Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zien jullie daar ook altijd die reclame van die Olympus Pen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zien jullie daar ook altijd die reclame van die Olympus Pen

zou je dat kunnen? Fotograferen met een toestel waarmee je enkel op het scherm kan kijken?

ikke niet
    The Knight That Says Ni...kon

Re: zien jullie daar ook altijd die reclame van die Olympus Pen

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    zou je dat kunnen? Fotograferen met een toestel waarmee je enkel op het scherm kan kijken?
    Geen probleem mee, maar je kan er een zoeker bij kopen, he...

Comment

90% van de fotograferende mensjes doen het zonder er zelfs maar een tel bij stil te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        90% van de fotograferende mensjes doen het zonder er zelfs maar een tel bij stil te staan.
        Daarom dat ze ook in veel toestellen live View ingebouwd hebben, zodat die mensjes ook met een Dslr zouden kunnen omgaan.

Comment

Een beetje fotograaf zou dat wel moeten lukken, als dat al zo vlot gaat bij iedere compact gebruiker. Of het daarom de ultime manier van werken is ...
          Framing is framing, ik zie eigenlijk wel graag de rest van de scene, zoals wanneer je met een compact of meetzoeker fotografeert.
          Voor snaps is het gewoon beter, je kan veel sneller snappen wanneer je de camera niet telkens naar je hoofd moet brengen. De panasonic heeft een electronische zoeker en ik denk dat olympus binnekort ook met zoiets afkomt.
          http://aljocha.tumblr

Comment

geef mij maar lekker een zoeker.. ik heb nooit kunnen wennen aan dat live-view gedoe.. zelfs niet op mijn oly compakkie, ik zit nog steeds door dat zoekertje heen te kijken als ik daarmee op pad ben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Daarom dat ze ook in veel toestellen live View ingebouwd hebben, zodat die mensjes ook met een Dslr zouden kunnen omgaan.
              Mabanee... live view is zeer handig als je moet manueel focussen met een beperkte DOF en je die 10x magnify functie kunt gebruiken. Bovendien is de live view stukken meer helder dan je zoeker.

Comment

tja.... live view kan af en toe wel handig zijn, vooral op een statief met flink wat vergroting en/of macro ofzo. Maar voor 'gewone' fotografie vind ik het maar niks... Ik vind het dan ook zonde dat Olympus geen optische zoeker heeft ingebouwd. Niet dat ik dan zou zijn overgestapt ofzo, maar toch.... zo'n PEN i.c.m. een pancake zou ik véél liever erbij hebben dan een gewone compact camera....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

je kunt er zelfs canon, nikon, sony, pentax en leica-m lenzen op plaatsen

700 eurokes and it's yours.

Comment

Ja met liveview kan ik werken zonder problemen en vind ik heel gemakkelijk..
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Voor mij moet een compact ook over een viewfinder beschikken, ja. Die zal ik het meeste van de tijd gebruiken. Toch kan zo'n live view makkelijk zijn, inderdaad om te "framen", maar ook om meer stiekem foto's te maken. Ik slaag er b.v. in meer ongedwongen foto's van mijn kleindochter te maken met de G9, gebruikmakend van het LCD-scherm, dan met mijn 50D, waarvan ik enkel om te experimenteren de live view ooit eenmaal heb ingeschakeld.

De 50D is meteen zo'n "kanon" dat op dat arm klein mensje gericht wordt!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik mis absoluut geen live-view of zo op mijn camera.

heb dan ook wel helemaal niet te klagen over de kwaliteit van de zoeker van een 1D2...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Ik zie het probleem nog altijd niet... je kan de viewfinder erbij kopen, en monteren op de flitsschoen.
                          Toestel heeft toch wel wat mogelijkheden, zoals het monteren van de Oly-flitsers, weliswaar als er geen viewfinder op staat. Dat maakt het m.i. heel interessant en veelzijdig te gebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het dingetje ook wel zie zitten, zeker met een pancake lensje. Gewoon zoals vroeger, 35mm, zoals bij de analoge Olympus Trip 35, maar dan met de mogelijkheid om de instellingen te veranderen zoals bij een spiegelreflex, weliswaar niet de snelste spiegelreflex.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            zucht ......Ik vrees dat het hier over een generatieconflict gaat....

Serieus, op m'n DSLR mis ik al eens live vieuw (macro, laag bij grond , over de menigte,...). Op m'n compact mis ik nooit een zoeker. Alleen bij gebruik van een wat sterkere telelens lijkt het me moeilijker om het geheel stabiel vast te houden zonder de optionele zoeker of statief.
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              Serieus, op m'n DSLR mis ik al eens live vieuw (macro, laag bij grond , over de menigte,...).
                              Daarvoor gebruik ik gewoon mijn optische hoekzoeker
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                              X