Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handigheidje in D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Handigheidje in D700

Een weekje gleden heb ik een D3 vastgehad met een 10,5mm DX lens. Eén ding viel me hier enorm aan op, iets dat ik niet had gezien in mijn D700: het masker in de zoeker. Dit masker zorgt ervoor dat je heel duidelijk kunt zien waar je DX frame zich exact bevindt, bij de D700 wordt dit aangegeven door een rechthoek, meer niet. Ik vroeg me af of dit in de D700 ook kon, na wat zoeken op het net, ben ik zelf aan het prullen geslagen en rara: het KAN ;-) zo gaat het:
    als je in Custom Function a6 gaat, zie je dat hier drie opties zijn: "Auto", "Aan" of "Uit". Selecteer "Uit". Hierdoor worden je focuspunten niet meer verlicht wanneer je scherpstelt.
    Zet nu Image Area op DX en tada: een transparant masker rondom je DX frame ;-)
    Ik weet niet of dit al bekend was, en of iemand er iets mee kan, maar ik het vond het toch de moeite van vermelden waard.

Re: Handigheidje in D700

Ik denk dat de meest D700 gebruikers hun camera handleiding wel hebben doorgenomen.

Mocht het niet zo zijn dan weet ik nog wel een paar instellingen.

mvg
    Antoine

Comment

Ik weet het niet, ik had op verschillende plaatsen op het net gelezen dat het niet kon, en zelf heb ik het eigenlijk ook niet uit de handleiding gehaald ( ik heb ze nu eventjes gelezen, en het staat er inderdaad in ;-) p. 59 )

Comment

Waarom zou je een DX lens op een FX camera gebruiken
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Omdat ik bijvoorbeeld zelf al een 10,5 mm heb liggen, en geen zin heb om geld uit te geven aan een lens die praktisch hetzelfde bereik heeft, maar marginaal beter is? ;-) (om maar een voorbeeldje te geven ;-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Waarom zou je een DX lens op een FX camera gebruiken
            Omdat je die liggen hebt?

En toevallig gaat het hier om een DX lens die bruikbaar is op FX - als je niet vies bent van beetje plastiek vijlen.

Comment

Working...
            X