Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de 30D voor mij een upgrade?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de 30D voor mij een upgrade?

    Hallo,

    Ik bezit een Canon EOS 1000D en ik ben er op zich best tevreden over. Sommigen klagen dat de camera niet stevig genoeg is maar ik ben er altijd voorzichtig mee. Nu heb ik de mogelijkheid om een in een deal de lens die ik voor ogen heb te kopen samen met de bijbehorende Canon 30D te kopen. Voor de 30D betaal ik dan omgerekend zo'n 300 euro, hetzelfde als wat ik voor mijn 1000D kan vangen als ik deze verkoop.

    Mijn vraag is of ik er goed aan doe om deze camera te kopen of dat het de moeite niet waard is. Ik heb begrepen dat hij zwaarder is en beter met ruis om kan gaan. Het inleveren van megapixels interesseert me niet zo veel, het gemis van Live View zal spijtig zijn maar ik heb dat niet nodig om mooie foto's te schieten. Het belangrijkste dat ik eigenlijk voor ogen heb is een betere beeldkwaliteit.

    Ik heb via Google andere mensen gevonden die in een vergelijkbare situatie zaten, alleen zij overwogen de 1000D nieuw te kopen. Ik heb 'm dus al, en heb zo'n 6000 clicks gemaakt in 8 maanden tijd.

    Ik twijfel nog. Wat zouden jullie doen?

  • #2
    Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

    welke lens zit erbij?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      welke lens zit erbij?
      grt,bouk.
      Een oudje; de Canon 28-80mm F2.8-4L.

      Comment


      • #4
        Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

        Ik zou mijn 30D absoluut niet willen ruilen voor een 1000D, maar mocht je grootte en gewicht belangrijk vinden dan is de 1000D toch beter voor jou.
        Is gewoon persoonlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

          Het belangrijkste dat ik eigenlijk voor ogen heb is een betere beeldkwaliteit.
          30D zal absoluut geen betere foto's afleveren dan de 1000D, daarvoor moet je 't echt niet doen. Als je niet tevreden bent over de beeldkwaliteit zal het aan de lens liggen, niet aan de body.
          A picture a day, keeps the doctor away.

          Comment


          • #6
            Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

            Als ik het goed begrijp kun je een lens kopen waar een 30D body bijzit? Je kunt dat toch gewoon kopen en dan de camera bijhouden die het beste bevalt en de andere verkopen?
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

              Me dunkt kan je die lens ook wel gratis van iemand krijgen

              30D is stilaan een oud beestje, voor 450 EUR heb je een tweedehands 40D (ondertussen opa geworden van de 7D)

              Comment


              • #8
                Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Me dunkt kan je die lens ook wel gratis van iemand krijgen
                Een Canon 28-80mm F2.8-4L is nergens voor minder dan 300 € te vinden.
                Supergoed en zeldzaam.
                Weet waarover u spreekt......

                Comment


                • #9
                  Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
                  30D zal absoluut geen betere foto's afleveren dan de 1000D, daarvoor moet je 't echt niet doen. Als je niet tevreden bent over de beeldkwaliteit zal het aan de lens liggen, niet aan de body.
                  Ik ben ontevreden met de vorming van ruis die ik heb op de 1000D, en ik geloof dat dit gerelateerd is aan de camera. Ik heb gelezen dat de 30D hier beter in scoort.

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Als ik het goed begrijp kun je een lens kopen waar een 30D body bijzit? Je kunt dat toch gewoon kopen en dan de camera bijhouden die het beste bevalt en de andere verkopen?
                  Klopt, dat is mijn strijdplan. Ik win eerst adviezen in om te kijken of het überhaupt de moeite waard is, want apparatuur kopen/verkopen kost niet de minste moeite, inclusief testen, afhalen enz.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                    maar ook wel een beetje plezier toch?

                    vooral als je er geen of weinig verlies aan kunt doen, of evt zelfs een beetje winst
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                      30D is stilaan een oud beestje,
                      yep, en wat zijn ze nog goed hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                        Ik ben ontevreden met de vorming van ruis die ik heb op de 1000D, en ik geloof dat dit gerelateerd is aan de camera. Ik heb gelezen dat de 30D hier beter in scoort.
                        .
                        Ik zal even samenvatten wat je kan verwachten:
                        Beeldkwaliteit zal weinig tot niets verschillen.
                        30D heeft spotmeting, niet noodzakelijk, maar kan wel eens van pas komen als je wat gevorderd bent
                        30D snellere seriebeelden en veel grotere buffer, dus zeker beter voor het snelle werk.
                        De bediening van de 30D is wat fijner, maar misschien niet als je al een 1000 gewend bent, de body is groter en zwaarder, kan zowel voor- als nadeel zijn.
                        De ruis zal weinig verschillen, misschien heeft de 1000D zelfs een betere ruispoetser....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                          Wat ook een niet te onderschatten voordeel is is dat de 30D (bij de meeste) veel beter in de hand ligt. De 1000D heeft nogal een "plastiek" gevoel. De 30D is gewoon veel robuuster gebouwd en kan dan ook beter tegen een stootje.

                          Een Canon 28-80mm F2.8-4L is nergens voor minder dan 300 € te vinden.
                          Supergoed en zeldzaam.
                          Heb ik ook gehoord

                          Mvg,
                          SB
                          Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                            Als je van een 1000D wil upgraden moet je minimaal naar een 40D gaan denk ik, maar dan nog... als je tevreden bent van uw foto's op een 1000D en geen tekortkomingen voelt is er geen reden tot veranderen.
                            Begin eens te experimenteren met manueel werken op een 1000D, dat zal ook al een hele nieuwe wereld doen opengaan :-)
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is de 30D voor mij een upgrade?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Een Canon 28-80mm F2.8-4L is nergens voor minder dan 300 € te vinden.
                              Supergoed en zeldzaam.
                              Weet waarover u spreekt......
                              Je hebt gelijk Telekees, de L niet gezien, mijn excuses

                              Comment

                              Working...
                              X