Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500d batterij probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 500d batterij probleem

Hoi,

ik heb net een Eos 500D (5 dagen) en de eerste problemen duiken op.

Het ergste is dit : bij het verwisselen van de batterij start de camera vaak niet meer op. Dit is zowel bij de originele Canon batterij als bij de vervanging van Fotokonijnenberg.

na het insteken van een anderen (of opgeladen) batterij branden de SD kaart LED en Live View led branden, je kan de camera niet opzetten en niets reageert. Het lijkt erop dat ie denkt dat het deurtje van het batterij compartiment nog openstaat, echter dat is niet het geval. Met de vingernagel even het dipswitchje aanraken doet niets.

Batterij eruit, en terug erin steken lost het soms op, soms ook niet. Erge vervelend met een duur toestel in je handen te staan en het niet op te kunnen zetten.

Dit gebeurt zo 1/3 -1/2 keren.

andere vervelende dingen zijn het uitvallen van de communicatie tussen PC (XP, oudere PC) en camera (na het uitlezen van zo'n 80 beelden, camera valt gewoon uit - zonder auto-off aan) en onmogelijk de foto's uit te lezen via explorer. Op de nieuwe performantere PC (windows 7RC) lukt het allemaal wel prima.

het vasthouden aan ISO 1600 bij het gebruiken van een externe Speedlite 430EX, terwijl als je de interne flits gebruikt gaan ie naar ISO 400. Dit kan een setting zijn, ben er nog niet uit.

Enne... max 200 foto's per batterij (zelfs zonder flits), dit met 18-200 IS lens.

het erste is het batterij probleem, daar sta je mooi voor schut mee.

Iemand enig idee? (buiten terug naar de winkel ermee?)

Patrick

Re: 500d batterij probleem

correctie, het ISO flits probleem is opgelost. Net per toeval ontdenkt dat als je de Speedlite direct op een object richt, ISO naar 400 gaat. Echter bij het naar boven richten en bouncen via het plafond, staat de camera in ISO1600.

batterijprobleem blijft echter...

Patrick

Comment

Veel in- en uitzoomen verbruikt uiteraard veel stroom en het IS systeem verbruikt er uiteraard ook.
      Al eens de contacten in het batterijcompartiment nagezien?
      Aan een camera van vijf dagen oud zou ik niet prutsen en terug naar de winkel ermee gaan.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

dat gaat dus morgen een tripje naar de kempen worden...

Patrick

Comment

Kan gebeuren.
          Veel Geluk.
          Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

'k moet zeggen dat ik het erg rot vind.

Na lang debatteer eindelijk 1000 euro voor een camera neertellen en nu dit.
            de kleine lettertjes zeggen dat ik kan ruilen of retour binnen de 7 dagen....
            misschien dat eens doen (met uitleg natuurlijk) en gewoon een andere kopen daarna.

Patrick

Comment

Je kan proberen direct een ander exemplaar te vragen als ze die politiek van 7 dagen omruilen toepassen.
              Ik hoop dat het lukt.
              Ik kan je frustratie begrijpen 1000€ is niet niks en dan na een paar dagen defekt
              Veel geluk morgen
              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

ik ben ook wel bereid de body in te wisselen en van die centen een macrolens te kopen... die 5 dagen hebben we al wel getoond dat dit een zeer leuk toestel is en ik heb de smaak te pakken

alle foto's zijn niet perfect, en er loopt nog steeds soms wat mis vooral omdat ik de instellingen nog niet onder de knie had - echter ik heb al een paar foto's genomen waar ik al verbaast van ben van de kwaliteit en die voor mij echt prachtig zijn.

het kost me alleen een halve dag verlof, en zeer waarschijnlijk een tijd geen fototoestel.

Patrick

Comment

gewoon even om dit onderwerp af te sluiten.

Het bleek dus om een defecte body te gaan, er was ook iets met de lens en beide problemen zijn simpelweg opgelost door een goednieuw exemplaar - zonder enige discussie.

Toestel was vervangen in 2 dagen (er was even geen stock).

dus goede dienst na verkoop bestaat zeker nog... pluim voor de dealer !

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Veel in- en uitzoomen verbruikt uiteraard veel stroom .
                    Heeft Canon een electrische zoom????????
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      dacht van niet , maar denk dat hij het heeft op het scherpstellen

greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

neen, de 500d heeft geen electrische zoom, alleen AF en IS.
                        zo'n compacter model als de S5 Is (ed) wel.

ik heb het er in de winkel ook al over gehad en men begrijpt ook niet waarom de batterij zo snel leeg is.

Misschien moet de batterijen even 'roderen' en misschien gebruik ik nog teveel de menu's en scherm ipv snel te fotograferen.

ik veronderstel wel dat het IS systeem om een grotere lens misschien wat meer stroom trekt dan op een kortere en lichter type?

gisteren tijdens filmen was het plots ook gedaan - dat zou ook veel energie gebruiken. Lifeview gebruik ik niet nog niet, da's voor als ik statiefwerk ga doen.

Ik ben in ieder geval heel tevreden dat alles nu-hopelijk- in orde komt.
                        Nu kan ik me toeleggen op de camera en Lightroom te leren gebruiken.

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Euh, niet dat ik weet.

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          dacht van niet , maar denk dat hij het heeft op het scherpstellen

greets
                          Indeed, dat bedoelde ik eigenlijk, sorry.

Misschien een batterijgrip kopen om het probleem op te lossen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

aan de batterijgrip had ik ook gedacht, echter dan is het toestel te groot voor de tas - en ik wil het liefts handig en klein houden.

Ik heb nu gewoon 2 extra batterijen, kleine moeite om te wisselen en het blijft zo lekker compact.

Patrick

Comment

Working...
                            X