Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D Weather sealed?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50D Weather sealed?

Hallo,

Iemand al ervaring met het "weather sealed" zijn van de 50D?

Kan ik mijn toestel onbeschermd gebruiken bij een bui of is het beter dat ik hem mooi in men tasje laat?

Mijn 70-200 zou echt wel sealed moeten zijn... is mijn toestel dit ook?(in praktijk)

Thx!

Re: 50D Weather sealed?

50D is niet weather sealed

maakt mij niet uit, mijn lenzen zijn het ook niet

Comment

De 40D heb ik ooit gebruikt terwijl het lichtjes regende, dat was geen probleem.
      De 580EX werkte prima, maar de volgende dag wou die alleen maar op full-power werken (elke flits-foto was zwaar overbelicht). Na een weekje drogen (zonder batterijen, batterijvakje open) werkte die terug prima, die werkt nu nog altijd probleemloos.

De meeste camera's kunnen wel iets verdragen, maar je moet niet overdrijven.

De 1D MKIII heb ik eerder dit jaar gebruikt in de regen, met een 70-200 f2,8 L IS, zonder enige bijkomende bescherming.
      Als je een 70-200 L IS (alleen de IS-versies zijn spatwaterdicht) op een 50D zet, en je gebruikt een paraplu, zodat de camerabody wat beschermd zit, dan zal de camera waarschijnlijk wel heel blijven.
      Volgens Canon zou de 50D wat beter tegen regendruppeltjes moeten kunnen dan de 40D.
      Maar echt spatwaterdicht zoals een 1D is die nog lang niet.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dank U wel!

Comment

Mijn 40D heeft al een verschillende regenbuitjes overleeft. Dus een 50D kan denk ik ook wel wat verdragen. De 7D heb ik al een hele (jeugd) voetbalwedstrijd gebruikt in de regen. En geen problemen mee tot nu toe. Wat de flitsers bertreft, denk ik dat een 580 ex II beter de regen verdraagt dan de eerste versie, of de 430 EX.

Comment

Bij mijn weten werkt mijn 50d nog dus hij kan wel wat verdragen. Giet er wel geen emmer water over ofz .. maar beetje regen heeft ie bij mij doorstaan.
            ::: Flickr :::

Comment

Working...
            X