Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a350 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sony a350 ?

Oorspronkelijk geplaatst door wartje Bekijk bericht
    Ik had niet zolang geleden een a350 met de twee lenzen. dit viel dik tegen.
    Dit omdat je geen diaframma ring aan de lens ook niet aan de body instelwiel is om het diafra teregelen maar wat mij ook tegen viel was de kitlens die geen scherpstellingsriong heeft, dus neem geen kitlens bij dit toestel maar koopt een goede lens erbij daar zal je nadien geen spijt vab hebben.
    Ik ben terug naar Nikon gegaan de D90 een stuk duurder maar zeker de moeite die voor school alle uitdagingen aankan.
    Er hebben hier al verschillende mensen (zeer terecht) commentaar op gegeven, maar misschien kan ik nog iets verduidelijken voor je...

Een diafragmaring op de lens is bij Nikon nog een rudimentair overblijfsel van hun oude lenzen, elke moderne lens die je koopt van eender welk huismerk van camera's (dus ook nikon) heeft geen diafragmaring meer op de lens, het diafragma bedien je nu VANOP de camera zelf, en dat met over het algemeen met een van de wieltjes...

ELKE lens van elke lensbouwer heeft een scherpstelring, voor kitlenzen is de scherpstelring meestal helemaal vooraan te vinden, valt soms niet op, maar ELKE lens heeft deze scherpstelring, voor zover ik weet zonder uitzondering.

In de veronderstelling dat je de 18-70 van Sony hebt gehad al kitlens (nu dus vervangen door de VEEL betere 18-55) zie je de scherpstelring vlak thv het glasoppervlak, dus die fijne ring met ribbeltjes net boven de brede rubberen ring met ribbeltjes...zie:

Comment

Persoonlijk zou ik noch de A350, noch de A380 kopen.

Lees er eens de testen van op www.dpreview.com op na...

Het zijn 2 modellen (en voor zover ik weet zijn het de enige 2 DSLR toestellen die ik ken (van gelijk welk merk...)) die er niet in geslaagd zijn om een "highly recommended" te krijgen op die site, door een aantal gebreken.
      Dpreview is niet de bijbel van de fotografie, maar het zegt toch iets...

Als je het kan betalen, zou ik echt gaan bladeren in de 500 serie (of bij een ander merk, als je in die klasse wil blijven)...
      Groeten,

Polleke

Comment

ik ga woensdag is in turnhout bij konijnenberg zien.
        en zal zeker is informeren naar de a500 want die is blijkbaar beter dan de 350.
        toch bedankt voor alle nuttige informatie allemaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
          ik ga woensdag is in turnhout bij konijnenberg zien.
          en zal zeker is informeren naar de a500 want die is blijkbaar beter dan de 350.
          toch bedankt voor alle nuttige informatie allemaal
          Eigenlijk is het eenvoudig.

Ik heb begin dit jaar een A350 gekocht met kitlens voor zo'n 460 euro(bij fotohart) omdat ik voor dat geld de beste keuze had.

Uiteraard had ik ook liever dé beste gehad maar op dat moment en met mijn budget was dat (mijn) beste keuze. Zo zou ik nu ook liever met een a550 rondlopen
          Uiteraard ben ik over dingen tevreden en over andere dingen niet maar dat zal je snel merken als je je toestel beter gaat leren kennen.

Hopelijk kom je er uit!

Comment

Working...
          X