Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noob camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: noob camera

Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk bericht
    Dure Dslr's zijn geen instap dslr's
    Trouwens heb je de nieuwe lichting instapdslr's al eens geprobeerd? Dan zou je weten dat die zelf weten dat ze een sluitertijd hoger dan de focale lengte nodig hebben. Autoiso werkt echt hoor

Instap of duur/semiprofessioneel maakt geen fluit uit, hooguit dat instappers wat noobstanden hebben, maar het nut daarvan sla ik niet hoog aan.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foens Bekijk bericht
      Echt wel leuk topic hier. Spijtig dat ek gewoon meer en meer kierewiet wordt

Zoals ik al zei, kzie da wel zitten om een beetje moeite te stoppen in het toestel, maar niet teveel. Vooral wat oefenen met diafragma-sluitertijd lijkt me leuk (als dat tenminste datgene is die objecten op achter-,voorgrond uit focus laat gaan). Kan dit dan nog met die TZ7 ?
      Zo redenerend ben je eigenlijk al rijp voor een reflex......

Comment

Vooral wat oefenen met diafragma-sluitertijd lijkt me leuk (als dat tenminste datgene is die objecten op achter-,voorgrond uit focus laat gaan). Kan dit dan nog met die TZ7 ?
        Met de diafragma regeling heeft je idd de mogelijkheid om de achtergrond weg te halen. Maar er is een catch, de grote van de sensor, de lengte en de lichtsterkte van de lens zijn allemaal factoren daarin. In de meeste omstandigheden kunnen P&S dit niet, gewoon omdat hun sensorkes veel te klein zijn. Een reflex kan dat wel, een fullframe kan dit nog beter. Gewoon omdat hun sensoren vele malen groter zijn. Maar be lens is ook belangrijk. Een kitlens zal op 55mm f5,6 voor een portret net voldoende zijn om de achtergrond weg te halen. Maar een 50mm f1,8 zal dit veel beter doen. En die lens zal je 90 euro nieuw kosten of een goede 60 euro 2e hands.
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Drill, dat je een ander beeld hebt over camera's en fotografie dan ik, dat stoort me niet. Maar
          a) dat de tijd van de 300D voorbij is weet ik ook wel, je moet niet flauw gaan doen.
          b) "En hoe jij erbij komt om de low light performance van een reflex slechter te noemen dan die van een point & shoot ontgaat me volledig." zeg je. Ik heb NERGENS een vergelijking gemaakt tussen beide toestellen. Laat staan dat ik tot die conclusie gekomen ben. Ik heb hooguit aangegeven waarom ik denk dat een dslr geen goed idee voor hem is, én ik heb een alternatief gegeven.

Comment

Mijn mening op basis van wat je hier post: koop een instap dslr met 1 lens.
            Alle genoemde modellen zijn redelijk goed om binnenhuis op auto-mode goede fotos te maken.
            En wil je je wat in fotografie verdiepen dan kan je er nog veel meer uithalen.

> Een DSLR biedt geen beter beeld aan als je in de automaat werkt.

Jawel. Mijn bridge (Fuji S9600) heeft op iso 80 evenveel ruis van wat een dslr op iso400 heeft :-(
            Zodra je binnenhuis gaat fotograferen en de iso omhoog moet zijn de resultaten teleurstellend.
            Een dslr is ook een pak sneller wat bij spelende honden ook een voordeel heeft.
            Dus op basis van de TS zijn noden zou ik echt wel een dslr (op auto stand) aanraden.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Elke DSLR geeft een betere beeldkwaliteit dan eender welke compact of bridge (veel betere hoge iso, en vooral ook een heel wat groter dynamisch bereik).
              De AF van elke DSLR is sneller, zelfs met het goedkoopste kitlensje.

Maar dat geeft dan nog niet meteen een garantie op perfecte foto's, zeker niet bij de wat moeilijkere onderwerpen zoals hondenfotografie (of je zou foto's moeten maken terwijl het hondje slaapt).

Met de juiste technieken haal je meer uit een DSLR dan met de automatische programma's. Maar in dit geval zou ik voor een beginner wel de "sport" stand kunnen aanraden. Die komt het best overeen met de instellingen die je zelf zou doen als je er wat meer van kent.

