Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Compactcamera?

    Omdat met onze compactcamera (Canon powershot A570 IS) niet veel meer aan te vangen is (batterijen zijn steeds supersnel leeg) willen we voor op reis een nieuw kopen. Een niet te duur deze keer.

    We dachten deze keer een Nikon Coolpix te nemen. Hier en daar heb ik al foto's gezien die met zo'n toestelletje genomen zijn en ik moet zeggen, de kwaliteit stelt me diep teleur, zo onscherp! Maar een Canon (op AA batterijen) durf ik ook niet meer te nemen.

    Onze allereerste digitale camera was een Powershot A60 en dat was echt een fantastisch ding! De batterijen gingen lekker lang mee en zelfs bewegende onderwerpen legde hij mooi vast zonder dat het bewogen was. De foto's waren mooi scherp en de kleuren waren ook heel mooi! Zoiets wil ik het liefst weer.

    Nu zitten we hier dus met onze handen in het haar. Welke moeten we nu nemen?

  • #2
    Re: Welke Compactcamera?

    Vergeet ook niet te kijken naar de Canon S90. OK wel wat prijzig.
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke Compactcamera?

      Als de AA-accu's steeds supersnel leeg zijn, dan ligt dat waarschijnlijk aan de accu's zelf. Dat probleem heb ik ook gehad met een flitser.
      Pas toen ik een goede lader had gekocht zag ik dat een groot deel van de accu's die ik gebruikte bijna geen capaciteit meer hadden.

      Het is mogelijk dat je hetzelfde probleem hebt met verschillende setjes, en het kan ook aan de gebruikte lader liggen die niet (meer) goed werkt.
      Ik heb al heel wat laders gebruikt, de Maha MH-C9000 is tot nu toe de enige die echt perfect werkt (daarmee kan je ook de werkelijke capaciteit van de accu's testen).

      Bij de compactjes heb je ook heel wat verschillen in accu-capaciteit, zo zal een 2x AA setje maar de helft van de capaciteit leveren ten opzichte van 4 AA-accu's.
      Een lithium-ion accu levert niet altijd meer capaciteit dan een setje AA-accu's, maar ze is wel compacter en lichter voor dezelfde capaciteit (een lithium-ion is meestal wel duurder, en je kan dan geen alkalinebatterijen gebruiken als alternatief, maar dat is alleen een probleem als je voor een langere periode geen stopcontact tegenkomt).
      En er zijn ook grote verschillen in het verbruik, sommige camera's kunnen met dezelfde accu-capaciteit (gerekend in Wh) meer foto's maken dan andere camera's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke Compactcamera?

        Misschien eens kijken naar een panasonic LX3, ik zat met hetzelfde probleem, wat moet ik aanschaffen, men begint met een overrompeling aan camera's, maar ik heb het me tot hiertoe nog niet beklaagd, ook veel goede reviews.
        Wanneer het gaat om goede foto's en niet te veel gadgets dan zou ik het wel weten.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Compactcamera?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als de AA-accu's steeds supersnel leeg zijn, dan ligt dat waarschijnlijk aan de accu's zelf. Dat probleem heb ik ook gehad met een flitser.
          Pas toen ik een goede lader had gekocht zag ik dat een groot deel van de accu's die ik gebruikte bijna geen capaciteit meer hadden.

          Het is mogelijk dat je hetzelfde probleem hebt met verschillende setjes, en het kan ook aan de gebruikte lader liggen die niet (meer) goed werkt.
          Ik heb al heel wat laders gebruikt, de Maha MH-C9000 is tot nu toe de enige die echt perfect werkt (daarmee kan je ook de werkelijke capaciteit van de accu's testen).

          Bij de compactjes heb je ook heel wat verschillen in accu-capaciteit, zo zal een 2x AA setje maar de helft van de capaciteit leveren ten opzichte van 4 AA-accu's.
          Een lithium-ion accu levert niet altijd meer capaciteit dan een setje AA-accu's, maar ze is wel compacter en lichter voor dezelfde capaciteit (een lithium-ion is meestal wel duurder, en je kan dan geen alkalinebatterijen gebruiken als alternatief, maar dat is alleen een probleem als je voor een langere periode geen stopcontact tegenkomt).
          En er zijn ook grote verschillen in het verbruik, sommige camera's kunnen met dezelfde accu-capaciteit (gerekend in Wh) meer foto's maken dan andere camera's.
          Het zou inderdaad wel eens aan de lader kunnen liggen, dat is nog steeds onze eerste.
          Maar ik heb nog een probleem: enkele maanden geleden heb ik 4 nieuwe oplaadbare batterijen aangeschaft en die werken gewoon niet in de camera (van GP, net als de oplader en daarvoor ook van GP die werkte wel). De batterijen die ik dus al meer dan 2 jaar gebruik zijn van Panasonic (die werken dus wel in de camera maar bijvoorbeeld niet in de muis van mijn pc). Dus ik durf geen nieuwe batterijen meer te kopen omdat de kans bestaat dat die ook weer niet werken. Daarom lijkt een lithium-ion ofzo me wel interessant, dan weet je zeker dat die batterij wél werkt in de camera.

          Comment

          Working...
          X