Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90

    Denk niet dat de D300 beter foto's maakt ,dan de D90 en dan voor een amateur meer te bieden heeft dan de D90
    Ook in hoge ISO te werken geeft geen verschil met de D300 welke nu toch vervangen word door de D300S
    Met een D40 verglijken gaat zeker niet op ik kom van de D80 en het was de upgrade zeker waart
    de D300 is zwaarder niet plezant als je hem heel de dag meedraagt , de D90 heeft ook
    A S M EN P stand en voor de meeste volstaan 11 scherpstelpunten een aanraader
    Voor meer profesioneel gebruik D300 amateur gebruik van alle doeleinden D90 ?anders ben je gewoon meer geld aan't uitgeven aan een body,
    gebruik dit voor een leuke lens
    nog een leuke week verder
    Last edited by wdwdlp; 4 oktober 2009, 11:37.
    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      Edmond,

      die gezichtsherkenning is weer zo'n typisch oogverblindend extraatje , net zoals die live view en filmfunctie die je toch niet gebruikt.
      Zei iemand die geen D90 heeft...
      Ik gebruik alles wat op de camera op zit. Live view regelmatig vanaf statief (geeft een beter beeld dan de zoeker, die je ook niet altijd recht inkijkt), gezichtsherkenning, zoals hierboven omschreven, enkel de filmfunctie, die heb ik nog weinig gebruikt, enkel om eens te testen, maar ze kan gebruikt worden.
      Als je 't niet hebt, zoals een D300, die het niet heeft, kan je het natuurlijk niet gebruiken. Mensen die het niet hebben, schilderen het af als gadgets en niet gebruikt, terwijl mensen die ze wel hebben, ze gebruiken...

      Het is zoals ik al zei... wie meer geld uit wil geven, koopt een D300, wie nog meer wil uitgeven, een D300S, en wie nog meer wil uitgeven, een D700 enz... tot aan de D3 en de D3X. Je kan overal op het internet vergelijken wat de éne camera meer heeft dan de andere en wat de kostprijs daarvan is. 't Is allemaal maar wat je wil en kan spenderen...

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        Maar Edmond ik veronderstel dat je je fujij S5 wenst te vervangen, gezien je al een D40 hebt als compacte spiegelreflex is de D90 geen spectaculair verschil.
        Daar ben ik het niet mee akkoord. Kwam zelf van een D70 en vond het verschil met een D90 gigantisch. Ik mag veronderstellen dat het verschil met een D40 nog een tikkeltje groter is.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90

          hallo ,eerst en vooral allemaal bedankt voor jullie inbreng,en heb gisteren een nieuwe D90 besteld en een battrijgrip er bij gedaan.....zo kan ik weer verder sparen voor een degelijke lens....
          Edmond
          Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Zei iemand die geen D90 heeft...
            Wel, IK heb wel een D90 en toch ben ik het eens met Devid. Ik heb die feature nog nooit gebruikt. Liveview is ook zeer leuk maar toch gebruik ik het ook maar zeer sporadisch. Liveview zou veel nuttiger zijn als de display beweegbaar was (zoals indertijd bij de Coolpix 8800).
            mvg
            Bert

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Zei iemand die geen D90 heeft...
              wel serieus getest

              als opvolger van D80 en toch blij de D300 stap gezet te hebben
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
                hallo ,eerst en vooral allemaal bedankt voor jullie inbreng,en heb gisteren een nieuwe D90 besteld en een battrijgrip er bij gedaan.....zo kan ik weer verder sparen voor een degelijke lens....
                Edmond
                Proficiat met uw aankoop,ik wens je veel fotoplezier met de d90 (en daar ben ik zeker van dat je dat te wachten staat)

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  wel serieus getest

                  als opvolger van D80 en toch blij de D300 stap gezet te hebben
                  En hier is het andersom... blij dat ik niet meer heb uitgegeven dan nodig.
                  Dat zijn de keuzes die ieder voor zich maakt.

                  Soms lijkt het me hier op BD alsof alles gratis is. Er wordt niet langer moeilijk gedaan over een luttele 400 euros (16.000 oude belgische franken) verschil die een andere camera kost.
                  Gisterenavond, op het grote scherm (beamer) van de fotoclub, zat ik naar foto's te kijken die gemaakt waren met een D50, met een 18-70 op en met een D70 met een oude Tamronlens op, een A100 met standaardglas... Er waren schitterende beelden bij. Ik weet waarom ik twee camera's heb, en wanneer ik ze samen gebruik, maar moest ik de noodzaak aan een tweede (back-up) camera niet ervaren hebben, was de D90 er zeker nog niet geweest. Ik ben er uiterst blij mee, en 't is op meerdere punten een veel betere camera dan de D80, maar met deze laatste maakte ik ook leuke beelden en dat is ook een goeie camera.
                  Ik vind die verschillen tussen camera's allemaal heel relatief, en als men bepaalde soorten fotografie doet, is een recente, dure camera zeker niet vereist. Wat bij mij de doorslag gaf om de D90 te kopen was in eerste instantie de prijs, en dat ik mijn afstandsbediening en SD-kaartjes kon blijven gebruiken, en dat deze camera kleiner en lichter is. Bovendien gebruik ik mijn beide camera's, en dan durf ik stellen, dat omschakelen tussen de D80 en D90 vanzelf gaat, omdat de bedieningsknopjes allemaal op dezelfde plaats staan. Ik kon een D300 betalen, maar voor mij, en da's persoonlijk, zat er niet veel aan dat mij meerwaarde bood die 400 euro waard was.

