Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

    Hi- ik ben van plan de komende weken een toestel te kopen (mijn eerste reflex/deftig toestel) en dacht aan de Nikon D5000 of D90. In beide gevallen met een Nikkor 18-55 en 55-200 lens pakket.

    Kan iemand mij aub zeggen wat verschil is tussen beide toestellen, en of de upgrade echt de moeite is voor 100 EUR? Zou zijn voor familie foto's, eventueel af en toe een vakantie of reis, etc. De film functie zou ik sowieso niet echt gebruiken denk ik.

    Alvast bedankt!
    Last edited by kc1976; 20 november 2009, 12:33.

  • #2
    Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

    Zou zeggen neem eerst onderstaande rustig door




    D5000 is ideaal instapmodel

    Hangt er allemaal wat vanaf wat je wil doen en welke basis je meedraagt
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

      Thanks Tootsie- Had inderdaad al enkele sites bezocht met info, vergelijkingen, etc. Maar op basis van de specificaties kan ik niet veel beslissen omdat ik er niets van ken

      Ik zou graag een toestel kopen waar ik later (mits aankoop extra lenzen) op kan bouwen en ik niet verplicht ben om na een jaar of 2, als ik er echt een hobby van zou willen maken, een nieuw toestel moet kopen.... Dacht dat het best was om te horen van gebruikers ipv af te gaan op info/reviews van sites.

      Het verschil is "maar" 100€, maar als iedereen zegt dat het verschil verwaarloosbaar is hou ik de 100€ liever voor iets anders

      Alvast bedankt!!!

      Comment


      • #4
        Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

        Zou je aanraden is bij de winkelier langs te gaan en beide toestellen eens in de hand te nemen. Try before you buy

        Ligt een toestel goed in de hand = goed begin

        Voor de lenzen zit je alvast goed

        En laat die 100 € je keuze niet (teveel) beinvloeden
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

          Volgens

          is de D90 bij weinig licht (familie binnenshuis zonder vervelende flash) stukken beter.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

            Het grootste verschil zit 'em in de afwezigheid van een aantal knopjes op de D5000, waardoor je veel vaker het menu in moet om een instelling te wijzigen. Dit gaat steeds meer ergeren, zeker als je meer gaat leren en je dit vaker gaat doen en de afwezigheid van de scherpstelmoter in de body, waardoor het arsenaal (2de hands) lenzen wordt gereduceerd.

            Kwa foto's zal er weinig tot geen verschil zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

              100 Euro meer is ook 100Euro meer camera, geloof mij de D90 is een prachtig, gemakkelijk te bedienen, goed (beter dan de D5000) in de hand liggend toestel. Ik kan het niet meer missen alleszins,

              Comment


              • #8
                Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

                Wat de lens betreft zou ik misschien de 16-85 lens suggereren. M'n neef heeft die voor z'n D90 en is er heel tevreden van. Een zeer goede lens, uitstekend bereik en je kan er meteen veel mee doen . Dan ben je al geen geld kwijt aan een - per definitie - minder goede kitlens (alhoewel sommige kitlenzen wel vrij goed zijn, getuige de Sony 18-55).
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

                  Bij de D90 heb je ook de mogelijkheid om oudere niet AF-S objectieven te gebruiken, dus de objectieven met geen scherpstelmotor in het objectief, zoals Bv. 50 mm AF-D enz.

                  Comment


                  • #10
                    Re: verschil tussen D5000 en D90 voor een beginner?

                    Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
                    100 Euro meer is ook 100Euro meer camera, geloof mij de D90 is een prachtig, gemakkelijk te bedienen, goed (beter dan de D5000) in de hand liggend toestel. Ik kan het niet meer missen alleszins,
                    Kan ik alleen maar bevestigen!
                    BD0723BE

                    Comment

                    Working...
                    X