Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewicht D90 tov D5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewicht D90 tov D5000

    Ik ben er al uit dat de D90 waarschijnlijk de meest performante camera in zijn klasse is. Na enkele testjes in de winkel vind ik deze toch vrij zwaar. Zeker als ik vergelijk met de D5000 of de Canon 500D.
    Vinden jullie dit een probleem voor een beginnende dslr enthousiast?
    Ik vind het toch moeilijk om het toestel stabiel te houden. Neem ik dan toch maar een D5000?

    greetz, elo

  • #2
    Re: Gewicht D90 tov D5000

    Oorspronkelijk geplaatst door elo Bekijk bericht
    Ik ben er al uit dat de D90 waarschijnlijk de meest performante camera in zijn klasse is. Na enkele testjes in de winkel vind ik deze toch vrij zwaar. Zeker als ik vergelijk met de D5000 of de Canon 500D.
    Vinden jullie dit een probleem voor een beginnende dslr enthousiast?
    Ik vind het toch moeilijk om het toestel stabiel te houden. Neem ik dan toch maar een D5000?

    greetz, elo
    Hoe zwaarder (in bescheiden mate natuurlijk) hoe stabieler.

    Mij lijkt de D90 dan toch de stabielste.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Gewicht D90 tov D5000

      Oorspronkelijk geplaatst door elo Bekijk bericht
      Vinden jullie dit een probleem voor een beginnende dslr enthousiast?
      Bovenstaand commentaar is juist... zwaarder is stabieler.
      Uiteindelijk moet je zelf beslissen wat voor jou het zwaarst doorweegt, het gewicht of de iets makkelijkere bediening van de D90, waarbij je niet zo vaak het menu in moet duiken. Ik ken verschillende mensen die overschakelden van een D40 en D60 naar een D90 en die beamen dat vooral de twee instelwielen, een groot pluspunt zijn. Bovendien vind ik het 3inch scherm een groot voordeel tegenover de D5000.

      Om je "gewichtprobleem" ietwat op te lossen... koop je een Optech-camerastrap. Het gevoel in je nek, als je de camera omhangt, gaat al veel fijner zijn.

      De D90 op zich is niet echt veel zwaarder dan de D5000, maar je kan nog veel geven en nemen met de lenzen die je koopt, maar ook daar geldt meestal, hoe zwaarder, hoe beter.

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: Gewicht D90 tov D5000

        gewicht van de camera is meestal niks tegenover het gewicht aan glas da je erop zet!

        en ik volg festina lente volledig hoor
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Gewicht D90 tov D5000

          Een heel fijne oplossing om het gewichtsprobleem op te lossen is de Blackrapid.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Gewicht D90 tov D5000

            Dat meer gewicht ga je binnen de korste keren gewoon zijn hoor.
            Eerst had ik een D60 en nu een D700 met batterijgrip, als ik dan de d60 vastpak voelt dat wel licht aan.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Gewicht D90 tov D5000

              Ik heb nu bijna een jaar (D90) met batterij grip erbij. Het gewicht ervaar ik ook als positief. Samen met de grip (MB80) en de 18-200 Vr lens, kun je hem op je borst laten hangen zonder dat hij met de lens naar beneden kijkt.
              Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
              http://fotoalbum.godderis.be

              Comment


              • #8
                Re: Gewicht D90 tov D5000

                het gewichtsverschil is op zich maar een 100 gram. Ik zou sowieso voor een d90 gaan, omdat deze een vatting heeft waarop niet alleen lenzen passen met zoommotor in de lens, maar ook nog oudere lenzen, alle AI lenzen van nikon als ik juist ben (dit kan u heel wat euro's uitsparen )
                Nikon d90 + Nikon FE + Nikkor 50mm f/1.8 AF-D + 200° DIY inc. Fisheye

                Comment

                Working...
                X