Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noob camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: noob camera

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
    Ik heb de G 11 gekocht deze week voor mijn vrouw, enik zou de fijne kenner willen zien die de foto's uit elkaar haalt van deze G11 en de 40D.
    Dus een prachtig toestel, veel beterkoop dan die 40D, waar je telkens weer gedreven zit om weer maar eens een lens bij te kopen.
    Als ik nog iets nieuws koop voor mijzelf, is het terug ook iets als deze G11.
    Moest je weten hoeveel dsrl"s er werkloos in de kast liggen..want dat is een sleurkarwei , en nu met dat klein bakkie, in de broekzak en go on..
    Dus, doen jullie maar...;-))
    bedankt om me nu terug te doen twijfelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
      Ik heb de G 11 gekocht deze week voor mijn vrouw, enik zou de fijne kenner willen zien die de foto's uit elkaar haalt van deze G11 en de 40D.
      Dus een prachtig toestel, veel beterkoop dan die 40D, waar je telkens weer gedreven zit om weer maar eens een lens bij te kopen.
      Als ik nog iets nieuws koop voor mijzelf, is het terug ook iets als deze G11.
      Moest je weten hoeveel dsrl"s er werkloos in de kast liggen..want dat is een sleurkarwei , en nu met dat klein bakkie, in de broekzak en go on..
      Dus, doen jullie maar...;-))
      Ik heb dan ook gezegd dat in gunstige omstandigheden een compact/bridge niet veel
      hoeft onder te doen voor een DSLR. Zelf gebruik ik mijn LX3 graag en veel. Maar! Ja,
      er is een maar. Onder minder gunstige lichtomstandigheden, of bij beweging (sport,
      spelende kinderen, dartele honden... noem maar op) daar ben je heel duidelijk in het
      voordeel met een DSLR.
      En neen, ik weet niet hoeveel ongebruikte DSLR's werkloos in een kast liggen. Ik heb
      namelijk niet de gewoonte bij mensen in de kasten te gaan snuffelen. Wat voor de een
      sleurwerk is, is voor een andere gewoon een compagnon die ze graag meenemen.

Comment

dan zal het toch een dslr worden. Als het toch beter is voor bewegende objecten is de keuze snel gemaakt.

Nu zal ik juist afwachten wat te doen, ergens nog een 1000d vinden. Of zoals Al zegt, de opvolger komt er (misschien) aan tegen het einde van het jaar.

Comment

Beste,

Een goede twee jaar heb ik met een bridge 'Panasonic FZ18' foto's genomen en moet zeggen dat ik met dit toestel , wanneer een hoge ISO en snelheid van foto wegschrijven niet nodig was, ik niet moest onder doen voor een DSLR. Nu heeft de FZ18 wel een Leica lens en zowat alle functionaliteiten die een DSLR heeft ook aan boord. Maar ze zijn wat moeilijker te bedienen. Het andere voordeel is dat je een zoom hebt van 18X.

Met een (instap) DSLR zal je in het begin geen betere foto's maken dan met een bridge, alleen het toestel is niet belangrijk, maar vooral de persoon die het bedient.

Dan heb je ook het verschil van prijs. Een bridge is wel wat goedkoper dan een DSLR.

Als je later toch verder wil gaan in fotografie, zou ik zeggen koop een DSLR eentje tussenin (geen lage instap, geen professional). Maak niet dezelfde fout dan ik dat je direct meer wil, want dat kan niet met een bridge.

Nu heb ik een Canon 50D en ik moet zeggen, een groot verschil in de positieve zin. Kan een hogere ISO aan, snelheid is veel beter, functionaliteiten zijn makkelijker te bereiken via snelmenu, menu. En, je kan lenzen veranderen. De kwaliteit is beter omdat je meer mogelijkheden hebt. Maar die moet je dan wel onder de knie hebben.

In u geval om een hond te fotograferen (binnen en buiten) ga je met een bridge teleurgesteld zijn, deze kan het weinig licht binnen en de snelheid van de hond buiten, minder goed aan dan een DSLR.

Ik zou gaan voor een Canon 500D (of 50D) of voor een Nikon, eentje uit de duizend reeks of de D90.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

bedankt patricske voor je uitleg

Comment

heb je foto rubens al geprobeerd? Die hebben me de vorige keer ook goed van uitleg voorzien.

(ps, mijn 500D komt van konijnenberg en ik ben van hun ook ZEER tevreden)

ik heb nu een 500D en S5 IS. Beide worden gebruikt, de 500D elk weekend nu voor macro en algemene foto's als ik thuis ben. De S5 IS als ik ergens naar toe moet en gewoon wat simpele foto's moet maken op onveilige plaatsen OF als mijn zoon (10) wil fotograferen.

Patrick

Comment

Tegenover de reflex komt de bridge te kort door de kleine sensor en de snelheid van een foto opname.

Enige nadeel is de lenzen, die dingen zijn eigelijk het belangrijkste maar hoe beter des te duurder en zwaarder, en dan die binnenkant, als je de lens eraf haalt wil dat wel eens stoffig worden. Ik zelf heb nu al 2 keer het sensorglaasje schoongemaakt met de juiste sensorcleaning.

Ik heb ook eerst een bridge gehad met een stel voorzet lenzen zowel tele als marcro.
                Maar die verdomde ruis als het weer wat slechter was heeft me toen doen besluiten om een reflex te kopen.

Comment

Working...
                X