Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Om het nog maar eens te zeggen : de optische oogzoeker zingt zijn zwanezang.
Volgens mij , binnen uiterlijk 10 jaar zie je ook topmodellen met uitsluitend electronische zoekers.
Ik zou het wel zien zitten om een elektronische zoeker te hebben waar je mee kan inzoomen op het onderwerp om accurate scherpstelling te verifiëren bv met een wieltje in de buurt van de ontspanknop.
Ik zou het wel zien zitten om een elektronische zoeker te hebben waar je mee kan inzoomen op het onderwerp om accurate scherpstelling te verifiëren bv met een wieltje in de buurt van de ontspanknop.
En dit is nog maar een begin.De voordelen op termijn gaan enorm zijn.Zoals nu al op de Panasonic Lumix DMC -GH zal je bijvoorbeeld de dieptescherpte kunnen testen zonder dat je beeld zo verdonkert dat het quasi onbruikbaar wordt.
Een extreem groot,helder ,ultrascherp zoekerbeeld,ook voor cropcamera's.
En met het weglaten van het spiegelhuis hoef je ook niet meer een camerabody mee te zeulen met het gewicht en formaat van een jonge dinosaurus.
Met de veralgemening van videofunctie op DSLR's , zal je ook niet meer primitief moeten bricoleren zoals hier wordt voorgesteld op de Nikon D3s. ( In die zin kun je dat inderdaad een overgangscamera noemen )
Dat allemaal en nog veel meer ,en natuurlijk het van de compactcamera al zo lang gekende en vanzelfsprekende maar door veel DSLR fanatici zo verguisde what-you-see-is-what-you-get,je ziet wat de camera ziet.
En dit is nog maar een begin.De voordelen op termijn gaan enorm zijn.Zoals nu al op de Panasonic Lumix DMC -GH zal je bijvoorbeeld de dieptescherpte kunnen testen zonder dat je beeld zo verdonkert dat het quasi onbruikbaar wordt.
En met het weglaten van het spiegelhuis hoef je ook niet meer een camerabody mee te zeulen met het gewicht en formaat van een jonge dinosaurus.
Met de veralgemening van videofunctie op DSLR's , zal je ook niet meer primitief moeten bricoleren zoals hier wordt voorgesteld op de Nikon D3s. ( In die zin kun je dat inderdaad een overgangscamera noemen )
Dat allemaal en nog veel meer ,en natuurlijk het van de compactcamera al zo lang gekende en vanzelfsprekende maar door veel DSLR fanatici zo verguisde what-you-see-is-what-you-get,je ziet wat de camera ziet.
Walter
Jep, Olympus en partners zijn goe bezig zeg en denk ik reeds lang ... ze hebben de AF trein na het geniale OM 1/OM2 duo gemist en zijn weer eens vanaf nul begonnen (het OM systeem was ook een start vanaf nul na het Pen F(T) half-kleinbeeld systeem)
Nu nog een 3 chip opname systeem en we zijn vertrokken ... ben Canon gebruiker ter info
maar dan zit je altijd vast aan contrast detectie AF voor zover ik weet...
en dat is niet bepaald snel
wait and see , lees de § over Contrast Detect AF op http://www.dpreview.com/reviews/pana...cgh1/page8.asp
4 af modes: Face Detection, AF Tracking, 23-area-focusing and 1-area focusing en de zeer bruikbare manuele scherpstelmode
Oorspronkelijk geplaatst door Silver RollerBekijk bericht
wait and see , lees de § over Contrast Detect AF op http://www.dpreview.com/reviews/pana...cgh1/page8.asp
4 af modes: Face Detection, AF Tracking, 23-area-focusing and 1-area focusing en de zeer bruikbare manuele scherpstelmode
"as fast as most similar DSLR phase detection..."
in labo omstandigheden ja... ik zou eigenlijk wel eens een field test willen zien van bvb vogelfotografie en sporten... als deze tegen de dslr's kan opboksen, chapeau
in labo omstandigheden ja... ik zou eigenlijk wel eens een field test willen zien van bvb vogelfotografie en sporten... als deze tegen de dslr's kan opboksen, chapeau
Die Panasonic doet het al bepaald niet slecht , de nieuwe D3s doet het ook al 30% sneller dan pakweg de D300 , en het laat zich aanzien dat binnen enkele jaren de achterstand inzake AF snelheid weggewerkt zal zijn.
Dat allemaal en nog veel meer ,en natuurlijk het van de compactcamera al zo lang gekende en vanzelfsprekende maar door veel DSLR fanatici zo verguisde what-you-see-is-what-you-get,je ziet wat de camera ziet. Walter
Als je van die dinosaurus een phororhacos maakt, ben ik het met je eens.
Jaja , ik ook.Ik zit hier stiekem te kwijlen bij het zien van de nieuwe D3s.Maar onveranderlijk,als ik weer eens een dagje op stap geweest ben met vrienden,kom ik toch tot het besluit dat een camera maar beter niet té groot en te dik is.Je stapt onderweg een kroegje binnen,en je weet nauwelijks nog blijf met die dikke , diefstal-en beschadigingsgevoelige klomp.En ook : hoe dikker,hoe opzichtiger,en de aandacht die je trekt is niet altijd positief.
Bovendien,mijn bescheiden D300 , zonder grip ,begint na een dagje toch wat door te wegen.
Weegt een instap DSLR nou echt als een jonge dinosaurus?
Weight (no batt)
GH! 385g (0.8 lb)
500D 480 g (1.1 lb)
D5000 560 g (1.2 lb)
E 460 475 g (1.0 lb)
Dus 1 á 2 ons is het gewichtsverschil.
Maar wat zou een Titanium, weathershyeild GH1 gaan wegen?
Jamaar ik wil eigenlijk vooral refereren naar de pro modellen en hun omvang.En het is misschien ook geen toeval dat die Panasonic van kunststof gemaakt is.Ik maak mij sterk dat een kunststof behuizing even stevig en degelijk kan zijn als een metalen,nog een traditie die voortgezet wordt op niet 100% rationele gronden.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Als je van die dinosaurus een phororhacos maakt, ben ik het met je eens.
Comment