Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
    t gaat een CANON EF 24-105mm f/4L IS USM worden denk ik...

    rond de 1200 €...schoon beestje voor op de 50d...

    iemand ervaring hiermee?

    budget rond de 2000€ voor lens+body

    beter 1 deftige dan n 17-55mm en 70-200mm voor de prijs van die 1...
    Werk sinds october 2008 met de 50d. Mijn lenzen: 12-24 f4 van Tokina, de 24-105 f4 van Canon en de 70-200 f4 ook van Canon. Geven alle 3 uitstekende resultaten op de 50d. In practijk betekent dat een bereik van ongeveer 19mm tot 320 mm. Wat wil je meer. Temeer daar een grote crop geen verlies van detail meebrengt. Vroeger had ik ook de 17-55 f2.8 maar voor mijn soort fotografie is de spatie tussen 55mm en 70 mm te groot.

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

      Canon EOS 50D Body
      Canon EF S 17-55 MM f/2.8 IS USM
      EF 70-200 mm f/4L USM (zonder IS)

      of toch dan maar voor de nieuwe 7D gaan:

      Canon EOS 7D Kit + EF-S 15-85 mm IS USM ?
      Ik verwacht veel van de 7D en weet nu echt niet meer dan toch maar
      voor de 7D te gaan ipv de 50D...maar dan moet ik het met het budget wel
      met 1 lens stellen voorlopig... en ja...breedhoek is belangrijk voor me...
      tele zal dan voor later zijn. Die 7D zn filmfunctie zou ook wel fijne extra
      zijn en de kwaliteit van die HD 1080 is toch wel sterk...

      Nu is mn vraag...is deze lens volwaardig aan de Canon EF S 17-55 MM f/2.8 IS USM?
      Ik zal voornamelijk buiten in zon fotograferen...
      Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

        meningen verschillen nogal, hier een positieve test:

        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

          Ik heb een 50D en de resolutie is wel goed, verwacht van de 7D weer een stapje vooruit maar vooral betere AF

          De ruisverbetering op hoge ISO is vrees ik vooral een software truuk zoals we al bij de 50D gezien hebben, het zal wel weer 10-15% beter zijn maar het blijft een kleine sensor

          Die zoeker is maar een 10% groter en de video kan me gestolen worden

          Ga er nog eens over nadenken om er weer een goede 1000 EUR bovenop te gooien (kan ik weer een maand mijn pensioen mee bijpassen)

          Voordeel is wel dat ik al een mooi stel lenzen heb

          Ik zou in jouw geval ook eerst lenzen kopen, voordat Canon alle goede spullen die ze vroeger voor een betaalbare prijs hebben gemaakt zgn upgraden naar nieuwe versies voor een publiek dat 1700 EUR voor een body normaal vindt

          Als je bv ziet wat ze voor de 15-85 vragen met zo'n lage lichtsterkte, dat kunnen ze met software niet opkrikken

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Die zoeker is maar een 10% groter
            heb je al eens door een 100% zoeker gekeken? het is misschien geen eerlijke vergelijking maar de zoeker van een 1D2 (100%) is zalig om door te kijken Ik zou eerlijk gezegd geen zoeker meer willen die geen 100% toont...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              heb je al eens door een 100% zoeker gekeken? het is misschien geen eerlijke vergelijking maar de zoeker van een 1D2 (100%) is zalig om door te kijken Ik zou eerlijk gezegd geen zoeker meer willen die geen 100% toont...
              Even een dreigend misverstand ophelderen...
              We moeten hier 2 dingen onderscheiden:
              De grootte van de zoeker en de dekking van het zoekerbeeld zijn 2 verschillende dingen.
              De grootte is vooral belangrijk bij manueel focussen, het scherpteverloop is beter te zien.
              Of het nou 95% of 100% is vind ik nu weer minder interessant, met een klein beetje croppen maak je een kaderingsfoutje weer in orde

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Even een dreigend misverstand ophelderen...
                We moeten hier 2 dingen onderscheiden:
                De grootte van de zoeker en de dekking van het zoekerbeeld zijn 2 verschillende dingen.
                De grootte is vooral belangrijk bij manueel focussen, het scherpteverloop is beter te zien.
                Of het nou 95% of 100% is vind ik nu weer minder interessant, met een klein beetje croppen maak je een kaderingsfoutje weer in orde
                Wel, de 7D heeft 100% dekking en 1x magnificatie dus da's toch ideaal, niet?
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                  @Hans Swolfs: Houdt 1x magnificatie in dat een cropzoeker net zo groot is als een FF zoeker?
                  Dat zou inderdaad zo ongeveer ideaal zijn....

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                    Hebben jullie al door de zoeker van zo’n 7D gekeken ? Het enige wat ik erover kan zeggen is dat de zoeker een heel groot verschil is tov XXD camera’s , ik heb ooit nog een 40D gekocht naast m’n 1D en 5D cam’s omwille van de 1.6crop en ik was zo gedegouteerd door dat donker sleutelgat dat ik hem na enkele weken terug heb weggedaan… De 7D zoeker is met grote voorsprong een stuk beter bruikbaar ( vooral heel helder ! )
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                      Bedankt voor de info over de zoeker, ik zal er zeker rekening mee houden

                      Ik strijd niet af dat je met de 7D veel waar voor je geld krijgt, ik probeer voor mezelf uit te maken in hoeverre ik er betere fotos mee zal maken

                      Anderzijds, je ervaring

                      ik was zo gedegouteerd door dat donker sleutelgat
                      is net wat ik merk wanneer ik de 400D terug ter hand neem na de 50D, maar na enkele minuten ben je dat terug gewoon hoor

                      Met wat je nu weet en met je lenzen van nu eens teruggaan naar je oude body, zo zie je dat deze maar de laatste schakel is

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                        Ongeacht ... "Iets" dat fotos neemt zoals hier wil ik ook wel hoor (ondanks de vrij nutteloze kanttekeningen ... )

                        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                        Last edited by Guest41; 15 oktober 2009, 17:58.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS 7D of toch beter de 50D of 60D soon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ongeacht ... "Iets" dat foto sneemt zoals hier wil ik ook wel hoor (ondanks de vrij nutteloze kanttekeningen ... )

                          http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33348271
                          Haha, die thread is echt goed, al lijken sommigen de humor niet echt te begrijpen.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment

                          Working...
                          X