Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zoek ik?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera zoek ik?

Hallo,

Lang gezocht op deze site, maar niet het antwoord kunnen vinden wat ik zoek. Ik ben een leek op gebied van fotografie, maar ben er wel helemaal dol op. Heb nu een sony cybershot w55, leuk voor wat kiekjes maar meer ook niet. Heb laatst een canon eos 300 analoog aangeschaft, voor een beetje nostalgie. Maar digitaal zou toch wel handiger zijn, aangezien je dan direct ziet wat je hebt geschoten en je niet 3 dagen hoeft te wachten om het te laten ontwikkelen.
    Maar wat ik nu zoek, is een camera die een object scherp kan stellen en de achtergrond wazig. Weet dat spiegelreflex dat effect geeft, maar dat vind ik (nog) te moeilijk en bovendien liggen de prijzen boven mijn budjet.
    In de winkel is mij een powershot geadviseerd, die zou ook dat resultaat geven wat ik zoek. Is dat echt zo? En wat is dan de goedkoopste maar toch nog goede camera? Mijn budjet is helaas echt niet groot, zo tussen de 100-300 euro. Verder moet het echt simpel te bedienen zijn, want hoevaak ik ook lees en hoor over diafragma tov sluitertijd, het gaat er bij mij nog niet helemaal in.

Wie kan mij helpen?

Re: Welke camera zoek ik?

Voor scherpe onderwerpen en een wazige achtergrond, zoals je bijvoorbeeld vaak ziet bij portretten, kom je al snel uit bij een spiegelreflex en een lichtsterk (kleine F-waarde) objectief. Jouw budget zal daarvoor hoogstwaarschijnlijk niet toereikend zijn; misschien dat een tweedehandse Canon 350D en een 50 mm F/1.8 nog het dichtst bij de bovengrens van jouw budget in de buurt komen.

Succes met je keuze

Comment

mijn gedacht!
      canon 350D of 400D + 50mm f1.8
      5DmkIII en wat glas

Comment

De Fuji F70exr (compactcamera) heeft een functie waarbij de achtergrond wazig kan worden gemaakt in bepaalde omstandigheden.
        Groetjes, Linda

Comment