Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mark III of 5D mark II...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D mark III of 5D mark II...?

    Ik heb nu een 40D, maar zou mijn body willen upgraden met een 2e erbij.
    twijfel alleen tussen een 1D mark III of 5D mark II.
    Mijn hoorddoel van fotografie is vooral sportfotografie (ski-snowboard-surfen-...) en party's (concerten-party's en discotheekfoto's).

    Nu is mijn vraag welke body ik best zou bijkopen.

  • #2
    Re: 1D mark III of 5D mark II...?

    on-ge-twijfeld de 1DmkIII
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 1D mark III of 5D mark II...?

      Of wachten op de 1D mkIV ?
      Je kan de 7D ook als een upgrade zien van je huidig toestel. Waar ervaar je vandaag de meeste handicap met je toestel, wanneer krijg je niet de foto's die je voor ogen had. Is dit de AF, hoge Iso ruis?

      De 1D mkIII is uitstekend voor sport, de IV zal zeker nog beter zijn (zowel ISO, als AF), maar ook duurder. Dit toestel komt maar tot zijn recht met f2.8 lenzen. Toestel is 1.26x crop, dus licht in het voordeel voor tele, maar een 24-105 wordt 30-135mm.
      Een 1Ds mkIII heeft hetzelfde AF systeem als de 1D mkIII, dus ook geschikt voor sport wanneer de frame-rates niet te hoog moeten zijn. Maar duur.
      Een 5D mkII is uitstekend voor concert, maar de AF is vrij traag voor sport en bij weinig licht, volgens testen trager dan de 40D , niet tegenstaande het dezelfde techniek is.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: 1D mark III of 5D mark II...?

        qua snelheid valt de 40D wel mee, maar iso is boven de 800 een ramp!
        Dus tijdens concerten of sporten bij kunstlicht toch niet altijd ideaal...
        AF 40D is ok, al laat deze bij weinig licht ook soms te wensen over...
        Nu hopen dat de 1D mk III nog wat daalt in prijs he.
        (mk IV ga ik niet kunnen betalen...)

        Comment


        • #5
          Re: 1D mark III of 5D mark II...?

          Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          qua snelheid valt de 40D wel mee, maar iso is boven de 800 een ramp!
          Dus tijdens concerten of sporten bij kunstlicht toch niet altijd ideaal...
          AF 40D is ok, al laat deze bij weinig licht ook soms te wensen over...
          Nu hopen dat de 1D mk III nog wat daalt in prijs he.
          (mk IV ga ik niet kunnen betalen...)
          AF van 5DmkII is geen haar beter dan die van de 40D (voor zover ik ze beiden heb kunnen vergelijken is de 5DmkII zelfs slechter )
          ISO van de 5DmkII is niet slecht, maar verwacht ook geen wonderen. op iso 800 vind ik de ruis al vrij storend, vooral als je nog wat gaat nabewerken

          koop je ergens een 2dehands 1DmkIII hé. die vind je in perfecte staat voor zo'n 1800 euro
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 1D mark III of 5D mark II...?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            AF van 5DmkII is geen haar beter dan die van de 40D (voor zover ik ze beiden heb kunnen vergelijken is de 5DmkII zelfs slechter )
            ISO van de 5DmkII is niet slecht, maar verwacht ook geen wonderen. op iso 800 vind ik de ruis al vrij storend, vooral als je nog wat gaat nabewerken

            koop je ergens een 2dehands 1DmkIII hé. die vind je in perfecte staat voor zo'n 1800 euro
            Oei Matthias, toch efkes een reactie zenne van mij.
            Akkoord over de AF van de 5DMKII (maar toch nog altijd beter en gevoeliger dan de 5D mkI).
            Wat de iso betreft moet ik je helaas tegenspreken.
            Ik heb gisteren nog een trouw gedaan, regenweer, donker gemeentehuis, donkere kerk.

            Iso's gebruikt vanaf 400 tot zelfs 3200 al dan niet gecombineerd met een 580EXII .
            Wel, ik kan u vertellen dat ik totaal geen last heb van storende ruis.

            Je hebt nu éénmaal verschillende doelstellingen wat fotografie betreft hé.
            Wat mij betreft is de 5D mkII "de beste camera op de markt" om op hoge iso's te werken.
            Diegene die hem echt gebruiken voor dit soort fotografie zullen me zeker gelijk geven.

            We worden mss een beetje te veeleisend hé

            ON TOPIC : Sport = 3D mkIII
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: 1D mark III of 5D mark II...?

