Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuweling raad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuweling raad

Hey

Ik val maar meteen met de deur in huis.
    Ik ben nieuw in het fotografiewereldje en zoek dus een beginnercamera.
    Maar wil niet heel veel geld spenderen aan alle dingen dus spiegelreflex valt al af.
    Heb wel gelezen hier dat de niewere bridgecameras zoals de fujifilm s1500 niet veel meer moet onderdoen voor een spiegelreflex kan dit kloppen?

Mijn vader is ook hobbyfotograaf geweest en zijn oude analoge spullen liggen hier nog kan je lenzen van een analoge spigelreflex op een digitale spiegelreflex gebruiken?

Kan iemand mij wat helpen aub in mijn zoektocht naar een goede maar toch goedkope camera nieuw of tweedehands. 200 EURO ongeveer ik weet dat dit niet zeer veel is maar heb echt alleen de camera nodig tassen en filters en statieven genoeg hier.

Kzal even mijn intresses op fotogebied meedelen.
    hdr, landschappen, dieren,

Alvast dank

Re: nieuweling raad

voor 200€ kan je wel een tweedehandse nikon D50 (spiegelreflex) op de kop tikken...
    is best een goed toestelletje voor dat geld...

als je nu nog eens wist te vertellen welke lenzen (merk, type enzo) je zoal liggen hebt, zouden we je een meer gefundeerde raad kunnen geven...
    Last edited by d_oracle; 27 oktober 2009, 13:37.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seels Bekijk bericht
      Hey

Mijn vader is ook hobbyfotograaf geweest en zijn oude analoge spullen liggen hier nog kan je lenzen van een analoge spiegelreflex op een digitale spiegelreflex gebruiken?

Alvast dank
      Noem het merk en type/ouderdom en ik vertel je of het kan.

Chraach chedaan.

Comment

Ik zal voor de merken van die lenzen eens kijken.

Maar mag ik vragen waarom jullie toch spiegelreflex opteren?
        Niet dat ik dat erg vind hoor maar voor iemand zoals ik die alleen nog maar met een cheap aldi kodakje heeft gefotografeerd is dan een spiegelreflex niet een zware stap?

mss nog tips welke site's kijken voor tweedehands toestelletjes
        MVG Seels

Comment

Zoals je zelf aangeeft lijkt het mij ook dat je net zo goed naar een compactcameratje kan kijken. Mochten de objectieven van je vader passen op een spiegelreflex, dan hou je op de goedkopere bodies toch een boel beperkingen zoals geen autofocus, soms beperkte of geen lichtmeting etc.

Misschien vind je dit wel wat:

Ik denk dat je beter iets in die trand kan zoeken, en als je echt verder blijkt te willen kan je altijd nog kijken voor den reflex
          Last edited by Mariosgb; 27 oktober 2009, 20:57. Reden: Toevoeging link
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Zijn er nog goede tweedehandse reflexen prijsklasse D50?

En wat denken jullie van deze
            LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Of iets in die trend als de fujifilm?
            Als het nieuw is zal ik waarschijnlijk bij konijnenberg gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seels Bekijk bericht
              Zijn er nog goede tweedehandse reflexen prijsklasse D50?

En wat denken jullie van deze
              LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Of iets in die trend als de fujifilm?
              Als het nieuw is zal ik waarschijnlijk bij konijnenberg gaan.
              zou toch kijken voor een camera met een deftige accu!
              aa's blijven toch maar sukkelen en wisselen.
              liver een deftige gelijk in een reflex 1000 foto's zonder probleem!!
              300 is echt wel weinig zeker op een feestje of op vakantie.
              nikon stuff

Comment

Maar 700 fotos met litium batterijen.

Ik heb toch een beetje schrik om een dslr te kopen ook omdat bij mij de intensie niet is om profesionele foto's te maken. en omdat het toch allemaal wat te duur gaat uuitkomen dan.

Kan iemand mss wat voor en nadelen van de twee opnoemen. want ik veronderstel dat die bridgecameras ook zijn voordelen hebben.

BV wat voor foto's kan je wel en niet maken.

Comment

je kan dan veel beter kijken naar een 400D. Die moet je ook met kitlens gemakkelijk voor 250 euro kunnen vinden en dit is al een heeeele stap vooruit op de antieke D50.
                  goedkoop kaartje daarbij en voor minder dan 300 euro ben je gesteld!
                  als je dan nog wat meer tele zou willen, kan je ook altijd even sparen en voor een prikje een oudere 70-300 of 100-300 kopen.
                  Zelfs met die goedkope lenzen ga je resultaten halen waarbij die Fuji nog niet aan de tenen komt...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Ik wil wel naar zoon 400D dit is toch een canon 400D dan he en ook spiegelreflex, uitkijken en de prijs valt dan ook mee.
                    Bedoel je dan met zoon kartje een sd kaartje? zijn dat speciale voor zoon toestelletjes

Kunnen jullie nog wat toestelletjes aanraden die tweedehands rond de kwaiteit en prijs van de D50 en de 400D liggen.
                    Last edited by seels; 28 oktober 2009, 13:47.

