Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teller Nikon D300 doet raar...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teller Nikon D300 doet raar...

HAllo,

Bij t maken van foto's telt de teller (display bovenzijde toestel) op de D300 maar af per 2 of 3 foto's...dus v.b. 175 . . 175 . . 174 . . 174 . . 173 . . 173 ......maar op het geheugen kaartje is de volgorde ok, daar telt hij dus op..DSC4219.. DSC4220 enz...
    Op Jepg, RAW, na t formateren..enz het blijft, toestel ook al terug op de standaard instelling gezet...niets verandert hieraan..
    Iemand ervaring hiermee ???

Re: Teller Nikon D300 doet raar...

Volgens mij is dit de verklaring: bij een bepaalde instelling van de fotokwaliteit op je toestel (bv. raw, of jpg+raw, resolutie fine, medium, small, enz), berekent de camera hoeveel fotos er bij een gemiddelde foto grootte nog op het SD kaartje kunnen.
    Aangezien niet iedere foto evenveel Mbytes groot is, kunnen er meestal meer fotos op dan de camera oorspronkelijk berekend heeft. Een foto die bijvoorbeeld uit 70% blauwe lucht bestaat zal minder groot zijn dan een foto van een mozaiek met vele kleuren en details.

Kurt.
    Nikon D80 + Nikkor AF-S DX VR 18-200mm + SB-600

Comment

Ik heb dit altijd als ik compressed werk. U toestel berekend gewoon het aantal voor de maximale grote van een foto. Is dit minder dan kunnen er gewoon meer foto's op je kaart. Als je echt wilt dat hij goed aftelt gewoon in incompressed raw trekken

Comment

Zoals reeds gezegd volledig normaal, heeft inderdaad met de mate van compressie te maken.

Comment

Dank je @ll, het is een hele geruststelling. en weer bijgeleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtM Bekijk bericht
            Volgens mij is dit de verklaring: bij een bepaalde instelling van de fotokwaliteit op je toestel (bv. raw, of jpg+raw, resolutie fine, medium, small, enz), berekent de camera hoeveel fotos er bij een gemiddelde foto grootte nog op het SD kaartje kunnen.
            Aangezien niet iedere foto evenveel Mbytes groot is, kunnen er meestal meer fotos op dan de camera oorspronkelijk berekend heeft. Een foto die bijvoorbeeld uit 70% blauwe lucht bestaat zal minder groot zijn dan een foto van een mozaiek met vele kleuren en details.

Kurt.
            Waarschijnlijk typefoutje : moet natuurlijk CF-kaartje zijn.

Comment

Working...
            X