Voor de binnenhuis-foto's zal je toch voldoende licht nodig hebben, zeker als je een niet zo lichtsterke kitlens gebruikt.
              Buiten zal dan de 18-55 weer te kort zijn, een 55-250 is daarvoor bijvoorbeeld een betere keuze (de Canon EF-S 55-250 IS bedoel ik hier, maar de andere merken hebben ook wel een gelijkaardige lens).

Als je het echt zo perfect mogelijk wil doen, dan zal je wel wat zwaarder moeten investeren (vooral eerst leren werken met je camera, daarmee win je het meest).
              Maar een Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS is een goed setje om mee te starten (bijvoorbeeld, want de andere merken instap-DSLR's presteren ongeveer hetzelfde).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Naast een DSLR gebruik ik ook een bridge/compact. In goede omstandigheden ontlopen
                de toestellen elkaar niet 'ns zo veel. (Het gaat zich om een Canon 50D en een Panasonic
                LX 3.) Dus in goede omstandigheden! Daarbij moet ik toevoegen: als er niet al te veel
                beweging vast te leggen is.
                Want dan is de DSLR sneller, beter én accurater. Ik ben er zelfs van overtuigd dat men
                over meer fotografische kennis moet beschikken om beweging e.d. te fotograferen met
                een bridge dan met een DSLR.
                Je moet dan zo'n compact heel goed kennen, anticiperen en tevreden zijn met een hoop
                mislukte opnames. Zet daarentegen een reflex in "sportstand", en je hebt al vanaf het
                allereerste begin meer kans op geslaagde opnames. (En met een beetje kennis van AV
                en TV kan het alleen maar beter en leuker worden.)
                Dus moest ik jou zijn, zou ik gaan voor een reflex met 1 of 2 kitlenzen, en al diegenen
                die 't tegendeel beweren vragen wat zij zouden gebruiken indien ze de opdracht kregen
                spelende, dartele honden (spelende kinderen, enz.) te fotograferen?

Comment

Dus zo een setje zou ideaal zijn als ik het hier goed begrijp :

Goed voor binnenopnames (18-55mm) en bewegende buitenopnames (55-250). Heb ik het juist? Is dit dan ook inorde voor mee te nemen op reis en daar wat (hopelijk) stilstaande gebouwen enzo te fotograferen? of heb je daar dan ook nog eens een andere lens voor nodig? Want 625euro zie ik wel nog zitten; maar veel meer mag daar dan toch niet meer bij. Reken nog de prijs erbij van extra batterij en tasje. En dat is direct toch al meer dan de 500 euro. Of de 324 euro van de dmc-fz38.

Hung zegt in begin van het topic : instapmodellen samen met een 50mm 1.8
                  Let wel dat je niet kan zoomen met deze lens. Wat wordt daarmee bedoeld? Dat je echt bij je te trekken object moet staan? Lukt dus niet vanop enige afstand?

En nogmaals bedankt voor de vele hulp die hier te vinden is. Echt prachtig dat de mens hier zo geholpen wordt.

mvg
                  Filop

Comment

setje is idd een leuke starter.

die 50mm f1.8 (fantastic plastic) is een goeie lens voor portretten enzo.

die 50 mm kan je voor vele dingen gebruiken, landschappen, portretten enzo.
                    maar die 50mm is het enige die gaat een 18-55 begint op 18 mm en kan zoomen tot 55mm. die 55mm tot 250mm.
                    voorbeeld foto's genoeg te vinden.

zou het setje kopen én die 50mm f1.8. Je zal het je niet beklagen
                    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      maar die 50mm is het enige die gaat een 18-55 begint op 18 mm en kan zoomen tot 55mm. die 55mm tot 250mm.
                      ah nu weet ek wat die cijfers betekenen van de lenzen :-)

Comment

...Hung zegt in begin van het topic : instapmodellen samen met een 50mm 1.8
                        Let wel dat je niet kan zoomen met deze lens. Wat wordt daarmee bedoeld? Dat je echt bij je te trekken object moet staan? Lukt dus niet vanop enige afstand?....
                        Neen je kunt dus zowel iets dat dicht bij de lens is (vanaf ongeveer een halve meter) tot iets wat zeer ver van de lens is scherp op de foto krijgen. Neem je oude Sony eens, zoom ongeveer 2/3 in en blijf dan van de zoomknop, als je nu iets op de foto wil krijgen zal je de camera vooruit of achteruit moeten bewegen (voetenzoom gebruiken ). Bij een prime (of vaste lens) is dit hetzelfde.

