Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Zo gauw mogelijk een camera kopen, maakt niet uit welke, en dan tot vertrek er heel veel mee bezich zijn en dan heb je een kans dat je de camera effectief kunt gebruiken in Afrika en niet als P&S of PhD camera.
    Uitstekend advies, maar a propos: een P&S (point & shoot) camera had ik al wel eens gehoord, maar wat is een PhD camera?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #17
      Re: Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

      Ik kan 't geloven dat je een inzinking nabij bent als je alle(s) onzin moet lezen die op het internet gegooid wordt ! Bedenk dat iedereen nét zoveel enormiteiten kan debiteren als hij/zij dat zelf maar wil en je begrijpt meteen hoeveel de "meningen" waard zijn.
      ---------------
      Laten we je "probleem" samenvatten : je wil een fototoestel kopen, een spiegelreflex. Wend je in vertrouwen tot de speciaalzaak in je buurt en KOOP een camera. Laat je door de verkoper advies geven in functie van je budget en je wensen.
      ---------------
      Hup, nu de wei in en zoveel mogelijk foto's maken voor je afreist, zodat je al een beetje "uit de voeten kunt" met je foto-machine.
      --------------
      Al die twijfelaars. Jongens : het wiél bestaat al, het warm water ook. Wat zoéken jullie dan toch ????

      Comment


      • #18
        Re: Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

        Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht

        Bedankt iedereen al voor de hulp, en jij ook Twitzer want nu vind ik die Pentax ook wel iets hebben, denk dat de Canons uit beeld zijn, maar stelt dat iets voor die Pentaxen. Krijgt wel goede reviews, kan die iets meer/minder dan de Nikon?
        Prijsverschil is zo'n 75€, of zijn er kortingen rond de kerstperiode op fototoestellen??
        Zoals aangegeven, koop maar een systeem. Je hoeft niet bang te zijn van Nikon noch van Pentax, beiden zijn meer dan degelijk. Ook werd aangegeve dat 300mm nog steeds een beetje weinig is wat mijn stelling van "nooit genoeg mm" bevestigd maar nog grotere zoomlenzen zal enkel het budget drastisch verhogen.
        Inderdaad, ga naar Turnhout (konijn) op een doordeweekse dag (mij is verteld dat een zaterdag nogal druk kan zijn) en praat met die mensen. Zorg dat je cash bij hebt of Bancontact want op een kredietkaart komt er een (illegale) 2% extra kosten.

        Geen van beiden zal je teleurstellen, happy shopping!
        (en ja, een extra batterij had ik vergeten in het budget, stom van mij)

        Comment


        • #19
          Re: Wie helpt mij kiezen: Nikon D5000, Canon EOS500, Canon EOS450,...

          Tis gekocht
          Nikon D5000 voor een mooi prijsje, 1 week oud + batterij
          Nu nog de lenzen, de 18-55 vr en 70-300 vr of de 18-200 vr, daar ben ik nog niet uit alhoewel ik denk voor de 1ste te gaan.
          Dan nog een tasje, 2 extra kaartjes, een statief heb ik nog dan i'm ready to go

          Iemand ervaring met het boekje "fotograferen met een D5000" te zien op fotografie.nl

          iedereen alvast bedankt voor de hulp

          groetjes

          Comment

          Working...
          X