Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D90

    Hier nog een koper, gisteren, van de D90 met 16-85mm / 70-300mm / 35 mm f1.8 / 50 mm f1.8 / SB 600

    Raar dat niemand spreekt over het prijsverschil met een D300. Bovenstaand pakketje kost ong. 2200 € en is redelijk compleet denk ik. Een D300 met deze uitrusting kost een stuk meer.

    De D90 is voor mij de beste oplossing voor een goed toestel die ook moeten dienen voor het volledige gezin en die betaalbaar blijft voor een modaal gezin. Een D300 geef je niet zomaar aan een leek om snel een foto te maken. Een groene knop blijft dus welkom.

    Een D300 zie ik dus voor mensen met een vrij groot budget of mensen die toch al iets verdienen met fotografie.

    De Canon 50d, nu dezelfde prijsklasse als de D90 en was ook een optie, is een trapje hoger qua klasse (semipr...) maar struikelt over de hoge Ruis, de iets mindere lenzen en de povere naverkoop. Op mijn 'informatieronde' dat de dealers meer en meer gedemotiveed zijn om Canon te verkopen. Ze huiveren van het woord 'ruis' en 'service' en vinden blijkbaar 'rust' bij Nikon .... Het professioneel milieu schakelt ook vrij massaal over naar Nikon. Ik werk voor de pers en zit dagelijks tussen de persfotografen, 7 op de 10 persfotografen heeft nu een Nikon. Een groot verschil met 2 jaar geleden.





    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment

    Working...
    X