Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ2 in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic DMC-FZ2 in België

Hey iedereen,

Dit forum is echt wel goed, je leert er veel bij. Er is echter maar één nadeel: je begint toch wel veel te twijfelen over een mogelijke toekomstige aankoop. Tommer heeft mijn interesse kunnen wekken voor de Panasonic DMC-FZ2, vermits ik toch maar van plan ben om foto's af te drukken op 10x15 formaat.
    Mijn eigenlijke vraag is, waar kan ik in België deze camera goedkoop kopen. Bij sdcard.be en camshop.be geen Panasonics te verkrijgen. Misschien dat Otto mij kan helpen (mogelijkheid dat jullie die toch kunnen verkrijgen). Voorlopig staat hij heel goed geprijsd bij topfoto. Alvast bedankt.

Hallo Dimitri,

Fijn om te horen dat er toch iemand is die m'n lange berichten doorworsteld en ook heerlijk om te horen dat het je heeft verder geholpen.

Je moet niet alleen mij geloven wat betreft de Panasonic (da zou al te zot zijn ), lees de bijzonder enthousiaste commentaren van echte eigenaars maar eens na:

De beste vind ik: " je hebt nog nooit zoiets meegemaakt !"
    En ook de column uit de Washington post, waarin een National Geographic fotograaf helemaal enthousiast is over de camera is een klassieker:

Ik heb ondertussen nog wat andere forums afgeschuimd naar meer info (want ze zijn inderdaad een heerlijke bron van info, soms wat teveel zoals je schrijft...).
    Blijkt ook dat op de Panasonic rechtstreeks 55mm filters geschroefd kunnen worden. Het is dan aan te bevelen om bij de aankoop nog een 15€ extra uit te geven voor een UV-filter (= ingewikkelde naam voor iets wat eigenlijk gewoon een bescherming is voor het kostbare lensglas, wel beweren sommigen dat de scherpstelling erdoor positief beïnvloed wordt.?.?)
    Later kan je dus nog verder uitbreiden met professionele truukjes als:
    - circulaire polarisatie filter (40€): veel mooiere wolken en waterpartijen, glaswerk, enz.
    - extra voorzetlens (1.7x teleconvertor) : die alles NOG eens 1.7x dichterbij brengt: Minolta TCON1.7 (100€)

Een zwakker punt van de camera blijft z'n relatief slappe flits en de onmogelijkheid om er een externe aan te bevestigen.
    Er bestaat wel een oplossing: een slave flash (deze reageert op de flash van de camera om zichzelf te activeren), maar dan moet je de belichting van de camera steeds volledig manueel regelen...(niet echt vlot fotograferen dus)

Een extra batterij is volgens mij in eerste instantie niet nodig, daar je zo'n 250 foto's zou kunnen nemen met 1 batterij, iets wat juist één 256 Mb SD-card (niets kleiner kopen aub!! 256Mb is veel sneller dan de kleinere kaarten) vult.

En als je eindelijk je camera hebt, komen de echt indrukwekkende foto's pas na wat post-processing truukjes op de PC.
    Veel eigenaars blijken erg enthousiast over het programma NeatImage (interessant voor vele digicam eigenaars!): dit slaagt erin heel intelligent de noise te verwijderen (uit hoge ISO opnamen) terwijl het de foto toch nog verscherpt en de witbalans ook meteen verbeterd.
    Meer info op: http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=6099824

Als je nog steeds aan't lezen bent, groetjes en houdt ons op de hoogte van je vorderingen,

Tom
    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Ga hem waarschijnlijk de maandag bestellen bij topfoto. Hopelijk heb ik hem snel en dan kan het experimenteren beginnen. Zie er al naar uit. Nog eens bedankt voor de info.

Groeten Dimitri

Comment

(Ben serieus jaloers op u...)
        Ik zal het nog wat met m'n "goeie oude" Casio QV-3500 moeten rekken. M'n broer wacht zowiezo nog tot november op de FZ10 en de eerste testen van de Z1 (hij volgt fotografie en moet dus wel vaak op A4 afdrukken...vandaar dat 3Mpix eigenlijk gewenst zijn). Als dat allemaal tegenwalt gaat hij toch voor de FZ2, de lens blijft het belangrijkste!

PS: als ik zo nieuwsgierig mag zijn: Waarom niet bij Otto, z'n prijs is toch berescherp (in de andere winkels in België heb kost hij overal 600€ en 650€ !!!) én Otto is Belgisch én Otto zit hier op't forum?
        ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

Als ik het goed voorheb dan kost hij bij sdcard 499 €, terwijl bij topfoto ik hem slechts 425 € moet betalen. Verschil is voor mij groot genoeg om bij topfoto te bestellen. Ik had ook liever even naar Keerbergen gereden, maar ja, 75 € is toch niet niks voor ne student.

Groeten Dimitri

Comment

Oeps, ik heb er serieus naast gekeken deze middag, ik dacht dat ik de Pana voor 419€ had zien staan. Inderdaad niet gemakkelijk voor de Belgische shops om met de Duitsers te cuncurreren. Voor dat prijsverschil heb je, met pijn in het hart, gelijk volgens mij.

Comment

Working...
            X