Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DM-TZ7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic DM-TZ7

Ik heb de Panasonic TZ7 aangekocht, als het niet mogelijk was de Nikon D300 te gebruiken en heb er tot nu toe veel spijt van:-((
    DE TZ7 kwam uit als de beste compact camera bij de test op dpreview?

Als ik een foto wil maken in slechte lichtomstandigheden (zonder blits) zijn de foto's VEEL te donker, met super veel ruis (zelfs te donker op de lCD schermpje als ik de opnameknop indruk). Bij vol daglicht geen problemen.
    Ik heb alles terug fabrieksinstellingen gezet, zonder beter resultaat, zelfs niet op de iA mode.

Kan het aan de instellingen liggen of is er iets fout met de TZ7 ?
    Graag jullie raad.

Dank bij voorbaat.
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Re: Panasonic DM-TZ7

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
    I

Als ik een foto wil maken in slechte lichtomstandigheden (zonder blits) zijn de foto's VEEL te donker, met super veel ruis

Kan het aan de instellingen liggen of is er iets fout met de TZ7 ?
    Graag jullie raad.

Dank bij voorbaat.
    Dat is nu net het zwakke punt van degelijke camera's.....
    Gebruik de Panasonic bij goed licht en de andere als het minder wordt.

Da's tog logies?

Comment

Er bestaan geen compacts die bij weinig licht te vergelijken zijn met een dslr met degelijke lens. Als je de max. gevoeligheid van de TZ7 instelt op 400 asa, en voor de rest rekent op de toch wel goede beeldstabilisatie, dan kan je aanvaardbare foto's nemen. Er bestaan nu eenmaal geen wondertoestellen van die afmetingen, of het zou de S90 moeten zijn, en dan nog...
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Welke instellingen wat betreft Iso etc. gebruik je??
        Ik heb ook een TZ7 en blijkbaar niet veel ruis te zien.(op 1600 iso)
        Zal dan even met dezelfde instellingen proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Welke instellingen wat betreft Iso etc. gebruik je??
          Ik heb ook een TZ7 en blijkbaar niet veel ruis te zien.(op 1600 iso)
          Zal dan even met dezelfde instellingen proberen.
          Dat zou me verwonderen....
          Ik ga max tot 400 iso, want op A4 formaat is er dan duidelijk ruis te zien.

Als ik auto iso instel op iA, neemt hij natuurlijk juist belichte foto's in slechte lichtomstandigheden, maar als je ze dan vergroot verliest hij veel scherpte door de ruis en jpg artifacts.

Ik had vroeger al problemen met ruis en de NIkon 80 FE (waarschijnlijk door een slechte Tamron lens), later met de Nikon D70 boven de iso 400... dus, ben ik er misschien overgevoelig voor.!?

Van de TZ 7 had ik meer verwacht , want hij scoorde als beste van de (tele)compact camera's op dpreview, op veel vlakken.
          De blits op de TZ7 blijft echter ondermaats, daarom vermijd ik deze te gebruiken.

mvg
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

waar staat die review op dpreview ?
            als je me die kunt tonen kunnen we je misschien helpen

Comment

(Heeft wel een andere benaming in de USA: ZS3)

Ik vermoed toch dat je op die tests kan betrouwen.

mvg

Comment

testen zijn niet altijd betrouwbaar en een beetje gekleurd.
                heb wel de beelden gezien, en op lage ISO's is dit een schitterend toestel .
                Is zekers goed bruikbaar tot 400 ISO .
                op 800 ISO moet je nog goede A4 afdrukken kunnen maken volgens mij.
                1600 ISO krijg je kwaliteit verlies.
                zie geen gebruikers klachten over de flits

denk dat je ergens een instelling verkeerd staan hebt of iets mis is met je toestel

je kunt beter compacts toestellen gebruiken welke een backlitted sensor gebruiken.
                sony (exmor R) en toshiba hebben zulke sensors en zijn al in een paar toestellen terug te vinden, maar ook bij andere fabrikanten zullen waarschijnlijk deze sensors's terug te vinden zijn.

