Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zoek ik?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera zoek ik?

Hallo,

Lang gezocht op deze site, maar niet het antwoord kunnen vinden wat ik zoek. Ik ben een leek op gebied van fotografie, maar ben er wel helemaal dol op. Heb nu een sony cybershot w55, leuk voor wat kiekjes maar meer ook niet. Heb laatst een canon eos 300 analoog aangeschaft, voor een beetje nostalgie. Maar digitaal zou toch wel handiger zijn, aangezien je dan direct ziet wat je hebt geschoten en je niet 3 dagen hoeft te wachten om het te laten ontwikkelen.
    Maar wat ik nu zoek, is een camera die een object scherp kan stellen en de achtergrond wazig. Weet dat spiegelreflex dat effect geeft, maar dat vind ik (nog) te moeilijk en bovendien liggen de prijzen boven mijn budjet.
    In de winkel is mij een powershot geadviseerd, die zou ook dat resultaat geven wat ik zoek. Is dat echt zo? En wat is dan de goedkoopste maar toch nog goede camera? Mijn budjet is helaas echt niet groot, zo tussen de 100-300 euro. Verder moet het echt simpel te bedienen zijn, want hoevaak ik ook lees en hoor over diafragma tov sluitertijd, het gaat er bij mij nog niet helemaal in.

Wie kan mij helpen?

Re: Welke camera zoek ik?

Voor scherpe onderwerpen en een wazige achtergrond, zoals je bijvoorbeeld vaak ziet bij portretten, kom je al snel uit bij een spiegelreflex en een lichtsterk (kleine F-waarde) objectief. Jouw budget zal daarvoor hoogstwaarschijnlijk niet toereikend zijn; misschien dat een tweedehandse Canon 350D en een 50 mm F/1.8 nog het dichtst bij de bovengrens van jouw budget in de buurt komen.

Succes met je keuze

Comment

mijn gedacht!
      canon 350D of 400D + 50mm f1.8
      5DmkIII en wat glas

Comment

De Fuji F70exr (compactcamera) heeft een functie waarbij de achtergrond wazig kan worden gemaakt in bepaalde omstandigheden.
        Groetjes, Linda

Comment

denk gewoon, dat je eisen niet in verhouding zijn met je budget hoor.
          misschien als reeds geschreven, iets in de tweedehands hoek zoeken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Justme4 Bekijk bericht
            Hallo,

Lang gezocht op deze site, maar niet het antwoord kunnen vinden wat ik zoek. Ik ben een leek op gebied van fotografie, maar ben er wel helemaal dol op. Heb nu een sony cybershot w55, leuk voor wat kiekjes maar meer ook niet. Heb laatst een canon eos 300 analoog aangeschaft, voor een beetje nostalgie. Maar digitaal zou toch wel handiger zijn, aangezien je dan direct ziet wat je hebt geschoten en je niet 3 dagen hoeft te wachten om het te laten ontwikkelen.
            Maar wat ik nu zoek, is een camera die een object scherp kan stellen en de achtergrond wazig. Weet dat spiegelreflex dat effect geeft, maar dat vind ik (nog) te moeilijk en bovendien liggen de prijzen boven mijn budjet.
            In de winkel is mij een powershot geadviseerd, die zou ook dat resultaat geven wat ik zoek. Is dat echt zo? En wat is dan de goedkoopste maar toch nog goede camera? Mijn budjet is helaas echt niet groot, zo tussen de 100-300 euro. Verder moet het echt simpel te bedienen zijn, want hoevaak ik ook lees en hoor over diafragma tov sluitertijd, het gaat er bij mij nog niet helemaal in.

Wie kan mij helpen?
            Als je wat verder wil gaan zal je dit toch moeten leren.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Laat je toch niet te veel afschrikken door de zogenaamde moeilijkheid van het fotograferen. Met de hulp van een goed boek of een paar internetlessen heb je de basisprincipes heel snel onder de knie hoor. Laat het in elk geval geen reden zijn om je geen DSLR aan te schaffen. Eenmaal je je een beetje verdiept in de materie zal je zien dat het eigenlijk allemaal nogal gemakkelijk in elkaar zit.

Met een budget van maximum 300 Euro vrees ik echter wel dat je genoodzaakt zal zijn om op zijn minst de lens of de camera tweedehands aan te kopen.

Om in mijn merk te blijven zou de camera bijvoorbeeld een tweedehands Sony a100 of de recentere a200 kunnen zijn. Tezamen met een tweedehands Minolta 50 f/1.7.
              Voor zowel een tweedehands a100 als a200 betaal je slechts 150 a 200 Euro. De a200 is hier en daar zelfs nog nieuw te vinden, en dit vanaf 215 Euro. De lens kan je gemakkelijk vinden voor ietsje minder dan 100 Euro.
              Met beide camera\\\'s heb je degelijke, redelijk recent 10 Mp toestellen in handen. En dit tezamen met een pracht van een portretlens heb je alles wat je zoekt....om te beginnen toch hé ;-).

En als het je niet bevalt kan je alles terug verkopen met een minimum aan verlies. Want dit is het leuke aan tweedehands kopen; goed materiaal, en vooral dan de lenzen, blijven hun waarde altijd min of meer behouden.

Comment

de pentax E-500 is anders mss ook een optie... heb ik met 2 lenzen al aan 250€ gezien... (2dehands uiteraard)
                anders idd canon 350D/400D met 50mm 1.8
                Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Working...
                X