Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5D dood?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 5D dood?

de laatste tijd heb ik wat problemen met mijn canon 5D,
    hij geeft soms geen contact (zelfs met opgeladen batterijen) en als hij opstaat gaat hij niet meer uit als ik de camera afzet, cijfertjes op schermpje blijven aan maar ik kan niet in de menu's, foto's weergeven enz... zowel in de aan als afstand. Hij geeft wel geen error aan.

hij is wel een keer wat nat geworden (regen) maar ik dacht niet dat dat zoveel kwaad kon

kan ik proberen mijn contactjes tussen bg en camera te reinigen of is het een verloren zaak?
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Re: canon 5D dood?

werkt hij zonder batterijgrip (bg)?
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

zonder bg werkt hij ook niet
      wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Dan is het ook niet door de grip.
        Denk wel dat het een contacten kwestie is.
        Maar welke?
        De contacten van de accu kun je nog schoonmaken[baat het niet schaad het niet],maar ik denk dat het
        in de camera zit.

gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

aan/uit schakelaar defect? (niet aan willen, maar als hij aan is wil hij niet uit)
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht

hij is wel een keer wat nat geworden (regen) maar ik dacht niet dat dat zoveel kwaad kon

kan ik proberen mijn contactjes tussen bg en camera te reinigen of is het een verloren zaak?
            Ik zou hem wegbrengen voor inspectie en offerte voor eventuele reparatie.
            Kost vermoedelijk een paar tientjes, maar dan weet je ook hoe het er voor staat.
            Ik denk dat ie defect is , maar wij kunnen hier alleen maar raden.

Comment

Working...
            X