Bij die 50mm op een Canon heb je op een halve meter ongeveer een foto van iets dat 18 op 12 cm groot is, op 1 meter is dit al 42 op 28 cm (goed voor een zeer dicht hoofd portret) op 2m bijna 60 op 90 cm..... 5 meter 2,25m op 1,5 meter ..... 20m 6m op 9m .... op 100 meter al iets van 45m op 30m. Dus afhankelijk hoe groot het object is dat je wil fotograferen moet je met een vaste lens vooruit of achteruit gaan om het op de foto te krijgen.

Comment

Hiii dudes

Na al die fantastische hulp hier ben ik tot het besluit gekomen dat ik toch zal gaan voor een instap reflex.

Ik zou dan de canon eos 1000d body kopen samen met de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS lens.
                          De Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens (of een andere) zou ik dan kopen als ek beter met het toestel kan werken.

Probleem is nu echter dat bij konijnenberg de voorraad uitgeput is, en ze volgens hen niet meer zullen binnenkomen aangezien canon er zelf geen meer heeft.
                          Zij stellen me nu de 450d voor. Dit zal dan wel de opvolger zijn zeker van de 1000d, maar die kost direct weeral 100 euro meer.

Wat raden jullie aan? de 450d, of zoeken naar een winkel die de 1000d nog verkoopt?

let me know, en ge zijt bijna van mij verlost (op men zoektocht naar een reflex toch, op fotogebied zullen jullie nog veel van me horen )

terug alvast nen dikke merci

Comment

Dag fons,

Die 450D is eigenlijk geen opvolger van de 1000D hoor. Ze zijn ongeveer op hetzelfde moment uitgekomen, en op dat moment was de 450D een ietske beter/chiquer/performater model dan de 1000D. Een tijdje geleden is er voor de 450D al een opvolger uitgekomen, de 500D. Voor de 1000D mag je zeker zijn dat er een vervanger komt die op heel veel plekken onder kerstboom moet terecht komen. Maar of het nu de 450D, de 1000D of de nieuwe 1000D wordt, die camera's zullen wel erg vergelijkbaar zijn.

Wat raden jullie aan? de 450d, of zoeken naar een winkel die de 1000d nog verkoopt?
                            Ik blijf erbij dat je in mijn ogen meer plezier zou hebben aan een G11, maar die discussie is blijkbaar voorbij ;-) Een 450D is toch nog wel net iets degelijker dan een 1000D en consoorten.

Comment

Hiii dudes

Na al die fantastische hulp hier ben ik tot het besluit gekomen dat ik toch zal gaan voor een instap reflex.
                              Ik denk dat je daar zeer verstandig aan doet. Je zult veel plezier beleven met je reflex
                              en foto's van je spelende pup. Geloof me maar. Of dit nu de 1000D is of de 450D (dit is
                              geen opvolger maar een stapje hoger; of het die 100 euro extra waard is, moet je zelf
                              uitmaken. In ieder geval veel plezier en succes met je keuze en eventuele aankoop

Comment

Ik heb de G 11 gekocht deze week voor mijn vrouw, enik zou de fijne kenner willen zien die de foto's uit elkaar haalt van deze G11 en de 40D.
                                Dus een prachtig toestel, veel beterkoop dan die 40D, waar je telkens weer gedreven zit om weer maar eens een lens bij te kopen.
                                Als ik nog iets nieuws koop voor mijzelf, is het terug ook iets als deze G11.
                                Moest je weten hoeveel dsrl"s er werkloos in de kast liggen..want dat is een sleurkarwei , en nu met dat klein bakkie, in de broekzak en go on..
                                Dus, doen jullie maar...;-))
                                Imac en Canon... de max

Comment

Working...
                                X