Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90

    1)kan me er iemand uitlegen wat die gezichts herkening juist doet en wanneer ,en dat dit een goede hulp is bij de Nikon D90...
    2)zijn er nog andere alternatieven inplaats van de D90 ?? die evenwaardig zijn ??
    bedankt alvast....
    Edmond
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

  • #2
    Re: Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
    1)kan me er iemand uitlegen wat die gezichts herkening juist doet en wanneer ,en dat dit een goede hulp is bij de Nikon D90...
    2)zijn er nog andere alternatieven inplaats van de D90 ?? die evenwaardig zijn ??
    bedankt alvast....
    Edmond
    1. Gezichtsherkenning zegt het zelf... gezichten worden herkend. Dit werkt enkel bij lIve-view, dus niet wanneer je gewoon door de zoeker kijkt. De bedoeling is, dat als je bijvoorbeeld zelf bij op de foto wil staan, de camera zelf de gezichten gaat zoeken, en dat doet ze ook.
    2. Bij Nikon ?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      1. Gezichtsherkenning zegt het zelf... gezichten worden herkend. Dit werkt enkel bij lIve-view, dus niet wanneer je gewoon door de zoeker kijkt. De bedoeling is, dat als je bijvoorbeeld zelf bij op de foto wil staan, de camera zelf de gezichten gaat zoeken, en dat doet ze ook.
      2. Bij Nikon ?
      1)stelt hij dan scherp op de gezichten die hij herkent dan??? misschien een rare vraag maar toch ...
      2)neen moet daarvoor geen Nikon zijn...

      Bedankt voor de info.
      Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door doberman100 Bekijk bericht
        1)stelt hij dan scherp op de gezichten die hij herkent dan??? misschien een rare vraag maar toch ...
        2)neen moet daarvoor geen Nikon zijn...
        1) Nee, hij herkent de huidtint. Je kan er geen gezichten in programmeren, zoals in de moderne Nikon-compacts.
        2) Bij Nikon is de D90 momenteel de beste camera. Ik zeg dat, omdat ik hem zelf heb. Wil je een beter alternatief, dan zal je ervoor moeten betalen. Buiten Nikon ken ik niet... De D90 is een goeie camera, als je die hebt, dan kijk je niet meer naar andere camera's .

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90

          Ik geef je daarin volkomen gelijk,met de d90 is het een plezier om fotos te maken:en je kunt er alle kanten mee uit.
          Prijs kwaliteit is het mijn gedacht een aanrader.
          Wat ik er ook zo handig aan vind dat je voor de bezonderste instellingen niet naar het menu moet,alles kan vlug en gemakkelijk aangepast worden.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90

            2) Bij Nikon is de D90 momenteel de beste camera. Ik zeg dat, omdat ik hem zelf heb. Wil je een beter alternatief, dan zal je ervoor moeten betalen. Buiten Nikon ken ik niet... De D90 is een goeie camera, als je die hebt, dan kijk je niet meer naar andere camera's .
            Amen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              Amen
              D300

              Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90

                En ik volg Chris !!!

                D90.............. een dijk van een camera ...!!!!!!!!!!!!!

                Gr. J@siu !!!
                >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90

                  De beste gezichtsherkenner: de fotograaf->kijk door de zoeker->zet het scherpstelpunt op het gezicht->stelscherp->druk af->klaar en als het niet goed gaat kun je er maar één de schuld geven.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90

                    De D90 gebruikt de gezichtherkenning ook als je de fototerug bekijkt op het schermpje.

                    Als er gezichten op staan en je zoomt in dan zet hij rond elk gezicht een kader.
                    je kan dan van gezicht naar gezicht springen om te zien of ze er wel scherp opstaan.

                    mvg
                    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                      je kan dan van gezicht naar gezicht springen om te zien of ze er wel scherp opstaan.
                      Dan ben je al te laat.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dan ben je al te laat.
                        Te laat voor ?

                        Ik denk dat als je van gezicht tot gezicht springt, het te laat is voor de mensen van wie de gezichten zijn...

                        Weet je waarvoor gezichtsherkenning tof kan zijn... boven het publiek uit fotograferen met live view, bijvoorbeeld op een feestje. Kijk jij maar door de zoeker... ik hef gewoon mijn camera de hoogte in en volg vanop armlengte en de camera stelt automatisch scherp. Is makkelijk hoor... ik dacht ook dat ik het nooit zou gebruiken.

                        Mvg

                        Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Te laat voor ?

                          ook als je de fototerug bekijkt op het schermpje.
                          Het moment is al voorbij.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90

                            Edmond,

                            die gezichtsherkenning is weer zo'n typisch oogverblindend extraatje , net zoals die live view en filmfunctie die je toch niet gebruikt.

                            Ok D90 is een goeie camera maar wie éénmaal d300 heeft gebruikt zal ook de D90 laten links liggen. En waarschijnlijk ook hetzelfde van de D300 tov D700. enz...

                            Maar Edmond ik veronderstel dat je je fujij S5 wenst te vervangen, gezien je al een D40 hebt als compacte spiegelreflex is de D90 geen spectaculair verschil.

                            wil je een zwaardere, stevigere camera of niet
                            werk je meestal op A,S of M of automatische programma's
                            wil je veel autofocus punten of niet

                            als je meestal ja antwoord D300 , meestal nee D90 (maar dan zou ik ook die D40 niet laten stof verzamelen)
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90

                              die gezichtsherkenning is weer zo'n typisch oogverblindend extraatje , net zoals die live view en filmfunctie die je toch niet gebruikt.
                              Een filmfunctie niet gebruiken? Al eens op het internet gekeken hoeveel filmpjes er tegenwoordig gemaakt worden met een DSLR? Nog een tip...op Flickr werden de meeste foto's opgeladen met....een iPhone en laat dat nu een gsm zijn. Afstappen van die vooroordelen dus...

                              Comment

                              Working...
                              X