                  Uitgebreid testen en vergelijken... dus ik veronderstel dat je hem een paar weken gehad hebt. Ieder maakt voor zich uit wat hij belangrijk vind aan een camera. Ik heb hierboven een paar dingetjes opgesomd die ik belangrijk vind. Het hoeven niet voor iedereen dezelfde te zijn.

                  Mvg

                  Chris

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D90

                    zijn niet alle recente camera's goed tegenwoordig? ja toch....
                    ik heb het voorrecht gehad om elke camera uitgebreid te gebruiken (wel alleen nikon helaas geen canon) zelfs the boss de d3x ,mijn absolute keuze is toch de d300 geworden , voor mijn doel is dit de meest geschikte camera absoluut, en zeker niet voor zijn prijs gekozen want ik had wel de mogelijkheid een ander model te kopen , maar een ff camera is voor mijn doel helaas veel te nadelig....

                    ik heb ook geleerd en ondervonden nu dat wat hier veelvuldig op bd geschreven word dat het glas belangrijker is dan de camera pure larie is, ....
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      ik heb ook geleerd en ondervonden nu dat wat hier veelvuldig op bd geschreven word dat het glas belangrijker is dan de camera pure larie is, ....

                      Wat ?!?
                      Dat meen je niet.
                      Alleen de fotograaf is nog belangrijker dan het glas, want een goeie fotograaf kan met een wegwerptoestel betere foto's maken dan zeg maar ik met mijn 50D. Maar die 17-55 f/2,8 op mijn 50D, is alleszins beter dan de oude kitlens (18-55 f/3,5-5,6) op dezelfde camera (zelfs op mijn oude 350D was dat zo), en dat is toch glas waarover we het hebben, niet?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        1) Nee, hij herkent de huidtint. Je kan er geen gezichten in programmeren, zoals in de moderne Nikon-compacts.
                        2) Bij Nikon is de D90 momenteel de beste camera. Ik zeg dat, omdat ik hem zelf heb. Wil je een beter alternatief, dan zal je ervoor moeten betalen. Buiten Nikon ken ik niet... De D90 is een goeie camera, als je die hebt, dan kijk je niet meer naar andere camera's .
                        Dan heb je waarschijnlijk nog niet met de Nikon D300 gewerkt .....geweldig is die !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Wat ?!?
                          Dat meen je niet.
                          Alleen de fotograaf is nog belangrijker dan het glas, want een goeie fotograaf kan met een wegwerptoestel betere foto's maken dan zeg maar ik met mijn 50D. Maar die 17-55 f/2,8 op mijn 50D, is alleszins beter dan de oude kitlens (18-55 f/3,5-5,6) op dezelfde camera (zelfs op mijn oude 350D was dat zo), en dat is toch glas waarover we het hebben, niet?
                          dat meen ik zeer zeker wel hoor, absoluut, alleen....wil ik er hier niet over in discutie gaan omdat de meeste een andere mening hebben daarover alleen ....ik had de mogelijkheid alles te testen zoveel en zolang ik wou, met enkele goede beroepsfotografen en heb mijn mening drastisch moeten herzien want ook ik was de mening toegedaan dat goed glas belangrijker is dan de camera...helaas is dat niet zo ....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                            Dan heb je waarschijnlijk nog niet met de Nikon D300 gewerkt .....geweldig is die !
                            dat is idd een erg fijne camera
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                              Dan heb je waarschijnlijk nog niet met de Nikon D300 gewerkt .....geweldig is die !
                              Ongetwijfeld een geweldige camera, maar dat doet er geen afbreuk aan dat de D90 ook een prachtcamera is. De verschillen staan in vergelijkende tests op het internet. Voor wat ik fotografeer echter, heb ik geen D300 nodig, maar heb ik genoeg aan een D90. Ik kan me direct geen foto's, die ik gemaakt heb, voor de geest halen, waarbij de D300 meerwaarde had tegenover mijn D90. Ik breek de D300 helemaal niet af, maar ik heb hiervoor al aangegeven waarom ik de D90 gekozen heb, voor de D300.
                              Ik lees hier allemaal dat de D300 "beter" is. Hij heeft extra functies en instellingen (mist er ook tegenover de D90) waarvoor je meer betaalt. Zo simpel is het eigenlijk.

                              Mvg

                              Chris

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D90

                                Ongetwijfeld een geweldige camera, maar dat doet er geen afbreuk aan dat de D90 ook een prachtcamera is. De verschillen staan in vergelijkende tests op het internet. Voor wat ik fotografeer echter, heb ik geen D300 nodig, maar heb ik genoeg aan een D90. Ik kan me direct geen foto's, die ik gemaakt heb, voor de geest halen, waarbij de D300 meerwaarde had tegenover mijn D90. Ik breek de D300 helemaal niet af, maar ik heb hiervoor al aangegeven waarom ik de D90 gekozen heb, voor de D300.
                                Ik lees hier allemaal dat de D300 "beter" is. Hij heeft extra functies en instellingen (mist er ook tegenover de D90) waarvoor je meer betaalt. Zo simpel is het eigenlijk.
                                Klopt als een bus

                                Comment

                                Working...
                                X