Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D

    Hallo ben eens gaan rondneuzen op de websites om een DSLR aan te schaffen en ben uitgekomen op de 50D van Canon. Nu, deze is blijkbaar vorig jaar in 't voorjaar uitgekomen (wat in de digitale wereld al oud nieuws is). Heeft er iemand weet of er een nieuwe camera uitkomt in deze klasse ZONDER videofunctie? (gebruik dat toch niet en is alzo verloren geld!)

    het Objectief van Canon de EF-S 15-85 mm f 3.5 -5.6 IS USM had ik in gedachten maar dit lensje kost wel iets. Is dit een betere lens? Zijn er andere mogelijkheden Sigma... Iets goedkoper en toch bewezen goed te zijn?

    Bedankt in ieder geval voor de commentaren.
    Last edited by LesC; 20 november 2009, 11:34. Reden: Titel eventje verbeterd

  • #2
    Re: Canon 50D

    [Mod]Eventjes jouw titel en in de tekst aangepast: het gaat immers om de 50D, niet om de D50 wat een Nikon model is.[/Mod]

    [Persoonlijk]Zoals je in mijn signature kunt lezen, beschik ik ook over de 50D, en die heb ik, een beetje zoals jij nu denkt te doen, gekocht op basis van "ik wil geen videofunctie en dit is wellicht mijn laatste kans!" Nu, onafgezien van de kwaliteit van de 50D, die echt goed is, is dat een beetje een dwaze redenering. Het is niet omdat een camera over een videofunctie beschikt, dat je die daarom ook moet gebruiken. Mijn G9 heeft immers ook een videofunctie, al heb ik die nog nooit gebruikt, en zou ik begot niet weten hoe je die zou moeten inschakelen. Ik heb al last genoeg met een kwalitatief goede stilstaand beeld te maken, waarom zou ik me op bewegende beelden gaan toeleggen?
    Heel deze uitleg om je aan te raden een toestel te kopen met die functies die jij onontbeerlijk acht. Zijn er nog meer? So what? Je hoeft ze niet te gebruiken.
    De 7D is intussen gelanceerd, weliswaar niet als opvolger van de 50D, en die heeft wel een videofunctie ingebouwd. Mijn gedacht is dat alle toekomstige modellen die zullen hebben.
    Maar als je nog steeds van het idee bent dat je geen videofunctie wil, kan ik je zeker de 50D aanbevelen!
    Hopelijk helpt dit.

    Wat die lens betreft, die is nog niet zo lang geleden gelanceerd, dacht ik. Interessant bereik, dat wel, maar toch redelijk duur. Ik heb destijds mijn 350D met de "kitlenzen" (18-55; 55-200) gekocht. De brede kitlens is snel vervangen door de EF-S 17-55 f/2.8 IS omwille van z'n lichtsterkte, en die lens staat nog steeds op mijn intussen gekochte 50D. Die lichtsterke lens is niet goedkoop, maar -- voor zover ik weet, want ik heb geen ervaring met de nieuwe 15-85 -- van betere kwaliteit.
    Last edited by LesC; 20 november 2009, 11:45.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D

      Elk apparaat heeft zijn kwaliteiten en zijn minpunten. Ik sluit mij aan bij LesC: laat je keuze niet beïnvloeden door de afwezigheid van een overbodige functie. Kijk in de eerste plaats naar aanwezigheid van functies of kwaliteiten die voor jou belangrijk zijn.

      Het objectief dat je zou willen kopen, is nog zeer recent. Veel gebruikerservaringen zal je nog niet vinden. Kijk ook naar dit draadje. In dit draadje zit een verwijzing naar een review van de 15-85is. Er worden enkele minpunten vermeld, maar het objectief komt er toch vrij goed uit.

      Weet wel dat een "beter" fotoapparaat zoals de eos 50d, hogere eisen stelt aan het gebruikte objectief. Afwijkingen zullen sneller duidelijk worden. Vermits het beeld nog altijd door het objectief "gemaakt" wordt, is het nogal onzinnig om een duur fotoapparaat te kopen en daarop een "minderwaardig" objectief te monteren.

      Zelf heb ik een 17-55is op mijn 50d zitten als standaardobjectief en ik ben er zeer tevreden over.

