Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 200 of 230?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony alpha 200 of 230?

Hoi,
    Misschien hebben jullie wat tips voor mij. Ik zag dat de nieuwe 230 heeft 0,5 fps minder dan de oude 200 en dat de nieuwe sony a230 geen CF kaarten ondersteund.
    Ik vroem me nu af wat zijn de voordelen van de niewe 230?

Ik hoor het graag van jullie en bedankt alvast.

Re: Sony alpha 200 of 230?

Uit een ander topic :

Oorspronkelijk geplaatst door Krisken Bekijk bericht
    SONY DSLR-A350K met 18-70 : €579
    SONY DSLR-A 200W met 18-70 en 75-300 : €599

Welke van de 2 sony's is kwalitatief de beste qua body?
    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Zoals hiervoor vermeldt, zijn dit twee bodies die ondertussen een vervanger gekregen hebben (a230 en a380).
    Ze zijn technisch even goed als de nieuwere, hebben een handige menu (echter zonder een paar extra's voor echte beginners), én hebben vooral een iets grotere body die beter in de hand licht dan de nieuwere modellen.

Persoonlijk zou ik voor die a350 gaan.
    En wil je de nieuwere kitlens, dan kan je die wel voor rond de €50 vinden.
    In jouw geval zou ik dus voor een a200 ipv a230 kiezen, maar wel een 18-55 ipv 18-70 kitlens erbij nemen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Uit een ander topic :

In jouw geval zou ik dus voor een a200 ipv a230 kiezen, maar wel een 18-55 ipv 18-70 kitlens erbij nemen.
      MMM oke. Het schijnt dus dat de niewe wat compacter zijn, ze hebben ook een andere batterij... Maar kwa functies enzo...het lijkt me niet dat je kan zeggen van nou ik ga die kopen omdat het veel beter is dan de oude...helamaal niet.

Ik ga een 50 mm 1.4 kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door artuzzo Bekijk bericht
        het lijkt me niet dat je kan zeggen van nou ik ga die kopen omdat het veel beter is dan de oude...helamaal niet.

Ik ga een 50 mm 1.4 kopen.
        Inderdaad. De a200 is een uitstekende instapper die je ook nog eens tegen spotprijzen vindt omdat hij uit het gamma gaat.
        En met een 50/1.4 erbij kan je heel mooie dingen doen .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb je nu ondertussen ook een Nikon gekocht?
          Louter uit nieuwsgierigheid, maar vanwaar plots de A200 + 50mm?
          Nog nieuwsgieriger omdat je jouw A700 hebt verkocht dacht ik...?

Alleszins vind je hier en daar de A200 aan 315 euro inclusief kitlens...

Comment

Ik vroem me nu af wat zijn de voordelen van de niewe 230?
            De Alpha 230 heeft t.o.v. de Alpha 200:
            - een vernieuwd menu
            - een kleinere handgreep
            - een kleinere batterij
            - een minder krachtige flash
            - geen AEL-knop
            - Secure Digital/Memory Stick ipv Compact Flash
            - een betere kitlens (18-50mm) vs de oude 18-70mm

Mijn Alpha 200 was snel verkocht, en ik ben er ook altijd erg tevreden van geweest, behalve bij ISO 1600 en hoger .
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Heb je nu ondertussen ook een Nikon gekocht?
              Louter uit nieuwsgierigheid, maar vanwaar plots de A200 + 50mm?
              Nog nieuwsgieriger omdat je jouw A700 hebt verkocht dacht ik...?

Alleszins vind je hier en daar de A200 aan 315 euro inclusief kitlens...
              Hi,

Mijn vriendin wilt een camera hebben en ik vond de sony a200 plus 50 of 30mm lens een goed begin voor haar voor een goede prijs.

De a700 is verkocht omdat ik wou naar een FF overstappen voor landschappen, en ook omdat de jpeg van a700 zijn bijna ongebruikbaar helaas. Dus moest ik altijd per se raw schieten en heb niet altijd zin om raw te ontwikkelen ook voor gewone foto's.

Daarna heb ik verschillende stemmen gehoord en wou ik meer weten voor over de nikon.
              Nu wil ik even wachten...misschien vlak voor de kerst kan ik een betere beslissing nemen.

Ik hoor dat ik je vragen goed beantwoord heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                De Alpha 230 heeft t.o.v. de Alpha 200:
                - een vernieuwd menu
                - een kleinere handgreep
                - een kleinere batterij
                - een minder krachtige flash
                - geen AEL-knop
                - Secure Digital/Memory Stick ipv Compact Flash
                - een betere kitlens (18-50mm) vs de oude 18-70mm

Mijn Alpha 200 was snel verkocht, en ik ben er ook altijd erg tevreden van geweest, behalve bij ISO 1600 en hoger .
                Bedankt voor de nuttige informatie!

Comment

De a700 is verkocht omdat ik wou naar een FF overstappen voor landschappen, en ook omdat de jpeg van a700 zijn bijna ongebruikbaar helaas. Dus moest ik altijd per se raw schieten en heb niet altijd zin om raw te ontwikkelen ook voor gewone foto's.
                  Bedankt voor je reply

Kun je wat meer uitleg geven waarom je de jpegs van de A700 onbruikbaar vindt? Met firmware versie 4, scherpte op 0, en extra fine jpegs kun je toch alles behalve klagen?

Misschien is de A850 de landschapscamera die je zoekt...

Comment

Kun je wat meer uitleg geven waarom je de jpegs van de A700 onbruikbaar vindt? Met firmware versie 4, scherpte op 0, en extra fine jpegs kun je toch alles behalve klagen?
                    Inderdaad.

Comment

Bedankt voor je reply

Misschien is de A850 de landschapscamera die je zoekt...
                      Ja dat kan, ik vond de jpeg minder in vergelijking met andere camera's van de concurrentie.
                      Misschien was ik dan al te veel overthuigd om over te stappen Dat heb je ook soms.
                      Niks mis met de A700 alleen het was niet mijn ding helaas. Ik werd niet verliefd op.

De a850 is zeker een goede camera alleen ben ik bang voor de prijs. Misschien schijnt een niewe model op de markt tussen de 850 en de 700 en dan zakt de prijs van de 850 nog een beetje. In de tussentijd wil ik me beter informeren...
                      Als je tips hebt hoor ik het graag.

Comment

Wat je voor je vriendin zou kunnen doen (weet niet hoeveel die van fotografie kent etc...) is bv:

A200 + 50mm f1.4 (kostprijs ongeveer 650 euro) zoals je zelf in gedachten had

OFWEL...

A500 + 50mm f1.8 DT (kostprijs ongeveer 750 euro) (A550 is 90 euro duurder)

Eventueel in beide gevallen een 18-55 welke echt een optisch goede kitlens is. (56 euro)

De A500 + 50mm f1.8 is naar mijn mening de (veel) interessantere keuze, zeker zijn 100 euro waard BEHALVE als je zelf voor de A850 zou gaan en deze lens daarop zelf zou gebruiken...dan is de 50mm f1.8 DT vanwege zijn DT-zijn niet geschikt (je kan het wel gebruiken, maar in crop-mode dus op 11MP's)

Laat maar weten aan wat je denkt

Comment

Working...
                        X