              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
              We worden mss een beetje te veeleisend hé

              ON TOPIC : Sport = 3D mkIII
              das een feit, we worden zeker te veeleisend, vooral omdat we het gewoon zijn van verwend te worden de laatste tijd...

              voor gewone onderwerpen is het inderdaad goed te doen de ruis. maar bvb in mijn laatste topic in transport zat ik met verschrikkelijke lichtomstandigheden. Composities met gigantisch dynamisch bereik en natuurlijk in zo'n omstandigheden ga ik onderbelichten om geen uitgebrande stukken te hebben. Tijdens het nabewerken dan stoot ik toch enorm veel op storende ruis bij het oplichten (wat niet abnormaal is) maar het verschil tussen iso 100 en 800 in dit geval is wel gigantisch. maar zoals je al zei, ik ben misschien wat veeleisend

              3DmkIII klinkt wel lekker maar is waarschijnlijk een typfoutje
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

                3DmkIII klinkt wel lekker maar is waarschijnlijk een typfoutje
                Oei ja, hihihi 1D mk3 moest het zijn hé .
                Wat betreft "veeleisend" zijn. is eigenlijk de schuld van de PC's en de mega grote Schermen.
                De afdrukken daarintegen zijn gelukkig beter hé.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #9
                  Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                  Oei Matthias, toch efkes een reactie zenne van mij.
                  Akkoord over de AF van de 5DMKII (maar toch nog altijd beter en gevoeliger dan de 5D mkI).
                  Wat de iso betreft moet ik je helaas tegenspreken.
                  Ik heb gisteren nog een trouw gedaan, regenweer, donker gemeentehuis, donkere kerk.

                  Iso's gebruikt vanaf 400 tot zelfs 3200 al dan niet gecombineerd met een 580EXII .
                  Wel, ik kan u vertellen dat ik totaal geen last heb van storende ruis.

                  Je hebt nu éénmaal verschillende doelstellingen wat fotografie betreft hé.
                  Wat mij betreft is de 5D mkII "de beste camera op de markt" om op hoge iso's te werken.
                  Diegene die hem echt gebruiken voor dit soort fotografie zullen me zeker gelijk geven.

                  We worden mss een beetje te veeleisend hé

                  ON TOPIC : Sport = 3D mkIII
                  Baja, sinds enkele dagen aan het spelen hier Met LR3 bèta en de chroma-ruisreductie is ! Ik gebruikte tot nu toe CanonDPP (mét laatste update) maar dit overtreft.

                  Ik heb gisteren nog leven gegeven aan een foto die gemaakt is op een huwelijk (dansvloer) aan iso 3200 (maar de flash was niet afgegaan, te vlug na vorige burst) en 2 stops onderbelicht als gevolg. Toegegeven, de foto zal beter staan in zwart/wit maar hij is wel bruikbaar!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                    Mocht je nog niets hebben, dan zou ik je eigenlijk een D700 aanraden, maar dat is geen Canon. Ik heb een 1DIII (naast een hoop Pentax materiaal) en moet zeggen dat deze qua AF top is, maar jammer genoeg niet het niveau bereikt van de D3. Het probleem met AF tracking bij tegenlicht met een f2.8 lens is nog steeds aanwezig, maar na alle upgrades voor mij niet meer storend. Maar zelf met deze beperking nog stukken beter dan de 20D en 5DII (enige toestellen welke in in dezelfde omstandigheden heb kunnen testen).
                    Wanneer 10Mpix voldoende is doe je geen slechte koop aan de 1D, indien te weinig dan kan je wachten op de 1DmkIV of gaan voor een tweedehands 1DsII of 1DsIII.
                    De 1DmkIII zal vermoedelijk wel in de opruiming belanden, maar dit moet je dan echt wel volgen.

                    Verder en meer info op: http://www.the-digital-picture.com/
                    Te veel lenzen en te weinig tijd.
                    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                      nadeel aan de 1Ds is wel dat deze trager is dan de mk III he. dus voor sport is dat dan weer een nadeel.
                      Hopelijk binnenkort een mooie 2e hands aanschaffen dan...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                        Moest het iemand interesseren :
                        De 1D Mark III staat nu "on sale" bij Art&Craft in Gent 2699€
                        Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies



                        Mvg,
                        SB
                        Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                          gezien behoeften is 1D mark III veruit de beste keuze, super body, super af, super snel, super sensor enzovoort

                          succes met je keuze
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                            Ik heb eind vorig jaar gekozen voor de 1D MKIII omdat ik geregeld de snelle AF nodig heb voor sportfotografie. (ik twijfelde toen ook tussen de 5D MK II en de 1D MK III)

                            Voor concertfotografie vind ik de mogelijkheid om spotmeting aan het geselecteerde AF-punt te koppelen ook heel handig (ik denk dat dit niet mogelijk is bij de 5D MK II).
                            Last edited by Black B@ndit; 27 oktober 2009, 22:06.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1D mark III of 5D mark II...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Voor concertfotografie vind ik de mogelijkheid om spotmeting aan het geselecteerde AF-punt te koppelen ook heel handig (ik denk dat dit niet mogelijk is bij de 5D MK II).
                              zelfs als het zou lukken, alle andere AF punten van de 5DmkII (buiten center) zijn compleet onbruikbaar!!
                              zelfs bij goed licht geven deze echt problemen (het minste tegenlicht en je zit te hunten)
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X