Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D en bracketing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D en bracketing

Ik heb een 40D tweedehands gekocht maar het lukt niet om de AEB te gebruiken (volgens mij doe ik alles zoals het hoort in het menu, maar ja wie ben ik....). De camera maakt steeds maar 1 foto i.p.v. 3. Iemand enig idee? Bedankt op voorhand.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Re: 40D en bracketing

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
    Ik heb een 40D tweedehands gekocht maar het lukt niet om de AEB te gebruiken (volgens mij doe ik alles zoals het hoort in het menu, maar ja wie ben ik....). De camera maakt steeds maar 1 foto i.p.v. 3. Iemand enig idee? Bedankt op voorhand.
    Bij AEB moet je na het instellen van de waardes bevestigen door op de setknop(midden grote draaiwiel) te drukken. Bovenaan in je kleine lcd zie je bij de belichtingsbalk dan 3 streepjes ipv 1streepje staan. Je moet de sluiterknop drie keer indrukken om de drie foto's te maken. Als je je vinger na de eerste foto reeds weghaald zal in je kleine lcd de drie streepje beginnen pinken omdat niet de volledige reeks gemaakt werd. Indien je je camera op 2 sec timer zet dan zal de camera na twee seconden de reeks van drie foto's na elkaar maken zonder dat je de sluiterknop dient in te houden.Dit werkt het beste op een statiefje om beweging te voorkomen. Je kan ook zonder de 2 sect imer werken en met reeksopnames ....maar dan moet je de sluiterknop in blijven houden tijdens het maken van de 3 opnames
    Last edited by RUPSELKOPKE; 20 september 2009, 17:10.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Bij AEB moet je na het instellen van de waardes bevestigen door op de setknop(midden grote draaiwiel) te drukken. Bovenaan in je kleine lcd zie je bij de belichtingsbalk dan 3 streepjes ipv 1streepje staan. Je moet de sluiterknop drie keer indrukken om de drie foto's te maken. Als je je vinger na de eerste foto reeds weghaald zal in je kleine lcd de drie streepje beginnen pinken omdat niet de volledige reeks gemaakt werd. Indien je je camera op 2 sec timer zet en de reeksopnamen(meerdere foto's setting) activeerd dan zal de camera na twee seconden de reeks van drie foto's na elkaar maken zonder dat je de sluiterknop dient in te houden.
      Een kleine aanvulling: ik heb dit ook tegelijk met de repeteer functie geprobeerd[de langzame stand],maar
      dit vond de camera toch niet echt prettig
      Het aparte was wel dat het de ene keer werkte maar de andere keer weer niet.
      Eigenlijk wel logisch want er moet teveel gebeuren betreft de instellingen.
      Dus.....dit beter niet doen!!!

gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ok bedankt. Dit werkt nu. Kan je dit ook instellen als je de flits gebruikt?
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          Ok bedankt. Dit werkt nu. Kan je dit ook instellen als je de flits gebruikt?
          Ik weet niet of de camera flits zo snel herladen is.....of dat de camera wacht op het ogenblik dat ze terug geladen is alvorens de tweede en derde foto te maken. Probeer het en je zal het zien hé.

Aanvulling :Mijn 30D doet het alvast niet.....wanneer je de flits activeerd vervalt de bracketing modus. Misschien jouw 40D wel....moderner toestel.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 20 september 2009, 17:39.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

40D doet dit ook niet. Bedankt nogmaals aan de posters hier. En nu HDR proberen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
              Een kleine aanvulling: ik heb dit ook tegelijk met de repeteer functie geprobeerd[de langzame stand],maar
              dit vond de camera toch niet echt prettig
              Het aparte was wel dat het de ene keer werkte maar de andere keer weer niet.
              Eigenlijk wel logisch want er moet teveel gebeuren betreft de instellingen.
              Dus.....dit beter niet doen!!!

gr.ron.
              werkt bij mij wel, deed het op vakantie altijd zo, in de snelle modus.
              Had geen zin om hele tijd statief mee te sleuren dus gewoon 3foto's vliegensvlug na elkaar. (was natuurlijk wel overdag met voldoende licht)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                werkt bij mij wel, deed het op vakantie altijd zo, in de snelle modus.
                Had geen zin om hele tijd statief mee te sleuren dus gewoon 3foto's vliegensvlug na elkaar. (was natuurlijk wel overdag met voldoende licht)
                Werk trouwens ook altijd zo indien ik met AEB werk......ook vanop een statief de beste methode. Het is wel zo dat bij mindere omstandigheden de foto's door een langere sluitertijd wat verder uit elkaar liggen. Aan de camera doet dit alvast geen schade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Werk trouwens ook altijd zo indien ik met AEB werk......ook vanop een statief de beste methode. Het is wel zo dat bij mindere omstandigheden de foto's door een langere sluitertijd wat verder uit elkaar liggen. Aan de camera doet dit alvast geen schade.
                  Dan moet ik dit nog eens proberen
                  De keer dat ik dit voor de eerste keer probeerde kreeg ik de indruk
                  dat de camera het niet prettig vond,of de lens[diafragma]

gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

Comment

Bedankt WEEBEE en alle respondenten op die vraag.
                    Ik ben daar ook al enkele dagen mee bezig geweest en kreeg steeds maar één foto terwijl het er toch drie moesten zijn. dank zij jullie is dit weer opgelost, o.a. voor mij maar wellicht ook voor anderen die deze topic lezen. En vermits ik ook over een 40d beschik is deze vraag en het antwoord perfect van toepassing op mijn toestel!
                    Hartelijk dank aan vraagsteller en antwoorders (als dat woord al mag bestaan...)

Mvg

filips

Comment

Working...
                    X