Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera

    Eerst en vooral zal ik beginnen met mij even voor te stellen.
    Ik ben Steven en woon in Meise, ik heb mijn liefde voor fotografie in Australië gekregen als uitwisselingsstudent zo'n 12 jaar geleden. Ik heb toen een nikon F50 aangekocht waar ik altijd heel veel plezier van gehad heb, maar nu zou ik toch heel graag overstappen op digitaal. De keuze van camera ben ik al vrij zeker van, ik zou een D90 nemen, aangezien deze kwa gebruik en functionaliteit het dichtste bij de F50 ligt en zelfs een stapje vooruit, zeker en vast niet achteruit want dat zou ik mij toch maar gaan beklagen.
    De lenzen is dan weer een heel ander verhaal, hier ben ik helemaal niet zeker in en daarom is ook alle raad en hulp welkom.
    ik twijfel aan het volgende:
    de Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR in combinatie met Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6 VR DX
    ofwel Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR in combinatie met Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR

    op mijn F50 had ik altijd de kitlens (een 35-80mm) en buiten dat ik de zoom hierop vaak te beperkend vond heb ik hier altijd mijn plan mee getrokken. Wat raden julie mij aan van deze combinaties, of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen overwegen?

    edit, mss zijn er mensen die vinden dat ik ook een andere camera moet overwegen en ook hier sta ik uiteraard open voor sugesties

    alvast bedankt.
    Steven
    Last edited by Magic Dragon; 5 november 2009, 20:37.
    Nikon D7000/ AF-S Nikkor 35mm f1.8 G

  • #2
    Re: Aankoop camera

    Steven toch ! Je hebt al een beslissing genomen ; dat is al een enorme "zorg" minder. Bepaalde mensen hier kunnen maandelang zagen/zeuren over een objectief of een filter.
    ---------------
    Wat je moet doen = dit : ga naar een deftige, serieuze winkel en (niet schrikken) KOOP je favoriete toestel. Neem doodgewoon een "kitlens" ; daar is volgens mij niets maar dan ook NIéTS minderwaardigs aan. Later kun je nog altijd "bijkopen".
    ---------------
    Voor je er erg in hebt maak je superfoto's. En als dat niét lukt zal het zeker aan jouw keuze van het toestel of het objectief liggen...
    ---------------
    SUCCES MAN !

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera

      Liever de 18-105 dan de 18-55. GEBRUIKSGEMAK!
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment

      Working...
      X