      Mvg,
      Chris
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D

        Er zijn zoveel funkties in een DSLR die je nooit gebruikt, behalve de ene keer testen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D

          Een 60D zal er ook wel komen, met videofunctie, dit is onvermijdbaar geworden. De 50D is
          trouwens een prachtig toestel. Zet er een beetje goed glas op, en je hebt een combinatie
          waar je jaren plezier aan zult beleven.
          Dit gezegd zijnde, moet ik er aan toevoegen dat de 7D geen 50D is met alleen maar een
          videofunctie, maar dat het toestel een aantal verbeteringen heeft ondergaan, zoals een
          betere zoeker, meer scherpstelpunten, een betere en wellicht snellere Af, meer megapix,
          enz. Je betaald dus niet alleen iets meer voor die videofunctie, die je trouwens makkelijk
          zat kunt negeren.
          Moest ik nu voor de keuze staan, zou het wellicht de 7D worden, hoewel ik een tevreden
          gebruiker ben van de 50D.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D

            Bedankt voor de commentaar.
            Ben weest kijken bij 't Konijn naar de D 7 en die staat in aanbieding met de 15-85 f 3.5-5.6 S USM Bulk. Een beetje boven mijn budget dat ik gedacht had maar liever een beetje meer dan een beetje minder en ...'t zullen "stutjes met choco" worden de volgende maanden. Nu is 't ie niet binnen maar 'k zal hem bestellen denk ik.
            Iemand ervaring met bestellingen bij 't Konijn? Hoe lang zou dat duren?

            bedankt

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D

              Oorspronkelijk geplaatst door Maker Bekijk bericht
              Bedankt voor de commentaar.
              Ben weest kijken bij 't Konijn naar de D 7 en die staat in aanbieding met de 15-85 f 3.5-5.6 S USM Bulk. Een beetje boven mijn budget dat ik gedacht had maar liever een beetje meer dan een beetje minder en ...'t zullen "stutjes met choco" worden de volgende maanden. Nu is 't ie niet binnen maar 'k zal hem bestellen denk ik.
              Iemand ervaring met bestellingen bij 't Konijn? Hoe lang zou dat duren?

              bedankt
              Sé, je doet het weer! 't Is niet de D7 maar de 7D!
              Konijn, trouwens bij mij in de buurt, tenminste de Belgische vestiging, is uitstekend. Ik zal altijd via het web bestellen, en dan ter plaatse afhalen. Vaak nogal druk, dus ik probeer door de week 's morgens tegen openingstijd te gaan. Ze werken met een ticketsysteem, vroeger alleen op de zaterdag, de laatste keer dat ik er was ook door de week.
              Maar uitstekende verkopers die de tijd nemen.
              Tenminste, dat zijn mijn ervaringen.

              Het laatste wat ik gekocht heb was de EF 17-40, "in bestelling" toen ik via het web bestelde. Eén uur later een email van het NL adres, dat mijn bestelling "onderweg" was, misschien nog een uur of twee later een bericht dat ik in Turnhout kon gaan ophalen. Van snel gesproken.
              Maar een tussenstukje voor mijn vrouws Pana heeft ooit wel eens een kleine maand op zich laten wachten. Ligt dit aan Konijn of aan hun leverancier? Ik denk het laatste.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D

                en ...'t zullen "stutjes met choco" worden de volgende maanden
                Dan is je nieuwe camera eigenlijk gratis

                Ik heb vorig jaar een 50D gekocht als upgrade voor een 400D
                Toen riep iedereen dat de 40D even goed was, maar ik vond het onlogisch van een camera van een jaar oud nieuw te kopen

                Nu is de 7D toch een duidelijke stap vooruit op een aantal punten, het is misschien in het begin wat te hoog gegrepen, maar je zal er wat langer mee voort kunnen

                Het overgrote deel van de fotos had je uiteraard evengoed met het vorige model kunnen maken (en gelukkig zullen de meesten die een kleine 2000 EUR neertellen voor een 7D kit dat nooit weten )

                Hou er wel rekening mee dat je nog veel aan lenzen zal uitgeven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50D

                  Bedankt iedereen voor de commentaren.

                  DE 7D zal 't dus worden nu nog afwachten wanneer deze binnenkomt.

                  grtn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50D

                    Spannend en veel plezier met het kopen van de "schat"
                    Ik ga de 7D ook volgende maand aanschaffen...weeeeeeeeeeeeeeee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50D

                      hoi maker,

                      bij konijn inderdaad het goedkoopst. bij studio 73 zijn er nog in stock. zij zijn wel een beetje duurder. in ieder geval qua service heb ik daar geen klagen. ik ben er donderdag een lens (die bij konijn in bestelling was) gaan kopen met een verschil van 3 euro op een bedrag van 775 euro. dus als je niet kan wachten... en twas er zeker ni druk!!!

                      Comment

                      Working...
                      X