Beste,
Even over mezelf:
Ik ben een regelmatige lezer van dit forum uit een grote interesse in fotografie.
In mijn beroep als product ontwikkelaar voor chocolaterie Ickx/Dragee/Rosenberg import
kom ik met regelmaat in contact met fotograven. Zelf heb ik in mijn midelbare opleiding 1 jaar
fotografie gestudeerd, hier ben ik wel niet verder dan b/w fotografie geraakt, wel heb ik hier een
basis ontwikkeld.
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft ervoor gekozen meer fotografie zelf te doen.
Wat ik wel leuk vindt omdat ik het met plezier doe, alleen mijn kennis over apparatuur is behoorlijk
beperkt.
Wij zouden een kleine studio willen aanleggen voor het fotograferen van pralines en verpakte chocolade.
Momenteel beschikken we over een digitale camera (Nikon Coolpix 8700) waar ik NIET goed mee kan werken
dus zou ik een nieuwe spiegelreflex met bijhorende lens willen kopen.
Wat zou de beste camera zijn voor dit soort fotografie ?
Welke lens is het best ?
En wat hebben we nodig voor een goede studio ? (lichten,..)
NIEUW BUDGET 3000-4000 EURO
Na alle sugesties heb ik met veel moeiten iets proberens amen te stellen. (opnieuw)
Camera:
Canon EOS 50D of Canon EOS 500D
lenzen:
50mm F1.4 ø 49mm
Macro lens ▪ 100 mm ▪ f/2.8
Flitsers:
SET-MIQRO-PRO-3
Graag jullie mening en verdere suggesties..
Mvg
Niels
Alvast bedankt !!!
Even over mezelf:
Ik ben een regelmatige lezer van dit forum uit een grote interesse in fotografie.
In mijn beroep als product ontwikkelaar voor chocolaterie Ickx/Dragee/Rosenberg import
kom ik met regelmaat in contact met fotograven. Zelf heb ik in mijn midelbare opleiding 1 jaar
fotografie gestudeerd, hier ben ik wel niet verder dan b/w fotografie geraakt, wel heb ik hier een
basis ontwikkeld.
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft ervoor gekozen meer fotografie zelf te doen.
Wat ik wel leuk vindt omdat ik het met plezier doe, alleen mijn kennis over apparatuur is behoorlijk
beperkt.
Wij zouden een kleine studio willen aanleggen voor het fotograferen van pralines en verpakte chocolade.
Momenteel beschikken we over een digitale camera (Nikon Coolpix 8700) waar ik NIET goed mee kan werken
dus zou ik een nieuwe spiegelreflex met bijhorende lens willen kopen.
Wat zou de beste camera zijn voor dit soort fotografie ?
Welke lens is het best ?
En wat hebben we nodig voor een goede studio ? (lichten,..)
NIEUW BUDGET 3000-4000 EURO
Na alle sugesties heb ik met veel moeiten iets proberens amen te stellen. (opnieuw)
Camera:
Canon EOS 50D of Canon EOS 500D
lenzen:
50mm F1.4 ø 49mm
Macro lens ▪ 100 mm ▪ f/2.8
Flitsers:
SET-MIQRO-PRO-3
Graag jullie mening en verdere suggesties..
Mvg
Niels
Alvast bedankt !!!
Comment