Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje met de D90 van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleempje met de D90 van Nikon

Het zijn zeker waardevolle tips waar ik iedereen dankbaar voor ben.
    Helaas weer geen rechtstreeks antwoord op de vraag. Ik wist niet dat die vraag zo moeilijk was.
    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
    Foto Lucky

Comment

Er dwalen hier in huis drie digitale cameras rond en alledrie copieren ze de fotos van de geheugenkaart naar de HD,een via Adobe downloader,een via Nikon Transfer en dan nog een via de verkenner,daarna word de geheugenkaart geformatteerd,wat het beste is voor de kaart hebben ze mij gezegd,maar verplaatsen?daar had ik nog nooit van gehoord.Maak je geen zorgen,de camera is OK.
      Groetjes,

Comment

Via verkenner de bestanden overzetten is mijn inziens het snelste en simpelste.
        Ik denk u probleem te herkennen, kijk eens in menu naar USB modus (op D80 de moersleutel en dan USB): daar kan je kiezen tussen Mass Storage of PTP. Waarschijnlijk staat het bij jou op PTP en in die modus kan je inderdaad geen foto's wissen of knippen.

(en als het dat niet is, check voor alle zekerheid ff je lock knopje op sd-kaart).
        Nikon

Comment

Het is in deze richting dat ik moet gaan zoeken denk ik.
          Doch helaas staat op de D90 geen USB-modus in de menu, of ik kan die niet vinden.
          Ook in de handleiding is daar niets over terug te vinden.
          Het lock knopje op het SD kaartje staat ook goed.

Toch bedankt voor je uitleg
          Nikon D300s met nog wat glas en attributen
          Foto Lucky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky342 Bekijk bericht
            Als ik jullie goed begrijp, denken jullie dat dit dus normaal is.
            Toch weet ik met zekerheid dat er mensen zijn die dit probleemloos kunnen omzetten naar hun harde schijf via de USB-kabel.

Bij mij lukt dat ook wel zoals ik reeds uitlegde, met copiëren. De foto's van de SD kaart halen moet ik met de camera doen.
            Het is niet echt een handicap maar heb het vroeger nooit gehad met mijn D80. Sinds ik met de D90 werk ken ik pas dit probleemke en ik vroeg mij af, of het mogelijk is om dit nog te veranderen via een of ander instelling.
            Ik hab voor zover ik weet alles al nagekeken, maa kan hier of daar toch iets over het hoofd gezien hebben.

Ik blijf dus zoeken naar een antwoord.
            Koop u een kaartlezer, dat kost 15e en dan zit ge altijd goed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky342 Bekijk bericht
              Het is in deze richting dat ik moet gaan zoeken denk ik.
              Doch helaas staat op de D90 geen USB-modus in de menu, of ik kan die niet vinden.
              Ook in de handleiding is daar niets over terug te vinden.
              Het lock knopje op het SD kaartje staat ook goed.

Toch bedankt voor je uitleg
              En werkt het ook niet als je sleept in verkenner, met de shift toets ingedrukt?

Comment

Als je niet via kaartlezer werkt, herkent Windows het toestel als externe bron en dan wordt standaard met 'Kopiëren' gewerkt in plaats van 'Knippen/verplaatsen' als je gewoon de foto's versleept.

Wil je echter wel degelijk verplaatsen, dan selecteer je de foto's, rechterklik op één ervan en kies voor 'Knippen' (CTRL + X). Ga vervolgens naar de doelmap en rechterklik daar in de lege ruimte en kies voor 'Plakken' (CTRL + V).

Persoonlijk vind ik kopiëren en daarna wissen op de camera beter om twee redenen: als er een corrupte file is, is copy beter, want je kan herproberen, zonder dat je data kwijt bent. Geheugenkaarten zijn behoorlijk foutgevoelig. Formatteren doe je best niet te veel op flash kaartjes, omdat ze dan sneller end of life bereiken. Volschieten en dan formatteren in de camera, zodat de indeling correct staat voor de camera (minder kans op fouten).

Het probleem van AVI: sjah, inderdaad heb je misschien op film-modus gewerkt?

Comment

Working...
                X