Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a350 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sony a350 ?

Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
    portret, comunnie, trouw, geboorte
    Koop dan alles behalve een Sony A350 en ga (als je persé een Sony wil) voor de 500-reeks.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

precies een beetje tegen het merk sony?
      mag ik weten waarom?

Comment

Ik heb ook een Sony 350 Alpha,
        ik ben sinds september avondlessen reflex fotografie aan het volgen, ik ben de enige die een Sony heeft, de rest heeft een Nikon of een Canon,
        Ik stel toch ook vast dat als je in donkere of moeilijkere omstandigheden fotografeert die mensen ook serieus hun toestel moeten aanpassen om de foto goed te krijgen, en vooral ook véél proberen!!!! En opnieuw proberen!!!
        Ik heb m’n toestel gekocht op aanraden van een fotograaf die geen toestellen verkoopt, hij rade me (een Sony) aan een goede body te kopen maar vooral de lens die je er op zet is belangrijk,
        Ik heb de kit (18-70) en later koop ik me nog een degelijke lens, maar met de kitlens doe ik nu de dingen die cursisten met een Nikon D90 of een Canon 500 doen,
        De Sony is zeker een goede keuze, maar de andere zijn zeker ook prima hoor!

Comment

Ik had niet zolang geleden een a350 met de twee lenzen. dit viel dik tegen.
          Dit omdat je geen diaframma ring aan de lens ook niet aan de body instelwiel is om het diafra teregelen maar wat mij ook tegen viel was de kitlens die geen scherpstellingsriong heeft, dus neem geen kitlens bij dit toestel maar koopt een goede lens erbij daar zal je nadien geen spijt vab hebben.
          Ik ben terug naar Nikon gegaan de D90 een stuk duurder maar zeker de moeite die voor school alle uitdagingen aankan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
            precies een beetje tegen het merk sony?
            mag ik weten waarom?
            Allesbehalve, ik ben zelf een Sony-gebruiker (A300 & A700), maar dan eentje zonder oogkleppen.

Oorspronkelijk geplaatst door wartje Bekijk bericht
            ... wat mij ook tegen viel was de kitlens die geen scherpstellingsriong heeft...
            Bizar, welke lens was dat?

G
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dat kan je zowel met a350 als a500/550 natuurlijk.
              En op zich kan je inderdaad met de nieuwe kitlens (18-55 dus) ook al een heel eind komen.

Wil je iets lichtsterkers, dan zou ik daarbij nog een (- of een combinatie van -) de volgende nemen :
              - 24-70/2.8 of 28-75/2.8 (persoonlijk mijn voorkeur wegens heel flexibel bereik voor portret)
              - 50/1.8
              - 50/1.4

Als je bv. de 28-75 neemt, dan heb je daarnaast altijd nog de kitlens voor de landschapjes en zo .

En niet te vergeten: een goeie flitser is ook niet altijd een overbodige luxe.
              Euh is die Sony geen crop van 1.5 dan?
              Dus 24 of 28mm is echt niet breed genoeg voor degelijke reportage te maken.
              Die 2 lenzen die je aanhaalt zijn heel goed voor een FF camera. Dus wel voor de A900.
              Op een crop sensor zal je toch wel vanaf 17mm moeten beginnen.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dit omdat je geen diaframma ring aan de lens ook niet aan de body instelwiel is om het diafra teregelen maar wat mij ook tegen viel was de kitlens die geen scherpstellingsriong heeft, dus neem geen kitlens bij dit toestel maar koopt een goede lens erbij daar zal je nadien geen spijt vab hebben.
                meen je dit nu echt of schrijf je zomaar wat op?

Comment

Op de kitlenzen van canon ook geen scherpstellingsring. Moet je vooraan aan het objectief zelf draaien. (in manuele stand welliswaar )
                  Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
                    Op de kitlenzen van canon ook geen scherpstellingsring. Moet je vooraan aan het objectief zelf draaien. (in manuele stand welliswaar )
                    naar het schijnt noemt dat dan ook een scherpstelring, hoe belachelijk klein en slecht gepositioneerd die ook is.

PS: elementaire grammatica is blijkbaar niet meer van deze tijd, net zoals scherpstelringen op kitlenzen

G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      naar het schijnt noemt dat dan ook een scherpstelring, hoe belachelijk klein en slecht gepositioneerd die ook is.

PS: elementaire grammatica is blijkbaar niet meer van deze tijd, net zoals scherpstelringen op kitlenzen

G
                      klein ? 't is een buis man noem dat geen ringetje meer. Het deel dat uit het objectief schuift (ken de naam niet) bij het zoomen moet je volledig draaien om manueel scherp te stellen ... noem dit dus niet bepaald een ring...
                      Veronderstel dat dit is wat wartje bedoelde ook ?!
                      Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Euh is die Sony geen crop van 1.5 dan?
                        Dus 24 of 28mm is echt niet breed genoeg voor degelijke reportage te maken.
                        Die 2 lenzen die je aanhaalt zijn heel goed voor een FF camera. Dus wel voor de A900.
                        Op een crop sensor zal je toch wel vanaf 17mm moeten beginnen.
                        Voor de breedhoekshots is er een goeie 18-55 om te beginnen. Wil hij later iets duurder, dan kan een 16-80 ook.
                        Maar wat alvast voor heel veel portretwerk veel meer nut heeft, zijn de lenzen in mijn lijstje.
                        En als hij geen lenzen wil wisselen, dan maar een 18-250 zeker hé .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ben terug naar Nikon gegaan de D90 een stuk duurder maar zeker de moeite die voor school alle uitdagingen aankan.

Elke lens met a-mount heeft een scherpstelring, en aan de body zit ook een wieltje waarmee je het diafragma en/of sluitersnelheid kan regelen. Als je die niet gevonden hebt, moet je volgende keer iets beter kijken of eerst de handleiding eens lezen.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Knopje met , kapot?

Ik heb een a300, met kitlenzen... En ja hoor, ik kan mn diafragma veranderen via mn body. Waarvoor dient die "A" stand anders? Tuurlijk bij "AUTO" zal dat niet lukken.

En op mn kitlenzen kan ik dus wel manueel scherpstellen, maar dan moet je de "AF" wel afzetten.

Ik weet niet waar je je commentaar vandaan haalt, maar der klopt geen bal van.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                              Knopje met , kapot?

Ik heb een a300, met kitlenzen... En ja hoor, ik kan mn diafragma veranderen via mn body. Waarvoor dient die "A" stand anders? Tuurlijk bij "AUTO" zal dat niet lukken.

En op mn kitlenzen kan ik dus wel manueel scherpstellen, maar dan moet je de "AF" wel afzetten.

Ik weet niet waar je je commentaar vandaan haalt, maar der klopt geen bal van.
                              Ik volg volledig Sancho! Zelfs op mijn a100 kan ik dat...zou me dus verwonderen dat je dit niet kan op de opvolgers . Eens de handleiding lezen kan wonderen doen...
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

zeker dat dit een sony was? allez allez shame on you !

dat er een verschil is tussen een a350 en d70 dat zal wel, juist zoals er een verschil is tussen de a350 en de a550.
                                de nieuwe kitlens lijkt mij niet zo slecht te zijn, integendeel.

Foto's genomen met A330/16-55 kit lens, mooi contrast en kleuren, scherp en veel detail. Denk dat je toch wat geld moet uitgeven om die lens te overtreffen.

Comment

Working...
                                X