Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje canon 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleempje canon 50d

hallo,
    Heb dit weekend een probleem(pje) ondervonden met mijn 50d. Normaal gezien als ik (direct) een foto wil wissen na een opname , druk ik op het vuilbakje en draai ik dan aan het snelkeuzewiel achteraan de camera om te bevestigen. Nu wil dit niet meer lukken. M.a.w. er gebeurt niets als ik aan het wiel draai, ook niet als ik andere instellingen moet veranderen dmv het wiel. Om te bladeren door mijn foto's gebruikte ik dit ook , kan hier wel nog het kleinere keuzewiel gebruiken.
    Ik kan bij God niet denken wat ik hier verkeerd doe, heb ondertussen firmware update gedaan maar ook zonder resultaat.
    Weet iemand hier raad mee ??
    Bedankt
    DE site

Re: probleempje canon 50d

De aan-uit knop heeft 2 standen

Comment

Misschien een domme vraag van mij maar heb je de aan/uit-knop op de middelste stand of de uiterste stand bij het gebruik van het toestel ?
      In de middenste stand werkt het grote selectiewiel niet bij mijn weten...
      *** Canon EOS 50D - Sigma 18-200 OS f/3,5-6,3 - Canon EF 50 f/1,8 II - Canon EF 70-200 f/4 L USM - Canon EF 17-40 f/4 L USM - Metz MecaBlitz 48 AF-1 Digital ***

Comment

Kan goed zijn, ik heb eens hetzelfde voorgehad. Ik wist me toen ook geen raad en dacht
        al dat mijn speeltje stuk was, maar de aan/uit stand stond maar halverwege. Iemand enig
        idee wat die mogelijkheid voor nut heeft?

Comment

dit is een sort van beveiliging om bepaalde instellingen niet per ongeluk te wijzigen.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Mijn excuses voor mijn zeer late reactie. Het probleem blijft desondanks jullie tips. Normaal zet ik mijn toestel nooit op dat tekentje(?) maar altijd gewoon op ON. Vroeger had ik hier geen probleem mee en nu ... ineens
            Mocht er toch nog iemand zijn die mss de oplossing weet ;...
            Ik begrijp het niet
            DE site

Comment

nog steeds geen oplossing
              DE site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
                hallo,
                Heb dit weekend een probleem(pje) ondervonden met mijn 50d. Normaal gezien als ik (direct) een foto wil wissen na een opname , druk ik op het vuilbakje en draai ik dan aan het snelkeuzewiel achteraan de camera om te bevestigen. Nu wil dit niet meer lukken. M.a.w. er gebeurt niets als ik aan het wiel draai, ook niet als ik andere instellingen moet veranderen dmv het wiel. Om te bladeren door mijn foto's gebruikte ik dit ook , kan hier wel nog het kleinere keuzewiel gebruiken.
                Ik kan bij God niet denken wat ik hier verkeerd doe, heb ondertussen firmware update gedaan maar ook zonder resultaat.
                Weet iemand hier raad mee ??
                Bedankt
                Je verhaal klopt niet helemaal met wat ik doe, ik moet eerst op de knop met pijl helemaal links klikken om de foto te zien, en kan dan pas vuilbak kiezen/opzetten.
                Voor de rest gebruik ik d ecamera altijd op de tweede ON stand, dus voorbij degene die met ON aangeduid werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  ..........
                  Voor de rest gebruik ik d ecamera altijd op de tweede ON stand, dus voorbij degene die met ON aangeduid werd.
                  En ik denk dat dan de problemen begonnen zijn want ik gebruikte vroeger die stand niet , maar iemand had me aangewezen deze te gebruiken
                  DE site

Comment

Hallo "Sjatoken",
                    Mijn excuses voor mijn zeer late reactie. Het probleem blijft desondanks jullie tips. Normaal zet ik mijn toestel nooit op dat tekentje(?) maar altijd gewoon op ON. Vroeger had ik hier geen probleem mee en nu ... ineens
                    Mocht er toch nog iemand zijn die mss de oplossing weet ;...
                    Ik begrijp het niet
                    En ik denk dat dan de problemen begonnen zijn want ik gebruikte vroeger die stand niet , maar iemand had me aangewezen deze te gebruiken
                    Ik begrijp ook niet zo goed wat er aan de hand zou kunnen zijn .
                    U gebruikt de uiterste "on"stand, die voorbij het woordje "ON", bij het streepje?
                    Het bevestigen van een beeld wissen werkt bij mij in allebei de standen...
                    Misschien kunt u nog proberen om uw toestel geheel terug te zetten in de fabrieksinstellingen.
                    Dus alle persoonlijke instellingen wissen.
                    Mocht dat niet werken, dan vrees ik dat u uw cam naar de hersteller moet brengen.
                    Dan zal er iets stuk zijn bij dat toch wel héél handige instelwieltje...

Succes
                    Adrie

Comment

keertje batterij in en uit halen?
                      instellingen toestel resetten?

Misschien een probleem met je kaartje? Het je hetzelfde probleem met andere kaartjes? Zonee, aan een computer hangen en eens proberen het volledig te wissen, eventueel te herformatteren?
                      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

heb je soms de kaart beveiligd met het schuifje op de kaart?

Comment

damn !! dacht dat we het gevonden hadden maar ......niet dus
                          het kaartje geformateerd alsook een ander genomen maar nog steeds hetzelfde

domme toch
                          DE site

Comment

Heb je per toeval in je persoonlijke settings iets verandert aan de functie van het snelkeuzewiel ?
                            Anders in het menu de personal settings eens wissen !

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Formateer je wel de kaart in de camera met in het menu formateren?

Om alle functies aan zetten de stand op tekentje naar keuzewiel, boven on.
                              Als je het playtekenknopje indrukt moet je een foto zien.
                              Bij mij de 40d linksonder.(die heb ik)

Als de grote keuzewiel niet de foto's verplaatst.
                              Dan kan je nog kijken of dat grotekeuzewiel in het menu zijn werk verplaatsen van taak doet.
                              Is dat niet het geval dan is het bedenkelijk een defect.

Je kan wel in het menu geloof ik de functies knoppen verwisselen.
                              Maar dat is de setknop.
                              Maar een functieknop uitzetten heb ik nog niet gekund.

Comment

Working...
                              X