Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a350 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sony a350 ?

hallo,
    ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ga in januari avondschool fotografie volgen, daarbij heb je dus ook een camera nodig.
    Ik had gedacht om een sony a350 met 18/70 lens te kopen.
    Is dit een goeie keuze om te beginnen of wat raden jullie mij aan?

Re: sony a350 ?

Niets mis mee. Misschien kun je hem ook krijgen met de nieuwe kitlens 17-55. Deze is iets scherper.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Niets mis mee. Misschien kun je hem ook krijgen met de nieuwe kitlens 17-55. Deze is iets scherper.
      Ik heb beide lenzen en ik vind de 18-55 VEEL scherper! Zeker op een A350 met 14MP's gaat dat verschil eens zo groot zijn!

De 18-55 vind je bij fotokonijnenberg voor 56 euro inclusief verzending...

Comment

OK, veel scherper dan...
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

ik heb sony a350 ben er heel content van
          http://www.flickr.com/photos/45623104@N04/
          http://www.facebook.com/MichelleReggersPhotography

Comment

De A350 (kost iets van 466 euro) is zeker geen slechte keuze...de foto's worden er zeker niet slechter op, maar de nieuwe A500 en A550 (600 en 690 euro) zijn wel behoorlijk betere camera's en misschien wel een nog betere keuze...Je krijgt alleszins bepaalde functies die de A350 miste zoals een grotere zoeker, uitgebreider live-view, betere AF, (beter scherm), auto HDR, beduidend betere hoge iso's, ...

Met de A550 ga je "het langst" voortkunnen, maar is ook de duurste van de 3... Denk er eens over na hoeveel je er wil aan uitgeven

Comment

ok, ik ga pas in december ene kopen dus als ik de 350 neem kan ik best die andere lens erbij kopen?
              Ofwel voor de 500 of 550 gaan.
              Is er veel verschil tussen de 350 en de 550?
              En als ik de 500 of 550 koop, welke lens kan ik daar best bijnemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.c Bekijk bericht
                Is er veel verschil tussen de 350 en de 550?
                Ja, er is veel verschil.

Ik denk dat je best eens een winkel binneenstapt om een paar modellen ter hand te nemen en je te laten informeren door een verkoper. Hier krijg je ook wel info maar in het echt is net iets prettiger en completer.

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

In verband met de lens... Wat is je bedoeling.

Wil je vogels fotograferen, ga je liever voor indoorsport of is het meer voor reizen enzo.

Allemaal verschillende objectieven
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

portret, comunnie, trouw, geboorte

Comment

Dan zit je niet slecht met de nieuwe kitlens. Misschien mag het iets lichtsterker, maar ja... €€

Ik heb de a300, met kitlenzen. Ik ben er zeer tevreden over, al denk ik wel uit te kijken naar een lichtsterkere lens
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

portret, comunnie, trouw, geboorte
                        Dat kan je zowel met a350 als a500/550 natuurlijk.
                        En op zich kan je inderdaad met de nieuwe kitlens (18-55 dus) ook al een heel eind komen.

Wil je iets lichtsterkers, dan zou ik daarbij nog een (- of een combinatie van -) de volgende nemen :
                        - 24-70/2.8 of 28-75/2.8 (persoonlijk mijn voorkeur wegens heel flexibel bereik voor portret)
                        - 50/1.8
                        - 50/1.4

Als je bv. de 28-75 neemt, dan heb je daarnaast altijd nog de kitlens voor de landschapjes en zo .

En niet te vergeten: een goeie flitser is ook niet altijd een overbodige luxe.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt voor alle info.
                          ik heb hier in leopoldsburg bij top camera de a350 met 18/70 lens zien staan voor 599euro.
                          Is dit de prijs of vinden jullie dit te duur?

ik heb al gehoord dat er in turnhout een winkel is waar je alles kan vinden voor fotografie aan goeie prijs???

Comment

bedankt voor alle info.
                            ik heb hier in leopoldsburg bij top camera de a350 met 18/70 lens zien staan voor 599euro.

ik heb al gehoord dat er in turnhout een winkel is waar je alles kan vinden voor fotografie aan goeie prijs???
                            In Turnhout heb je Foto Konijnenberg en daar kun je de A350 met 18-70 kopen voor € 507,39....

Comment

bedankt voor alle info.

In Mediamarkt Antwerpen heb je voor 600 euro de A350 + 18-70 + 55-200...maa rik weet niet of ze die NU nog hebben
                              Anders is er nog cameranu.nl, goeie, betrouwbare winkel uit Nederland. Ze verzenden goedkoop dacht ik en hebben A350 + 18-70 voor 444 euro!

De A500 vind je zoals gezegd aan 610 euro in Turnhout...zou mijn voorkeur zijn tov de A350 + 18-70

Comment

Working...
                              X