Comment

een beetje een schematisch en basisantwoord op je concrete vragen:

voordelen reflexcamera:
                      - kun je makkelijker naar je hand zetten en laten meegroeien: je begint met een kitlens, stelt vast dat je ook tele wil, koopt een lichtsterke lens als je wil, externe flash
                      - afhankelijk van de lenzen en de body: kwaliteitsvoorsprong

nadelen reflex:
                      - als je alles optelt kom je duurder uit, zelfs tweedehands
                      - gewicht en volume

voordelen bridge:
                      - alles in één
                      - gewicht en volume

nadelen bridge:
                      - je kunt niets wijzigen of aanpassen aan je configuratie
                      - lenskwaliteit zal wat minder zijn dan de kwaliteit met losse lenzen, maar of je dat nu zult zien op een afdruk van 10x15 betwijfel ik.

just my two cents.
                      maar kijk eerst eens rond op reviewpagina's als bvb steve's digicam, lees daar een review van een bridge die in je budget past en een SLR (d50 of canon 400d) die hier genoemd wordt. dan krijg je een goed gedacht van de mogelijkheden en beperkingen van beide.
                      ---------
                      op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
                      Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Je zal vooral naar een camera moeten uitkijken die het best past bij jouw wensen en verwachtingen.

Ik heb de indruk dat je veel wil voor zo weinig mogelijk geld,
                        dat je minder ambitie hebt als fotograaf, maar gewoon wat meer mooie dingen wil vastleggen/documenteren, ...

Een goeie compact/bridge lijkt me voor jou veel interessanter dan een spiegelreflex. Zeker die lenzen van een oude analoge camera mag je gaan vergeten. Eventueel kan je die met adapters nog wel op een nieuw toestel schroeven, maar vanaf dat moment zal je toch volledig manueel gaan werken.

Een bridge/compact doet zeker wel onder voor een reflexcamera (ok, voor een 400D of een D50 met kitlens doet het tegenwoordig amper onder), maar valt beter binnen jouw bereik. Waarschijnlijk zal je betere foto's kunnen maken als je om leert gaan met de beperkingen van een bridge, dan wanneer je vastloopt tegen een reflexcamera. Voor 200 euro heb je trouwens amper een body en een lens.

Als je denkt dat je vaak foto's in slechte lichtomstandigheden moet maken kom je met je 200 euro (en ook 500 euro) eigenlijk niet toe zonder enorm op flexibiliteit te moeten inboeten. Maar landschappen, dat kan je kiezen hoe het licht daar valt, he. Trek je budget iets omhoog, kijk uit voor een leuke compact/bridge, en je bent vertrokken.

200 euro is trouwens echt wel het andere uiterste van budget, hoor. Maak daar iets van het dubbele van en je zit goed. Het enige wat een toestel van 200 euro bij wijze van spreke doet is dienen als geheugensteuntje om een mooi beeld niet te vergeten. Mooie foto's maken moet je er niet van verwachten

EDIT: trouwens, HDR... volgens mij heb je met wat jij als budget opzij hebt gelegd nog lang niet genoeg voor zelfs maar de basissoftware om iets hdr-achtigs te kunnen doen. Dus ja... en photoshop kost al helemaal 6 keer je budget.
                        Last edited by al murphy; 28 oktober 2009, 14:26.

Comment

geen betoog of fanboy-praat
                          Canon G9 of G10
                          bekijk deze even maat

geen miniatuur
                          er kan echt een flits op
                          gewoon degelijke apperatuur

michiel
                          Last edited by MichielBrugge; 28 oktober 2009, 16:10.
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

Ik heb een bod gedaan op een Nikon D50 met Nikon AF 35-80mm en nog wat sd kaartjes erbij en draagriem en dergelijke voor 230 mag ik hem komen halen is dit wat als beginner.

PS ik heb photoshop CS4 op mijn pc draaien dus ik denk dat het aan software niet zal liggen

Comment

Nikon is zeker een goed merk om in te stappen. Overvloed aan lenzen én body's beschikbaar én ook 2dehands vaak een mooi aanbod.

Michiel
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Working...
                              X