Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor S602 gebruikers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje voor S602 gebruikers

Hallo, als ik soms reacties lees over het verbruik van de batterijen bij camera's valt het mij op dat ikzelf maar weinig foto's kan maken met m'n S602. Ik maak soms maar 20 a 30 foto's per lading.
    Heb 3 sets van 2100 en 1800 mAh, merk Unomat, ook de lader is van dat merk. Kan het soms aan de lader liggen, of aan de contacten ?

Tweede vraagje : er zijn zeker mensen die een GP-lader hebben die ze oplaad in één uur, is dat wat of niet aan te bevelen?

Maak mijn foto's in de beste resolutie, en laat het LCD niet extreem lang aanstaan, dus dat kan het niet zijn dacht ik.

Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Jantjeb, ik gebruik alleen de GP batterijen met snellader en ben daar zeer tevreden over. Ik gebruik zowel een set van 2000 mAH als die van 1800 mAH. Met één set trek ik meer dan 100 fotos (denk zelfs soms rond de 200 fotokes), de duurtijd van een set hangt ook af van hoeveel je met de zoom knop speeld, en of je de display aanzet want die verbruiken de meeste energie.
    En wat die snellader van GP betrefd ik zou die niet meer willen missen!!!
    Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
    Lidnummer BD0066BE

Comment

Das wel heel weinig hoor Jantjeb er is zeker ergens iets mis.

Ik had zo een s602 en een GP lader met 1800mAh batterijen en die gaven mij toch wel +200 foto's per lading hoor en dan bekeek ik elke foto op het scherm (zelfs meerdere malen) en maakte dan ook nog sporadisch gebruik van flash. Ergens heb je daar dus een serieus probleem.

Comment

Zelfde hier: GP-snellader, met batt. tussen de 1800 en 2100 mAh. Gemiddeld ( zonder gebruik van LCD scherm wel) meer dan 150 foto's per setje.
        Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ook geluid uitzetten helpt een paar 10-tallen foto's meer te nemen.
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Idem, heb ook 602Z met een GP-powerbank en 1800mAh batterijen.
            Kan ook probleemloos 200 foto's maken, bekijken en flashen...
            Eén uurke en ze zijn weer volgetankt

Comment

Same here. Setjes van GP en snellader GP.

Heb je je batterijen bij het eerste gebruik wel volledig laten 'leeglopen'?
              dit komt levensduur en beschikbaar vermogen naar 't schijnt wel ten goede.
              (topic stond hier een tijd geleden al op 't BD forum)

volgens testaankoop is Gp wel niet de beste koop. zal het nog eens opsnorren en jullie iets laten weten. Misschien handig als je nieuwe batterijtjes zou kopen

Comment

Originally posted by Lightyear
                Ook geluid uitzetten helpt een paar 10-tallen foto's meer te nemen.
                Daar heb ik dus al één reden, want dat staat inderdaad aan bij mij.
                Helemaal niet bij stilgestaan dat het zoveel kan schelen,STOM.

Ga ook maar eens proberen om de contacten nog wat op te poetsen,
                maar doen jullie de batterijen vaker ontladen of toch niet ?

In ieder geval alvast allemaal bedankt voor de hulp.

Groetjes, JantjeB.

Comment

Ik ken dat merk niet maar je zou toch meer dan dat moeten kunnen fotograferen hoor!?

Op welke tijdspanne trek je die foto's dan?

Die geluidjes, in- en uitzoomen, veelvuldig scherpstellen, het verbruikt allemaal ... ik probeer zo zuinig mogelijk te werken, gebruik dan ook bvb de manuele scherpstelling in combinatie met dat knopje om éénmalig scherp te stellen, zodat het toestel niet telkens opnieuw moet scherpstellen als je onderwerp op dezelfde afstand blijft.

Comment

Originally posted by Tony smeT
                    Ik ken dat merk niet maar je zou toch meer dan dat moeten kunnen fotograferen hoor!?
                    Op welke tijdspanne trek je die foto's dan?
                    Tony bedankt ook. Ik was gisteren in de Antwerpse Zoo, dus ik kon daar niet werken met dat AE-L knopje wat je bedoeld.
                    Wel wat vaker dan gebruikelijk gezoomd, want die beesten luisteren niet goed. Wel steeds geluid aan, maar voor de rest geen gekke dingen gedaan dus.
                    Ik heb hier of elders ook gelezen dat het zuiniger is voor het batterijverbruik als je je digi niet steeds opnieuw uit en aanzet,
                    wat ik dus wel vaker doe.Bij mij is de Auto-power uitgeschakeld.

Groetjes, JantjeB.

Comment

Originally posted by jantjeb

Tony bedankt ook. Ik was gisteren in de Antwerpse Zoo, dus ik kon daar niet werken met dat AE-L knopje wat je bedoeld.
                      Wel wat vaker dan gebruikelijk gezoomd, want die beesten luisteren niet goed. Wel steeds geluid aan, maar voor de rest geen gekke dingen gedaan dus.
                      Ik heb hier of elders ook gelezen dat het zuiniger is voor het batterijverbruik als je je digi niet steeds opnieuw uit en aanzet,
                      wat ik dus wel vaker doe.Bij mij is de Auto-power uitgeschakeld.

Groetjes, JantjeB.
                      Toch denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken hoor JantjeB want zelf denk ik er nooit aan om speciaal zuinig te trekken en het verschil is gewoonweg te groot. Ik let op niets en bekijk heel veel mijn foto's op de LCD (wat toch het meeste verbruikt) en met mijn s602 deed ik bijna 10x zoveel foto's als jij. Dat is toch echt niet omdat je het geluid opstaan hebt enzo. Ik zou eens testen met andere bat en charger.

Comment

Het kan inderdaad niet zijn dat je met 1800mAh-batterijen slechts 20 foto's trekt, of het moet zijn dat je eerst elke keer 50x in- en uitzoomt vooraleer je beslist af te drukken
                        Ik trek zelfs vele keren meer foto's met de lichtere 1600mAh-exemplaren!

Comment

Ik heb bij mijn S602 een lader en een setje 2300 en 2100 van het welbekende????? merk uniross. Geen GP dus. Batterijen zijn in een uur vol, en kan dan ook makkelijk 200+ foto's nemen. En ik neem absoluut niet de moeite om stroom te besparen....

Comment

Heb eigenlijk wel mijn twijfels bij de lader die je gebruikt, kan je eens wat gegevens opgeven van het aantal mA die deze kan leveren per batterij...

BV. Een GP powerbank smart kan 1.8A leveren per batterij, waardoor een stel 1800mAh batterijen in 1 uurtje ongeveer geladen zijn...

Stel dat je lader slechts 200mA kan leveren moet jij al zeker 9 uur wachten vooralleer je een goede lading hebt...

Nick
                            Nikon D300 & een beetje glas...
                            Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik heb nog een bijkomend batterij-vraagje...

Bij gebruik van zo'n snellader zou je minder herlaadbeurten hebben in totaal (dus tot einde levensduur)

Hoe staan jullie daar tegenover? Ik zou namelijk een 2e lader willen aanschaffen vermits m'n ma nu ook een digitaaltje heeft, en als dat de levensduur inderdaad beperkt, zou ik opteren voor een gewone lader vermits ik al een snellader heb...!?
                              Als ik de batterijen dan niet dringend terug nodig heb kan ik ze in de gewone steken, heb ik ze snel terug nodig steek ik ze in de snellader.

Comment

Working...
                              X