Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater toestel voor duikers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onderwater toestel voor duikers

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om mijn canon g9 om te wisselen met een reflex toestel.
    Ik ben boven water een nikon gebruiker en zou dus verder met nikon willen werken.
    Mijn twijfel is welke lens en welke body als start. Zijn er duikers met nikonervaring???
    Ik heb al gekeken naar de d5000 en d90 met de 18-55 of 18-105 mm. ik reken ongeveer op een budget van 2000 eur alles in. ik zou een ikelite huis gebruiken en dit kost 1099 eur excl de poort, dus hou ik nog 800 a 1000 eur over voor het toestel met lens

Kurt
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Re: onderwater toestel voor duikers

Kurt,
    hier zijn zeker duikers aanwezig die zullen reageren maar uit de info die ik krijg van collega fotografen die tevens duikers zijn moet je jezelf afvragen hoe intensief je wilt werken.
    Voor het bedrag dat je vooropstelde kun je eventueel 2de hands D200, behuizing en poorten kopen;
    denk ook na wat voor lens je nodig hebt: een macrolens, fisheye,...
    denk ook zeker na voor belichting.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

bah, canon is zo slecht nie ze kurt
      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
        bah, canon is zo slecht nie ze kurt
        Hey Jochen,

Nog wat rondgesnuffeld op het net, Ik denk toch niet van mijn d300 mee te nemen onder water, (bang voor ongeval - blub blub) maar ik zal toch bij nikon blijven...
        Zo kan ik op duikreis gaan met één body en twee lenzen (het duikmateriaal zelf weegt al genoeg dus wat op gewicht letten)
        Op dit moment gaat mij voorkeur naar de d5000 of 90 met de tamron 17-50 f2,8 lens

Ik snuffel verder

Kurt
        Happy to be a MACcie

Comment

Zelf heb ik een D70 met een 60mm macro en 10,5 mm fisheye.
          (mijn foto's staan hier : http://picasaweb.google.com/barthoogeveen1980 )

De 60 mm zou ik zeker aanbevelen. Alleen zou ik niet meer voor de 10,5mm gaan maar voor 10-17 mm tokina. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor foto's je wilt maken...

Je gaat het denk ik niet halen met 2000 euro, dat was ik al ongeveer kwijt aan flitsers.
          nikon D90 & ikelite D70 housing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht
            Zelf heb ik een D70 met een 60mm macro en 10,5 mm fisheye.
            (mijn foto's staan hier : http://picasaweb.google.com/barthoogeveen1980 )

De 60 mm zou ik zeker aanbevelen. Alleen zou ik niet meer voor de 10,5mm gaan maar voor 10-17 mm tokina. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor foto's je wilt maken...

Je gaat het denk ik niet halen met 2000 euro, dat was ik al ongeveer kwijt aan flitsers.
            Hey,

Leuk dat je de link stuurt naar jou foto's, in februari ga ik nl naar bonaire.
            Ik heb wat opzoeking gedaan, en zou starten met de d5000 van nikon, samen met de 17-50 f2,8 mm van tamron. Ik heb al een YS110a flitser. in het totaal zou ik op 2170 eur komen. (body, lens, 6" poort, synccord)

Later kan ik dan nog een andere lens bijkopen en verder uitbreiden.
            Happy to be a MACcie

Comment

Hey kurrywurry, zou je jouw G9 wegdoen?
              -----------------------------------------------------------------------------------------------
              Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenII Bekijk bericht
                Hey kurrywurry, zou je jouw G9 wegdoen?
                Normaal niet, mijn dochter zou die gebruiken als gewoon fototoestelletje

Ondertussen is de aankoop van het toestel al gebeurd: d5000 met 10-24 en 60mm macro
                tnx 4 the tips

Kurt
                Happy to be a MACcie

Comment

in tegenstelling tot nikon heeft canon voor vele toestellen een onderwaterbehuizing die tot 40 meter diep gaat. voor nikon moet je naar soit de ewamarin zakken, soit een speciale behuizing die stukken van mensen kost.
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    in tegenstelling tot nikon heeft canon voor vele toestellen een onderwaterbehuizing die tot 40 meter diep gaat. voor nikon moet je naar soit de ewamarin zakken, soit een speciale behuizing die stukken van mensen kost.
                    Canon heeft die inderdaad, maar niet voor hun reflex toestellen, dit was trouwens de reden waarom ik eerst met een canon powershot g9 gewerkt heb, net omdat het huis niet zo duur was. Voor reflex ben je zowizo aangewezen op de duurdere behuizingen (ikelite, ewamarine, sea&sea, hugyfot, ...)
                    Dus doet het er in zake prijs voor je onderwaterhuis niet veel meer toe welk merk je kiest, de prijzen zijn voor reflex ong. dezelfde binnen een merk
                    Happy to be a MACcie

Comment

Ik zou nu gaan voor eentje met live view bruikbaar in de behuizing.
                      Ik heb eens kunnen kijken door de zoeker van een crop camera in behuizing onderwater en met een duikbril op is het echt wel gokken of je datgene wat je wilt ook in beeld hebt, laat staan dat je kunt zien of het scherp is.

Just my 0,02 cents.

Dit heeft mij de zoektocht naar een behuizing voor mijn D70, die ik toch bijna niet meer gebruik, doen opgeven.

Probeer dus de configuratie die je wenst te kopen eerst te huren en eens te testen in een zwembad. Dat zal goedkoop zijn vergeleken met wat je gaat uitgeven als je koopt, en voorkomt ontgoochelingen.

j.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

Comment

mmm ... Goeie opmerking ivm de zoeker...ik was net van zin om een onderwaterbehuizing voor mijn D60 te kopen...
                        kzal dus maar naar iets anders uitkijken...
                        -----------------------------------------------------------------------------------------------
                        Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Ik zou nu gaan voor eentje met live view bruikbaar in de behuizing.
                          Ik heb eens kunnen kijken door de zoeker van een crop camera in behuizing onderwater en met een duikbril op is het echt wel gokken of je datgene wat je wilt ook in beeld hebt, laat staan dat je kunt zien of het scherp is.

Just my 0,02 cents.

Dit heeft mij de zoektocht naar een behuizing voor mijn D70, die ik toch bijna niet meer gebruik, doen opgeven.

Probeer dus de configuratie die je wenst te kopen eerst te huren en eens te testen in een zwembad. Dat zal goedkoop zijn vergeleken met wat je gaat uitgeven als je koopt, en voorkomt ontgoochelingen.

j.
                          Bijna elk recent reflex toestel heeft live view, maar ik werk met de D300, d300s en d5000 van nikon, bij de d300 reeks heb je live view tot je de ontspanknop half indrukt om scherp te stellen, bij de d5000 blijf je live view houden tijdens het scherpstellen, maar in live view gaat het scherpstellen duidelijk trager dan zonder live view. Ik weet niet hoe de ervaringen met canon zijn.
                          Happy to be a MACcie

Comment

Heb hier nog een analoge Nikon F80S + zoom + MET IKELITE huis + PORT + flash.
                            Mocht je interesse hebben...
                            DVC

Comment

Een van de weinige echt bruikbare en snelle (even snel als de zoeker) live views heb je bij Sony...als je daar een goede onderwaterbehuizing voor vindt...ik weet wel niet hoe je belicht, is dat met soort onderwatertoorts ofzo ?
                              Last edited by JorisVdB; 17 december 2009, 20:56.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                              X