een LCD in postzegelformaat dus nee, liever niet.

Comment

instapmodel met beste zoeker zal momenteel de nikon d90 zijn, heeft ook een goed kwalitatief LCD scherm.

Comment

D90: Ik heb even de test op dpreview diagonaal gelezen, iets boven het budget maar prijs/kwaliteit lijkt echt top. Misschien iets te log (ik zal hem mijn 20d lenen om te zien of dat een probleem is), maar zeker een optie.

PS de 20d komt niet in aanmerking om door te geven.

Comment

Heeft zelfde sensor als D90 = binnen budget, groot LCD scherm ...

- punt = geen eigen scherpstelmotor
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

als hij dan toch canon lenzen heeft: 500D

Groot 3" scherm met massa's pixels (nen halve enveloppe ipv ne postzegel)
                    Goei eigenschappen... wat moet een mens nog meer...

valt binnen het budget en ge kunt er uw vorige lenzen op gebruiken
                    Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

Comment

Als de zoeker een belangrijke rol speelt: kijk eens naar de Pentax K-x, voor 600 Euro heb je een body met 2 (super) kitlensjes ! De zoeker is naar insziens beter dan de instappers van Canon of Nikon.
                      A picture a day, keeps the doctor away.

Comment

Kies een super body tweedehands, en kijk dan is wat je hedendaags kan kopen in Canon voor 600 Euro, maar ik zou zeker bij Canon blijven, zodat de optiek bruikbaar blijft.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als je toch al de lenzen bezit is het misschien een beetje gek om over te schakelen op een
                          ander toestel. Maar omdat een grotere zoeker belangrijk voor uw vader is, kan je wellicht
                          overwegen om een stapje hoger te gaan, eventueel een tweedehands 40D of 50D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                            http://www.cameranu.nl/artikel/42193..._18-55_VR.html

Enkel de zoeker is veel kleiner.
                            Je moet er maar eens door kijken.

Als het budget het toelaat gaan voor de D90 van nikon.

Echt een prachttoestel

Of anders een occasietoestel van canon zoals een 30D,40D
                            Ook prima toestellen, en je kan de huidige lenzen die je hebt blijven gebruiken.

Wil je iets nieuw: koop dan de nikon D90 (grootste zoeker in vergelijk met gelijkaardige toestellen bij andere merken)
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                              http://www.cameranu.nl/artikel/42193..._18-55_VR.html

heeft zoeker ongeveer gelijk aan de pentax K-x en de sony a500, de 2 betere instapmodellen momenteel. hebben zelfde LCD scherm als d5000, 230000 pixels tegen +/- 930000 bij d90 en sony a550, de 2 enige instappers met hoge resolutie LCD scherm.

waarschijnlijk gebruikt ook de pentax K-x net als de sony A500 de nieuwe versie van de sony 12mp sensor, vermoed dat d5000 en d90 nog vorige versie gebruiken.

de a500 en de a550 bieden de mogelijkheid van snelle AF in live-view mode, maar daarentegen is de zoeker van d90 groter.
                              de a500 heeft schitterende beeldkwaliteit en is zeer scherp, is beter dan bvb canon 50d.
                              presteert daarbij nog beter op hoge ISO
                              zowel de pentax als de sony's hebben ingebouwde stabilisatie en HDR functie wat zeker niet onbelangrijk is.
                              zou kiezen tussen d90, pentax k-x en de sony a500 of a550
                              als je trapje hoger wilt gaan zou ik de pentax k aanraden

Comment

Working...
                              X