Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridge is op dit moment het beste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke bridge is op dit moment het beste?

    Na lang overwegen en twijfelen tussen bridge en DSLR (jaren ondertussen), ga ik m'n S7000 vervangen door een nieuwe bridge.

    Ik weet dat een jaar geleden de fuji s100fs zo ongeveer het topmodel was, maar het lijkt me dat z'n opvolger (de 200exr) niet zo spectaculair is?

    Ik wil gerust veranderen van merk, maar weet niet zo goed welk merk een degelijke bridge heeft.

    De camera moet dienen voor allerlei foto's, met de familiekiekjes op kop.
    Maar ook bv portretfoto's van een pasgeboren baby op de kraamafdeling.

    Graag een toestel wat goed in de hand ligt, niet te klein.
    Wat raden jullie me aan en waarom?
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

    Leica x1 of de Oosterweelverbinding

    Comment


    • #3
      Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

      Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht

      Graag een toestel wat goed in de hand ligt, niet te klein.
      dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

        De nieuwe Olympus PEN... deze week een demo gezien ! Wat een toestel !

        Comment


        • #5
          Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

          Als je echt voor een bridge wil gaan. Panazonic FZ38 is met Leica lens en een zoom van 18x. Levert prachtige resultaten.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

            Ik denk dat die Fuji S100FS nog altijd één van de betere toestellen is . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

              Als je niet veel zoom nodig hebt zou ik zeggen Canon G11.
              Ik heb mijn D300 verkocht en vervangen door de G11. En ik moet toegeven toestel heeft mij verrast betreft beeldkwaliteit. werkbare foto's zelf op ISO 1600.
              Zeer goed dynamisch bereik ook. Kantelbaar scherm enz...
              Spijtig dat hij nogal veel kost
              Hier een foto op iso 800 onbewerkt alleen verkleind

              ExposureTime : 1/80Sec
              FNumber : F4,0
              ISOSpeedRatings : 800
              Foto's is wel door het glas van de bar genomen.
              Volgende foto is genomen op ISO 3200
              Toch wel sterk hoor wat die G11 hier laat zien.

              ExposureTime : 1/60Sec
              FNumber : F2,8
              ISOSpeedRatings : 3200 en niet geflitst
              Last edited by Nimbus; 31 oktober 2009, 18:46.
              2 x Nikon Z6 met wat glas
              www.janvanginkel.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                Als je niet veel zoom nodig hebt zou ik zeggen Canon G11.
                Ik heb mijn D300 verkocht en vervangen door de G11. En ik moet toegeven toestel heeft mij verrast betreft beeldkwaliteit. werkbare foto's zelf op ISO 1600.
                Zeer goed dynamisch bereik ook. Kantelbaar scherm enz...
                Spijtig dat hij nogal veel kost
                Bijna niet te geloven welke scherptediepte je uit zo'n toestel haalt.
                Prachtige kleuren en omzeggens geen ruis (ik zie er toch geen).


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #9
                  Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                  Voor zij die geïnteresseerd zijn hier de originele file van de Canon G11…..3200 ISO
                  2,47 MB groot

                  Model : Canon PowerShot G11
                  ExposureTime : 1/60Sec
                  ISOSpeedRatings : 3200
                  DateTimeOriginal : 2009:10:29 21:58:50
                  ApertureValue : F2,8
                  ExposureBiasValue : EV0,0
                  Flash : Not fired(Compulsory)
                  WhiteBalance : Auto
                  Quality : Fine
                  Contrast : Normal
                  Saturation : Normal
                  Sharpness : Normal
                  Image type : IMG:PowerShotG11JPEG
                  2 x Nikon Z6 met wat glas
                  www.janvanginkel.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                    Jullie vergeten de beste.
                    Als je niet teveel waarde aan zoom hecht is er maar één keuze

                    De panasonic LX3
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                      heb zelf ook al 2 jaar een bridge Finepix S9600. Toestel kan heel veel. Prima om te leren. Zeer handig kantelbaar scherm. Ook heel goed voor je familiefoto's ...
                      nu de nadelen: veel ruis bij hogere isowaarden en voor mij het ergerlijkste: de shutterlag ... dwz ... traag, traag, traag ... ik zou kiezen voor een spiegelreflex: sneller, betere scherptediepte, betere kleuren maar duurder ...
                      Toch een aantal zaken om over na te denken.
                      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                        Waarom een bridge:
                        Ik zou alleen een bridge nemen als hij makkelijk mee te nemen is. Dus hij moet in een jaszak passen. Als hij even groot is als een spiegelreflex dan kan je beter een spiegelreflex kopen zoals een Sony DSLR-A330 of A350 waarvan je ook goed met de live view kan werken. Tot voor kort was bij de meeste bridge toestellen tot ISO 400 bevredigend hoger dan ISO 400 dat was gewoon bedroevend omdat er te veel beeld ruis in de foto's aanwezig was. Maar nu hebben de fabrikanten ingezien dat niet het aantal megapixels de doorslag geeft maar de beeldkwaliteit. Fuji was hier een voortrekker in.
                        En nu zijn de andere fabrikanten aan het volgen. Canon doet dit nu met zijn G11. En ik verwacht dat de andere fabrikanten snel zullen volgen. Sony heeft zo pas een nieuwe sensor ontwikkeld en die is veel belovend voor de nabije toekomst.

                        Ik denk dat de markt voor de kleine bridge toestellen wel zal vergroten dit ten koste van de (instapper) spiegelreflex.
                        Want je maakt niet altijd betere foto's met een duurder toestel hoor. Persoon achter het toestel doet nog altijd het meeste werk hoor.
                        Last edited by Nimbus; 1 november 2009, 13:31.
                        2 x Nikon Z6 met wat glas
                        www.janvanginkel.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                          De Canon G11 zou ik graag nog eens uittesten... Zolang dit nog niet gebeurd is, tevreden
                          over Panasonic LX3. Wat weinig zoom, maar lichtsterk lensje en prachtige kwaliteitsfoto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                            juist de fujifilm s100fs gekocht , prachtig toestel en dit voor 347 Euro !!
                            van groothoek tot 400 , echt top . Natuurlijk gaan duurdere reflexen daarboven..
                            Maar tegen welke prijs??? Voor iemand die ites wil maar de prijs binnen beperkingen en niet zeulen met lenzen...............een aanrader .
                            de nieuwe fujifilm S200exr is ook uit , maar kost 200 euro meer, bijna hetzelfde toestel
                            en geen kantelbaar scherm , en dat is echt ZEEEER handig .

                            En éénmaal gekocht, niet verder kijken , genieten en je toestel leren kennen ..........

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke bridge is op dit moment het beste?

                              Tsja, waarom bridge ipv DSLR?
                              Omdat ik niet wil wisselen van lenzen, en bang ben voor de dure totaalprijs (ik ken mezelf). En een DSLR met 1 lens die en 18x zoom heeft kost al vlug wat (en waarschijnlijk ben je dan beter af met verschillende lenzen).
                              Neen, over de keuze bridge/DSLR wil ik het hier niet meer hebben.

                              Ik heb eens een site gezien waarop je verschillende modellen naast mekaar kon zetten en zo vergelijken.

                              Dit zit nog in m'n keuze:
                              - Fuji S200exr
                              - Sony DSC-HX1
                              - Panasonic FZ38
                              Fuji FinePix S100fs

                              Comment

                              Working...
                              X