Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio en camera voor close-up fotografie stillevens (NIEUW BUDGET)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: studio en camera voor close-up fotografie stillevens (NIEUW BUDGET)

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Het is allemaal zo omslachtig van alles in een posting te vervatten.
    Ik zou je willen vragen als je niet van te ver moet komen kom is op bezoek
    dan kan je een idee vormen van de setup. Eventueel wil ik ook wel is naar de firma komen hoor, ook als het niet te ver uit de buurt is natuurlijk. Ik woon in de Anrwerpse omgeving. Een uurtje praten geeft zoveel meer informatie.

MVG, Jeff C.
    Lijkt me een goed idee.
    Bekijk je prive berichten even. Daar zullen we verder praten.

Comment

productfotografie kan dat niet met eender welke camera? denk het wel , ben er eigenlijk heel zeker van, en al zeker voor het produkt dat ts wil gaan fotograferen , een simpele dslr met kleine zoom en een mini studio .....voor minder dan 2000 euro ben je zeker gesteld, absoluut!
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        productfotografie kan dat niet met eender welke camera? denk het wel , ben er eigenlijk heel zeker van, en al zeker voor het produkt dat ts wil gaan fotograferen , een simpele dslr met kleine zoom en een mini studio .....voor minder dan 2000 euro ben je zeker gesteld, absoluut!
        Is ook mijn gedacht.

Comment

Had nooit verwacht dat de meningen zo uit elkaar zouden liggen !!

Mvg

Niels

Comment

alles hangt af van hoe je het bekijkt en wat jou eisen, of eisen van je klant zijn.

voor top kwaliteit (in DLSR-segment) zijn er 3 full frame camera's gericht op studio werk
            -canon 1dsmKIII
            -nikon d3x
            -sony a900

de nikon en Canon liggen ver buiten je budget (6 a 7000 euro only body)

de sony a900 met zelfde sensor als d3x (25mp) kost je 2000 euro voor zelfde beeldkwaliteit.
            dan is er nog een goedkopere versie van de a900 zijnde de sony a850 (verschil zit hem voornamelijk in de zoeker en beperking tot 3 beelden/seconde)
            dit laatste toestel komt deze maand op de markt in Belgie, verwacht prijs tussen 16 a 1800 euro. Komt ook een kitlens later op het jaar (28-75 F2,8) zou dan verkocht worden in kit tussen 2200 a 2500 euro.
            Beeldkwaliteit van de a850 en de a900 is verder quasi gelijk, en bij het beste wat je momenteel in studio kunt bereiken met DSLR.

natuurlijk is de vraag heb je nood aan zulk hoge kwaliteit en zijn er geen APS toestellen welke voldoen.
            hier heb je een heel ruime keuze van toestellen zou me beperken tot de volgende

de nikon d300s zeer goed maar volgens mij te duur voor jou doeleinden, verschil in studio te klein toz van andere toestellen.
            de canon 7d zelfde opmerking als D300s maar heeft wel 18mp ipv van 12mp
            de pentax K7, heb zo het gevoel dat dit misschien wel het meest aangewezen toestel is voor jou.(14,6mp)
            en indien nog te vinden de sony a700, zeer goedkoop momenteel, einde reeks.

dan heb je de nieuwe high end instapmodellen welke misschien ook nog voldoen, beeldkwaliteit ook zeer goed

de pentax K-x 12mp (rond de 600 euro)
            de sony a500 12mp (rond de 600 euro)
            de sony a550 14mp (rond de 700 euro)

voor licht installaties kun je best met http://www.studioflash.be/ eens gaan praten,
            daar heb je de keus uit pro en andere flitsinstallaties en toebehoren.

daar is ruim voldoende keus binnen je budget

Comment

De lenzen zijn altijd het belangrijkste.
              Ik heb een poosje het genot gehad om met een tilt/shift 90mm te kunnen werken, en heb deze vergeleken met macro lenzen.
              De Canon TS-E 90 is met kop en schouder beter voor macro en produktfotografie dan een 100mm macro, omdat je je focusvlak kunt verleggen, en dus een "schuin" object toch perfekt in focus kunt krijgen. Indien je er niet komt met de minimale scherpstelafstand, kan je nog tussenringen plaatsen.
              Aangezien tilst-shift manuele focus vereist, zou ik er minimaal een body met goede live view bijkiezen, zoals een Canon 50D. Plaats daarin eventueel een matglas voor manuele scherpstelling. dan ke je kiezen, scherpstellen via lcd of zoeker.
              Als belichting, kan je kiezen tussen een dedicated macroflits ùet meerdere koppen, maar ik vrees hier voor blinkende vlakken, of een lichttentje met externe flitskoppen (deze kunnen ook zonder lichttent gebruikt worden)
              Je zult toekomen met 3000-4000 euro, maar vooral tijd moeten inversteren in het leren werken met tilt/shift (het enige alternatief op technische camera)
              Ik zou er persoonlijk ook nog een allround 24-70 2.8 bijnemen, men is waarschijnlijk geneigd om je ook andere dingen te gaan vragen...
              succes

Comment

Met veel moeiten heb ik geprobeerd iets samen te stellen.

Pentax k-7 1029 € 1029

Pentax DA 55mm F 1.4 € 499
                OF (Wat is het verschil ?)
                Pentax FA 50mm F1.4 ø 49mm € 299

Tiffen 55mm Warm Polarizer (hfx) € 37,25
                Macro lens ▪ 100 mm ▪ f/2.8 ▪ Pentax K € 520
                SET-SM-300 - 2x SM-300 (300Ws) traploos instelbaar 1/32~300Ws
                halogeen E27 150W, 2x statief 220cm, 2x Softbox 60x90cm - illuStar € 422
                Falcon Eyes Quartzlamp QLG1000 € 195
                illuStar Opnametafel 100X240 € 420
                Statief, reflectoren, .. € 500

Graag jullie mening en verdere suggesties..

Mvg
                Niels

Comment

Een klein vraagje : waarom een Illustar set met twee koppen én een FE lamp ?

Koop dan gewoon een extra SM300 flitskop, lijkt me veel nuttiger in jouw geval, ofwel gebruik je enkel flitsers ofwel enkel continu verlichting, maar beide mengen lijkt me niet echt ideaal ... trouwens continu licht kan redelijk warm worden, wat me voor de chocolade pralines niet aan te raden lijkt

Die SM300 set heeft ook een lamp trouwens, dus die zal ook warmte afgeven, je kan ze wel uitschakelen natuurlijk, maar dan zie je niet op voorhand hoe het licht zal uitvallen op je foto.

Ik heb 3 speciale 5500° daglicht lampen gekocht in Duitsland hiervoor, die geven niet echt veel warmte af en geven genoeg licht om mijn modelauto's mee te fotograferen in een lichttent van 80x80x80cm.

Zo'n studio kit kan je natuurlijk ook nog voor andere dingen gebruiken, maar anders zou ik toch eens even naar deze kijken : lichttent met 3 lampen is in elk geval een stuk voordeliger, moet je nog wel drie lamphouders hebben, die vind je hier : bovenlicht en zijlichten (deze zijn incl 30Watt lampen trouwens)

Mark
                  Last edited by LamboCars; 6 oktober 2009, 10:56.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

begrijp ook bedoeling van Falcon Eyes Quartzlamp QLG1000 niet zou deze vervangen door flitser om reden zoals door LamboCars aangegeven.
                    zou deze vervangen door extra flitser met reflector en desnoods ook bijpassende conische snoot en honingraat filter.
                    verder ziet er dat goed uit volgens mij.

DA ontwikkelt voor digitaal (crop)

Comment

Working...
                    X