Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pixmania

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pixmania

    Heeft er iemand ervaring op de site van pixmania.be
    ik overweeg een lens te kopen daar op
    alle info is welkom
    gr dirk

  • #2
    Re: pixmania

    Ik kan natuurlijk ongelooflijk veel pech gehad hebben, maar ik heb daar voor 't vrouwtje een Kenwood autoradio gekocht (eentje met wegklappend front) en die heeft na 2 maand de geest geven... Hersteld in garantie maar ik moest zelf zorgen dat hij in Aarschot bij de hersteldienst raakte en terug thuis.
    Een half jaar later kocht ik er mij een Canon videocamera en die was DOA, deze werd hersteld in Roosdaal en hetzelfde verhaal. Als vertegenwoordiger reed ik toen half België af dus dat was een kleine moeite, maar ik heb er niets meer gekocht sinds.
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #3
      Re: pixmania

      Ik heb hier enkele jaren geleden een toestel gekocht - alles is naar wens verlopen (snelle levering etc..) maar tegenwoordig is pixmania redelijk duur geworden tov bv. konijnenberg of art & craft.

      mvg,
      SB
      Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

      Comment


      • #4
        Re: pixmania

        Had er eind vorig jaar een Canon Ixus besteld (pixmania pro) maar hij bleek plots niet meer in stock
        Omdat ik nog een factuur voor 2008 nodig had hebben ze mij (na een mail of 5 met Parijs) zonder verdere problemen terugbetaald
        Van enkele collegas toen gehoord dat de levering naar Belgie soms wat mank loopt

        Ik heb het toestel dan bij cameranu.nl gekocht
        Deze laatsten leken mij zeer efficient

        Comment


        • #5
          Re: pixmania

          Heb er regelmatig gekocht en nooit enig probleem gehad. Maar inderdaad zijn ze vandaag eerder aan de dure kant.

          Kijk eens bij fotokonijnenberg, fotorubens, grobet antwerpen, studio 73.
          Die hebben vandaag meestal de betere prijzen. En allemaal ook een echte winkel waar je naar toe kan.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: pixmania

            Uit ervaring (niet fotogerelateerd) weet ik dat hun garantie niet die naam waard is. Zolang alles goed gaat, zou het wel ok zijn, maar tegenwoordig zijn er betere opties dichter (Foto Rubens, Konijnenberg, etc...) en verder (B&H in New York) van huis.

            Comment


            • #7
              Re: pixmania

              Pixmania...


              Ik zou toch overwegen om bij konijnenberg te kopen omdat je online kunt bestellen.
              Een kennis bestelde een Canon 5D mark II op zondag en op woensdag stond men per taxipost uit Nederland al aan de deur.

              Als er een probleem is achteraf kan je altijd (live) terecht in hun winkels...
              In gent stond de 50D €408 duurder... Dan was de trip van 1u en 5min (enkele rit) zeker te verantwoorden.


              Andy
              Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

              Comment


              • #8
                Re: pixmania

                Ik heb bij Pixmania al een gsm en een gps gekocht, beide stukken goedkoper dan elders (zelfs nog in discussie gegaan met Vandenborre voor de gps ) maar heb het wel altijd in Brussel in de winkel gaan ophalen.

                We spreken dan wel niet over grote bedragen hé, een lens van 1000 Euro zou ik eerlijk gezegd toch bij Studio73 gaan halen

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: pixmania

                  Nog nooit problemen gehad met Pixmania.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: pixmania

                    Ooit een Coolpix 5700 gekocht bij Pixmania, Frankrijk was dat toen. Na ruim twee jaar - dus buiten garantie - gaf de sensor de geest. De sensor werd gratis en zonder discussie vervangen door Nikon België. Ik moest hem wel brengen naar / afhalen bij hun service center in Diegem - gelukkig is dat zaterdagochtend open.
                    Weet alvast dat Pixmania u gaat bestoken met reclamemails van zodra ze je email adres hebben... .
                    Tegenwoordig koop ik online bij de goedkoopste, na raadpleging van sites zoals kieskeurig. Je vindt daar ook quoteringen betreffende betrouwbaarheid, service, ... van de webshops (opgesteld middels klantenfeedback). Prijsvoordeel van meer dan 30 % is geen uitzondering. Nadeel: je kan het product niet vooraf bekijken, testen, ... .

                    Comment


                    • #11
                      Re: pixmania

                      ik heb ook nooit problemen gehad met Pixmania (wel kleinere aankopen van max 250 €) maar ze zijn tegenwoordig niet meer zo goedkoop als destijds (voor sommige dingen vermoedelijk wel) maar
                      voor fotomateriaal zou ik toch naar een van de bekende winkels stappen... Ik heb zelfs de prijzen van pixmania pro (hun groothandel) vergeleken met die van sommige online shops (S73 bv) en S73 is op sommige artikels MET BTW goedkoper dan PIX PRO

                      Daar kan je altijd materiaal gaan testen, hebben scherpere prijzen, kunnen beter advies geven (moest dat nodig zijn), ...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: pixmania

                        Heeft iemand ervaring met de geheugenkaartjes van Pixmania zelf (eigen merk Pixmania)? De kaartjes van 8 en 16 GB (klasse 6) zijn redelijk van prijs, zeker in combinatie met een pakket.

                        Weet iemand wie de fabrikant is van deze kaartjes? Ik veronderstel dat Pixmania deze kaartjes niet zelf maakt ...

                        Alvast bedank!

                        Comment


                        • #13
                          Re: pixmania

                          Héél slechte ervaring gehad met hun dienst na verkoop. Nooit meer Pixmania voor mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: pixmania

                            Ik heb nog geen problemen gehad met pixmania, maar ik heb er wel geen lenzen gekocht,
                            maar als je voor een lens gaat, zou ik ook idd een andere internet shop aanraden...
                            Ook kwa prijs van lenzen is pixmania vrij duur...
                            En ik hoor ook niet altijd positieve dingen van pixmania; zoals ik net de post boven mij zie...

                            Ikzelf ben 100% tevreden klant van Cameranu.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: pixmania

                              De prijzen zijn meestal niet interessant. Tov. de gewone handelaars misschien wel maar tov bvb Konijn helemaal niet. Komt daarbij nog dat pixmania niets doet voor de garantie. Je moet zelf maar naar de invoerder stappen als je problemen hebt met je toestel. Defecte toestellen binnen de garantieperiode doorsturen naar de hersteldienst van het merk, dat is toch het absolute minimum dat een handelaar kan doen. Verkopen en voor de rest geen service leveren, dat kan iedereen, en als daarbij de prijzen nog niet zo geweldig zijn, .......

                              Comment

                              Working...
                              X