Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Informatie over getrokken foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Informatie over getrokken foto's

    Hey

    Op het lcd schermpje van de nikon d50 kan ik per getrokken foto de info over de sluitertijd en iso enzo bekijken kan ik deze informatie ook mee over zetten naar de pc en hoe doe je dit.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Informatie over getrokken foto's

    Dat zit automatisch in je foto, zowel in JPEG als RAW/CR2/whatever...

    Bij JPEG: rechterklik en eigenschappen opvragen. Bij het tabblad 'Geavanceerd' zie je dan de gebruikte instellingen. Dit is beter bekend als de EXIF eigenschappen.

    Comment


    • #3
      Re: Informatie over getrokken foto's

      Dit noemt men de EXIF-waarden. Normaal gezien blijven die behouden bij overzetten van camera naar PC.
      (ik zie dat Threesa net iets sneller was).

      Op Mac heb ik een extra progje geïnstalleerd, nl. Reveal. Dat steekt gewoon in de "Dock" onderaan het scherm. Ik kan eender welke foto (ook eentje dat hier op BD gepost staat) ernaartoe slepen, en de EXIF-waarden, indien aanwezig, worden gegeven.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Informatie over getrokken foto's

        die info staat in de EXIF van een foto
        en kan je lezen met EXIF-readers

        google es op exif reader :-)

        een goeie exifreader add-on voor Firefox 3.5 is FxIF
        dan kan je bvb rechts klikken op een foto op 't web en je kan de EXIF-info zien
        op voorwaarde dat de EXIF-info mee gesaved is (je kan die nl. ook weglaten bij t saven naar jpg)
        Last edited by Dirtyharry71; 9 november 2009, 15:30.
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Informatie over getrokken foto's

          als je op je foto rechts klikt kan je de meeste gegevens ook zien via eigenschappen => gavanceerd.
          programmas zoals reveal of opanda doen het ook niet slecht
          Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

          Comment


          • #6
            Re: Informatie over getrokken foto's

            ik bekijk de foto in iphoto maar ik heb het gevonden daar staan ze onder foto info en dan belichting. Nu ga ik proberen bij de beginnershoek een fototje te plaatsen.

            Houd me in het oog he mannen

            Comment

            Working...
            X