Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D tussenliggende ISO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D tussenliggende ISO

    Hey,

    ik heb nu sinds enkele dagen mijn 500D in bezet en in de P mode heb ik al gemerkt dat een ISO van 640 mogelijk is, maar als ik manueel ISO kies, dan kan ik die tussenliggende waarden niet kiezen (300, 640, ...), maar enkel de vaste 100-200-400-800-...

    Is er een mogelijkheid om dit toch op bijvoorbeeld 300 of 640 te zetten? Ook merk ik dat bij auto ISO hij al snel gaat naar een ISO van 1600. Oke, de kitlenzen zijn niet supersterk, maar toch...

    Scherpte met de 55-250 IS is er nog niet, maar dat komt waarschijnlijk door mijn sluiterstijd van 1/120. Die moet 1/250 of korter zijn zeker, op de 250mm?

    Kan er mij ook iemand zeggen welke instelling ik best kies bij 'Ophelderen randen', die standaard aan staat. Staat die beter uit of wat doet die precies?

    Anders wel leuk toestel!!!
    Last edited by Threesa; 9 november 2009, 13:14.

  • #2
    Re: Canon 500D tussenliggende ISO

    Niemand een idee omtrent de ISO??

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D tussenliggende ISO

      Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
      Kan er mij ook iemand zeggen welke instelling ik best kies bij 'Ophelderen randen', die standaard aan staat. Staat die beter uit of wat doet die precies?
      gewoon eens op de uiterste waarden instellen en foto's maken, vaak zie je dan gelijk wat het doet.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D tussenliggende ISO

        Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
        Niemand een idee omtrent de ISO??
        Bij een 500D kan je iso alleen maar in volle stops kiezen.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D tussenliggende ISO

          Oké, bedankt voor jullie antwoorden! Wel vreemd dat de P dan wel met halve stops kan werken... Misschien iets voor de volgende firmware, samen met de verbeterde filmopties zoals bij de 50D.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500D tussenliggende ISO

            Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
            Oké, bedankt voor jullie antwoorden! Wel vreemd dat de P dan wel met halve stops kan werken... Misschien iets voor de volgende firmware, samen met de verbeterde filmopties zoals bij de 50D.
            Bij oudere Canons zoals de 20D, kan je dat ook niet, alhoewel die ook tussenliggende iso's gebruikt in de automatische standen. Pas vanaf de 30D kon je tussenliggende iso's zelf kiezen in de manuele standen .
            Ik denk niet dat Canon met een firmware de 500D die mogelijkheden zal geven, dat is niet hun gewoonte. Misschien bij de volgende Rebel.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500D tussenliggende ISO

              Hmmm, misschien zelf eens firmware onder handen nemen

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500D tussenliggende ISO

                Op zich is het geen enkel probleem om tussenliggende waarden in het menu te plaatsen, de lijst zal daardoor wel erg lang worden en dat zal niet door iedereen worden gewaardeerd, zeker niet door mij.

                Ik kan me niet herinneren ooit behoefte te hebben gehad een tussenliggende waarde in te stellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500D tussenliggende ISO

                  Erg lang, hoeft niet he. Ten eerste is er ruimte genoeg. Ten tweede: via custom settings kan je dan bijvoorbeeld kiezen voor halve stops zichtbaar ja of nee, en ik heb toch al een paar keer nood gehad aan 320 ISO. En als ik het zelf in de firmware zou kunnen forceren, verplicht ik niemand mijn firmware te gebruik he xD

                  Comment

                  Working...
                  X