Comment

Hallo, ik ben na lang wikken en wegen ook zinnes om de TZ7 aan te kopen, maar zit nog met een aantal vraagjes ...

Welk geheugenkaartje gebruiken jullie bij de TZ7?
                  Is een Sandisk Ultra II voldoende om de HD video output te kunnen volgen? Ik weet dat de TZ7 HD video (in fine mode) wegschrijft aan ongeveer 4 MB/s en de schrijfsnelheid van een Ultra II 9 MB/s is. Maar aangezien de schrijfsnelheid in de praktijk nogal eens wat lager kan zijn, twijfel ik.

Hebben jullie er een zakje bijgekocht, Ik vind volgend model interessant: DMW-CT3E-K (zwart leer met afzonderlijk batterijzakje). Andere suggesties? (liefst zo klein mogelijk natuurlijk)

Kunnen na firmware update 1.2 alle namaakbatterijen niet gebruikt worden. Kennen jullie een namaak batterij die wel werkt?

Voila, als jullie nog andere suggesties hebben, laat maar horen

Comment

Jerom,
                    ik heb hem voordeling gekocht bij Konijnenberg (web) "als kit" met Lowepro zakje en een Scandisk extreme III SD kaart van 4 GB en nog zo'n raar Jobi-statiefje.

Het filmen (op VGA) gaat heel goed met de 4 GB kaart, op HD heb ik nog niet geprobeerd... alleen bij het inzomen tijdens filmen een tijdje onscherp.

Qua foto bij slechte lichtomstadigheden had ik meer VEEL verwacht.
                    Persoonlijk vind ik dat de TZ7 teveel ruis geeft, zelfs op 200 iso.
                    Dit gaat je niet merken bij foto van 10 x15cm maar eens naar A4 duidelijk zichtbaar.

Ik heb voor de test een doorzichtgordijn gefotografeerd en ipv de mazen van het gordijn waren het jgp artifacts, toen ik deze opnamen bezag op een HD 23" Apple Cinema display aan 100%. Idem met een buitenopname (Grafiti) met goed daglicht op stand iA opgenomen.

Ik ga eens proberen te fotograferen 6 MB ipv van 10, en hopen dat het beter resultaat geeft, want ik vermoed dat 10 MB te veel is voor deze kleine senor... anders denk ik de TZ7 hem te verkopen met al de accessoires.

Comment

Bedankt digi-art voor je reactie!

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Ultra II kaartje bij HD video opname in de beste kwaliteit? Een Ultra II kaartje van 8 GB kost minder dan een Extreme III kaartje van 4 GB. Als Ultra II voldoet voor de TZ7 zou ik liever wat meer opslag verkiezen ...

Alvast bedankt,
                      Jerom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                        Ik ga eens proberen te fotograferen 6 MB ipv van 10, en hopen dat het beter resultaat geeft, want ik vermoed dat 10 MB te veel is voor deze kleine senor... anders denk ik de TZ7 hem te verkopen met al de accessoires.
                        Ik denk dat, als je 6MP gebruikt (megapixels, geen Megabytes) dat er dan gewoon slechts een deel van de sensor gebruikt wordt en de pixeldichtheid exact hetzelfde blijft.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik denk dat, als je 6MP gebruikt (megapixels, geen Megabytes) dat er dan gewoon slechts een deel van de sensor gebruikt wordt en de pixeldichtheid exact hetzelfde blijft.
                          Alle pixels worden gebruikt en geïnterpoleerd.
                          http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerom Bekijk bericht
                            Bedankt digi-art voor je reactie!

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Ultra II kaartje bij HD video opname in de beste kwaliteit? Een Ultra II kaartje van 8 GB kost minder dan een Extreme III kaartje van 4 GB. Als Ultra II voldoet voor de TZ7 zou ik liever wat meer opslag verkiezen ...

Alvast bedankt,
                            Jerom.
                            Ik gebruik een Sandisk II 8GB kaartje en dat voldoet uitstekend.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dat komt dan neer op croppen ofwel digitaal zoomen, daar gaat het hier toch niet over?

Comment

Working...
                              X